AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har en niese som fyller ett år snart, og siden jeg både tante og gudmor så vil jeg gi en flott gave. Prisklasse 500- 1200 kr. Ideer og tips? Hva ønsker/ønsket dere til deres ettåring? Anonymous poster hash: 148bc...806
Gjest agnesb Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 ofte er ikke det største best ihvertfall.. Jeg og pappaen ga en slik hello kitty bil som kjørte på strøm til dattera vår.. pris 2500,- mest tragisk brukte penger jeg noen gang har kasta bort!! hahaha Kanskje noe hun kan leke med foreldrene? fingermaling? gåstol? enkle puslespill til senere? leker med lyd mna kan putte oppi/ta ut osv. Klær er alltid fint, men dette blir jo litt mere til foreldrene Kanskje en liten samlepakke med flere ting ? så go tante du er!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Obos medlemskap. Begynne og spare til en konto for barnet . Førerkort , bidrag til EK , depositum til vedkommende trenger det . Gi beløpet når det passer med alderen ig formålet .Anonymous poster hash: 026d8...43d
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Hva med sånne kort med barnesanger på?
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Vi kjøpte forresten Asbjørnsen og Moes samlede eventyr til jul til vårt barn like før hun fylte ett år. Ikke så veldig morsomt der og da, kanskje, men nå begynner hun å bli litt interessert, og håper vi skal få mye glede av bøkene i tiden som kommer.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Lydbøker? Høytlesningsbøker? Anonymous poster hash: 1d517...bcb
Lillemini Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 En flaske sopebobler med en 500-lapp til sparekonto ved siden av. De fleste 1-åringer med litt familie har det aller meste de trenger, og mer til, penger på konto er en fin investering til fremtiden. Og sopebobler er jo alltid en vinner. Et annet forslag fra meg er billetter til noe gøy. F.eks 5 turer i badeland/svømmehallen om det finnes der dere bor. En del av gaven er at du går sammen med henne, så blir det en hyggelig ting dere kan gjøre sammen, samtidig som foreldrene får seg noen timer alene.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Vi skal kjøpe leke-kjøkken tror jeg (ett av disse litt ordentlige i tre). En leke-ting som er gøy lenge (kanskje ikke mest stas når de er 1, men ikke mange måndene etterpå før de blir interessert) Anonymous poster hash: d9c10...0d3 1
Gjest Lalalala59 Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Gavepapir Draleker (sebra, elefant eller annet dyr de kan dra etter seg), puttekasse, bankebrett, lekekjøkken, gyngedyr, bøker med lyd og stoff og lette puslespill med store puslebiter. Var vel det som var mest stas for min 1-åring hvertfall
Vera Vinge Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Jeg er enig i at lekekjøkken er en fin gave - både noe som varer lenge og som en 1-åring har glede av. Begge mine gutter har kokkellert utrolig mye der. Men jeg ville sjeket med foreldrene først, om de syns de har plass til en så stor leke...
Ginny Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Finn en pappeske som er stor nok til at ungen kan sitte i den, og fyll den med mindre esker og gavepapir. Garantert en slager! Så kan du enten starte en konto, eller overføre penger direkte til barnets konto
missLynch Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Et frukttre, dersom de har hage/plen. Det står seg lenge; artig for barnet å ha et eget tre.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Det er i alle fall verd ansiktsuttrykket til foreldrene. Anonymous poster hash: d05c2...c20
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #16 Skrevet 9. juni 2015 Takk for masse tips. Jeg har allerede fast sparing til barnet. Liker ideen lekekjøkken godt.. Noen spesifikke tips om hvilket, utenom Ikea (bor forlangt unna)? Anonymous poster hash: 148bc...806
Vera Vinge Skrevet 9. juni 2015 #17 Skrevet 9. juni 2015 Takk for masse tips. Jeg har allerede fast sparing til barnet. Liker ideen lekekjøkken godt.. Noen spesifikke tips om hvilket, utenom Ikea (bor forlangt unna)?Anonymous poster hash: 148bc...806 Vi har et fra Djeco (men det er dyrere enn f.eks. fra Ikea og Clas Ohlson, selv om vi kjøpte det på salg, da). Det er ganske nett og i fine farger, noe som gjør det greit for meg å ha i stua, og det får plass selv på de små barnerommene vi har. Ser andre lekekjøkken er større, og det gir kanskje flere muligheter, men samtidig kan de ta litt plass.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #19 Skrevet 9. juni 2015 Ting som har blitt brukt mye her er lekekjøkken, puslespill (magnetiske er også gøy), bøker (bukkene bruse på badeland), duplo, støvsuger.Anonymous poster hash: 9d9f8...6ae
Gjest Lalalala59 Skrevet 9. juni 2015 #20 Skrevet 9. juni 2015 Takk for masse tips. Jeg har allerede fast sparing til barnet. Liker ideen lekekjøkken godt.. Noen spesifikke tips om hvilket, utenom Ikea (bor forlangt unna)? Anonymous poster hash: 148bc...806 De fra Sprell er jo superfine, men ganske dyre. Vi kjøpte fra IKEA og gjorde det om/malte det om. Finnes masse tilleggsutstyr til som latesom-mat, tekanne og kopper så de kan servere mat og drikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå