Gå til innhold

Gode sko på arbeidsplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vet ikke om det er riktig kategori, men er det noen som kan anbefale gode sko for arbeidsplassen? det er gåing, tøy og bøy hele dagen. Trenger noe som har støtdempere og er komfortable.

noen som har tips? :) 

Anonymous poster hash: 39489...8a7
Videoannonse
Annonse
Gjest lipgloss
Skrevet

hva med noen gode sandaler fra ecco

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare tatt en tur til nærmeste sportsbutikk var jeg deg.

I min jobb (den er ganske uformell og offentlig, med ingen kleskode) er det heldigvis fullt akseptert å gå med joggesko. Vi må også gå mye, samt bøye oss en del. 

For min egen del er det viktigst at de har gode støtdempere. Ellers har en eldre kollega av meg anbefalt å innta en del magnesium (kostttilskudd) dersom man merker det veldig under i beina etter endt arbeidsdag. På vår arbeidsplass er det mange sykemeldinger ute å går, så det er prioritert å ha godt fottøy. 

Hvilke sko som er komfortable trodde jeg varierte fra person til person?

Anonymous poster hash: 4a9e5...dd7
Skrevet

Få veiledning på ein sportsbutikk slik som nevnt over. Ellers er eg fan av Nike Air feks :) 

Gjest Marillia
Skrevet

Om kleskoden tilsier at joggesko er ok, så få hjelp i sportsbutikk til å finne gode joggesko som passer din fot. Om det er best med andre typer sko enn joggesko, velg Ecco. Der finnes også andre merker som passer fint til jobbing en hel dag, hør hos en skobutikk. Gabor og Jenny har gode sko, det er mange av disse som har modeller som ikke er helt "kjerring" og det lønner seg å investere i et par gode sko.

Huff, nå høres jeg ut som mora mi, men for oss som trenger gode sko, så er komfort viktigere enn at de er kule eller griselekre....

Skrevet

Jeg kjøpte et par gode fra mizuno, de er lette og har god demping.

Brukte nike tidligere og de herpa tærne og tåballene mine, har klart å bruke de fra mizuno i en uke nå uten ubehag før nå. Kjenner jeg er litt sliten i ryggen.

Fysioterapauten min sa det var viktig å bytte sko ofte, så jeg tenker å prøve et annet par i morgen for så å gå tilbake til mizuno til neste uke :)

AnonymBruker
Skrevet

Etter en dags bruk bør en sko hvile i minst to dager, med andre ord bør du ha minst tre par med sko for arbeide. Ellers får ikke sålen tid til å hente seg inn igjen etter belastningene. Gjelder uansett hva slags sko du bruker.

Anonymous poster hash: 9d04e...289
AnonymBruker
Skrevet

Etter en dags bruk bør en sko hvile i minst to dager, med andre ord bør du ha minst tre par med sko for arbeide. Ellers får ikke sålen tid til å hente seg inn igjen etter belastningene. Gjelder uansett hva slags sko du bruker.

Wtf?

Anonymous poster hash: 847bf...366

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wtf?

Anonymous poster hash: 847bf...366

Står og går man mye på jobb, må man ha flere par å bytte med. Men at skoene må hvile i to dager var nok litt voldsomt.

Anonymous poster hash: 09604...f2f

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg går og står mye, og er i gang hele dagen, og bruker Ecco sandaler. Har hatt Spotec, slipperser, joggesko og andre typer sko, men Ecco sandalene er de eneste jeg ikke får ømme og trøtte bein i. Anbefales.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har disse, Green Comfort mener jeg de heter, jeg er kjempefornøyd:)

gco13124p_white.jpg

Anonymous poster hash: 2ef32...995
Skrevet

Hadde tenkt til å spørre om noe lignende, så håper det går bra at jeg "låner" litt av tråden her.  Jeg er nemlig ute etter gode og pene sko som jeg kan bruke til og fra jobb.  Jeg går med barna til barnehagen, ca 30 minutter, så jeg orker ikke høyhelte eller lignende til den turen, men samtidig så kler jeg meg profesjonelt til jobben.  Jeg har jo fått kommentarer der jeg kommer i skjørt, blazer og slitte joggesko (jeg bytter straks jeg er på kontoret).

Har noen forslag til sko som er nesten like gode å gå i som joggesko, men som ser litt penere ut?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger også hjelp med sko. Streng uniform, fikk beskjed om å ha svarte sko med glatt overlær. Noen ideer? Det er mye gåing i en slik jobb.

Anonymous poster hash: d4a4a...7c4

Gjest Margit Spat
Skrevet

Sjekk de litt kjerringaktige skoene fra Rieker eller Softwalk. De har som regel god passform og de fleste modellene har litt tykk såle med god demping. Tror Eurosko fører begge merker og Skoringen har Rieker. 

Skrevet

Etter ekstra lange dager kan de ha behov for fysioterapeut, men om du lærer deg litt om sålens triggerpunkter kan du forebygge en del. Husk at også skoene trenger omsorg i form av vask, puss og olje. Men hovedgrunnen til at det anbefales to- tre sko har ingenting med skoenes helse å gjøre, men at de kan føle seg utstøtt blandt joggesko, tøfler, høyhelte og andre skoslag. Like barn leker best! Dette er ikke noe man snakker høyt om i dagens politiske korrekte samfunn, men skoene holder bedre om du har flere av "samme slag". Gjerne samme merke.

Elleeers.. Synes jeg rieker er bra, gjerne med myk, bøyelig såle. God natt!

• Liker 1
Skrevet

Kan være mye gåing på jobb, brukt joggesko de siste mnd. Nå har jeg invistert i Nike air. Veldig fornøyd.

Brukte Ecco sandaler før, men de fungerer ikke for meg om det er mye gåing.  De sitter bra på foten, men finnes ikke støt-dempende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...