AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 2.5 åring har hatt det største anfallet vi har sett noen gang. Holdt det gående fra utsiden av bhg til legge tid 3 timer senere. Spiste ingen ting,alt var feil, lå på gulvet og sprellet mens hun hylte. Alle våre tidligere avledningsmanøver og forsøk på anerkjennelse ble avvist. Er helt svett her jeg Sitter - og tenker mini må ha det verre......når kan vi forvente det harmoniske barnet igjen?Anonymous poster hash: a77b4...b4e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 ......når kan vi forvente det harmoniske barnet igjen?Anonymous poster hash: a77b4...b4e Om dere er heldig: like før hun fyller 25.Anonymous poster hash: 0fc97...2fc 5
Gjest agnesb Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 signerer........ hadde ett ikke så stort men ett lite her idag og.. Sendte mannen på fisketur og tok meg fotbad og ansiktsmaske etter leggetid på «gullungen».. men ja de har det nok verre.. uff det går seg vel til
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Trassalder føler jeg kommer og går i perioder. Noen ganger varierer det fra dag til dag andre dager går det uker med harmonisk og medgjørlig treåring. Anonymous poster hash: 678ab...63d 1
Lillemini Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 I feel your pain! Nå har ikke mini trassanfall ofte, men de gangene hun har det føler jeg at jeg trenger en ukes ferie etterpå. Men det er jo heldigvis bare en periode, selv om man visstnok har flere slike perioder opp gjennom oppveksten.
Ciara Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Min eldste var sånn fra han var to til tre år, av og på, i perioder temmelig utmattende. Vi syntes vi taklet det greit og konsekvent, og likevel varte og varte det. Etter nærmere ett år satte mannen min og jeg oss ned og snakket sammen, og vi var enige om at vi måtte ha misforstått noe vesentlig siden det aldri ga seg, men vi ante ikke hva vi skulle gjøre. Én uke senere var trassalderen offisielt over og ungen har vært utrolig enkel å ha med å gjøre siden. Moralen er: Det går over!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Vår er ikke fylt 2 år enda engang og holder på sånn. Helsesøster sier hun har begynt med trassen tidligere enn andre. Får håpe det, og at vi ikke har det gående i 3 år til.Anonymous poster hash: c735e...c24
Millimani Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Noen har trassalderen fra de er 2 til 4 år, andre har trassalderen fra de er 3 til 7 år. For eksempel. Det vil roe seg på et tidspunkt, men noen bruker lengre tid enn andre.
Lillemini Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Vår er ikke fylt 2 år enda engang og holder på sånn. Helsesøster sier hun har begynt med trassen tidligere enn andre. Får håpe det, og at vi ikke har det gående i 3 år til.Anonymous poster hash: c735e...c24 Vår begynte tidlig, ca 1,5 år. Nå er hun snart 2,5 og det har roet deg veldig. Så får håpe det blir det samme for dere. Vi håper på et par rolige år nå før neste runde starter.
Vera Vinge Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Min eldste hadde sitt første skikkelige sinneanfall like før han fylte 2. Da hadde han flere periodevis fram til han hadde sitt siste da han var noe over 2,5, tror jeg. Merket at det hadde mye å gjøre med om han i utgangspunktet var sliten/småsyk/sulten, så vi har alltid passet på å være i forkant med sånt. Det kunne gå mange uker uten noe og så flere på en dag eller uke. Nå er han snart 3,5, og blir jo sint i blant, men på en helt annen måte enn før. Nå er han tilsnakkende når han er sint, noe han ikke var under sinneanfallene. Og det varer ikke like lenge (han kunne hyle ekstremt høyt i 30-60 min non stop). Nå enten går han og furter i en krok eller han kan rope hvorfor han er sint, og det hjelper oss alle. Jeg pleide å trøste meg med at det går over. Og hos gutten vår heldigvis også sånn at han hadde veldig godt humør ellers, med unntak av disse sinneutbruddene (som flere venninner med småbarn selv, ikke hadde sett maken til).
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #11 Skrevet 9. juni 2015 Om dere er heldig: like før hun fyller 25.Anonymous poster hash: 0fc97...2fc Hunkjønn kommer aldri ut av trassalderen Anonymous poster hash: b502c...a1e
Gjest Olivia Benson Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 Du er i hvert fall ikke alene! Jeg pleier å si at jeg skal på jobb å ha ferie, for det er så slitsomt å være hjemme med henne Hun er 2,5 år og jeg håper det går over snart!
-Englefjes- Skrevet 9. juni 2015 #13 Skrevet 9. juni 2015 Minstemann begynte med ekstreme sinneanfall (to timer i slengen, gikk helt i lås) da han var 18 måneder. Han har vært jevnlig mye sint siden da, men de siste månedene har vi gradvis merket en klar forbedring, og nå, som han straks er tre år, går det utrolig mye bedre. Anfallene kommer sjeldnere og er mye kortere. Og han kan ofte si hva det er som plager han. Det hjelper masse. Storesøster var også en illsint veps da hun var på samme alder, men hun var sjelden sint i mer enn 10-15 minutter om gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå