AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Hei, Jeg har ganske mye klær, smykker osv som jeg ikke bruker lenger.. Har allerede gitt bort en del til blant annet fretex og andre organisasjoner. Men jeg skulle gjerne hatt litt for det også, så det jeg lurer på er om noen vet om noen som tar i mot for en billig penge eller et lurt sted å selge? Har prøvd å selge på finn.no o.l før, men har ikke klart å selge noe serlig.. Kanskje noen her som kunne tenkt seg noe billige klær? Anonymous poster hash: 114cb...130
globalagogo Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Alfa og omega for å få solgt på finn 1) gode bilder (lyse! Klærne må se fine ut) 2) mye info 3) ikke rot i annonsen 4) ærlighet 5) kvantumsrabatter 6) kan sendes
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Gidder ikke alt styret som kommer med å selge brukt klær, folk er villig til å betale så utrulig lite at jeg synes ikke det er verdt det. Ei venninne, som har dårlig råd, får alt mitt brukt tøy nå. Faktisk fikk hun 4 søppelsekker i forrige uke og gleden når hun får de gir meg mer enn de stakkars kronene jeg ev hadde fått ved salg. Anonymous poster hash: 76b44...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har aldri klart å selge noen brukte klær videre. Søstera mi har fått arvet en god del. Vi legger mange klær oppi UFF sine containere. Jeg bor i Akershus, så Hjelp oss å hjelpe Akershus på Facebook legger jevnlig ut innlegg med folk som trenger klær (vel å merke er dette som må gis bort til de aktuelle personene). Det finnes også mange lokalsider på Facebook som heter for eksempel Frimarked Romerike + Kjøp salg bytte Akershus der man kan legge ut ting for salg/at man vil gi det bort. Som sagt; jeg har ikke klart å selge brukte klær selv om det har vært alt fra brudekjole til barnets yttertøy. Så jeg ville nok satset på å bare gitt det bort. Kjipt å bare ha slikt liggende hos en selv om man ikke får brukt det. Anonymous poster hash: b2f5a...1ff
WubWub Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 på nett er det faktisk et stort marked for brukte dameklær av endel ekstra interesserte menn
Gjest Evans Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Alfa og omega for å få solgt på finn 1) gode bilder (lyse! Klærne må se fine ut) 2) mye info 3) ikke rot i annonsen 4) ærlighet 5) kvantumsrabatter 6) kan sendes + maks halv pris (i de fleste tilfeller). Det er så utrolig mye overprisa på finn.no + ikke for mye i en annonse, men det går vel inn under ditt punkt om "ikke rot i annonsen" Endret 8. juni 2015 av Evans
globalagogo Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 + maks halv pris (i de fleste tilfeller). Det er så utrolig mye overprisa på finn.no + ikke for mye i en annonse, men det går vel inn under ditt punkt om "ikke rot i annonsen" Helt helt enig
Perelandra Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Skal du selge klær via Finn, så sørg for å ha gode opplysninger om størrelse og passform. Ta gjerne mål av plaggene og skriv det i annonsen. Som Evans skriver, ikke ta for høy pris på plaggene. Vitsen med å kjøpe brukt forsvinner hvis plaggene koster nesten det samme som i butikken. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Er utfattelig vanskelig å selge klær i Norge. Her har vi det veldig godt så de fleste tar seg selvfølgelig heller råd til å kjøpe det på butikken enn på finn. Har prøvd å selge i mange år. Får solgt dyre klær til halve prisen, men andre ting som jakker til 500 kr til 100 kr eller annen redusert pris er nesten umulig å selge. Vurderer selge på Ebay men er vel en nettside jeg egentlig ikke forstår meg så veldig mye på hvordan ting skal gjøres Skulle gjerne hvert en blogger nå for da hadde vel alt blitt solgt på flekken uansett tilstand :S Anonymous poster hash: 10049...2e3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #10 Skrevet 10. juni 2015 På Ebay selges det utrolig mye klær, men om det ikke er nytt er det nok i hovedsak merkeklær. Der kan du til og med få solgt brukte sokker. Men å selge billige klær/ ikke merkeklær er nok ikke så lett. Jeg aner jo ikke hva slags klær du skal selge, men ser at prisene på en del ting har steget ganske mye de siste årene, f.eks er overtrekksjakker fra adidas blitt dyrere enn dem var da dem var nye bare dem er gamle nok, det vil si en ti-femten år eller eldre. Anonymous poster hash: 09a7f...b33
Gjest crazycatlady Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har solgt ubrukte og lite brukte merkeklær på finn. Var ikke noe problem i det hele tatt, jeg fikk solgt kjapt. Mulig det bare var flaks, men det rant inn med henvendelser. Godt brukte merkeklær og ubrukte ikke-merkeklær gir jeg bort. Utslitte klær kastes.
maia_02 Skrevet 13. juni 2015 #12 Skrevet 13. juni 2015 Jeg pleier å gi bort klær jeg har vokst fra men det som er for slitt går i søpla.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #13 Skrevet 13. juni 2015 Facebook kjøp og salg sider. Anonymous poster hash: 19ac6...c22
Helena83 Skrevet 14. april 2016 #14 Skrevet 14. april 2016 Jeg har veldig masse smykker, armbånd, ringer og ørepynt som jeg ikke vil ha lenger. Er det noe vits å legge de ut på finn eller facebook for en billig penge? Eller skal jeg bare gi det til fretex?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #15 Skrevet 14. april 2016 Den 8. juni 2015 at 17.15, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har ganske mye klær, smykker osv som jeg ikke bruker lenger.. Har allerede gitt bort en del til blant annet fretex og andre organisasjoner. Men jeg skulle gjerne hatt litt for det også, så det jeg lurer på er om noen vet om noen som tar i mot for en billig penge eller et lurt sted å selge? Har prøvd å selge på finn.no o.l før, men har ikke klart å selge noe serlig.. Kanskje noen her som kunne tenkt seg noe billige klær? Anonymous poster hash: 114cb...130 Jeg vet ikke hvorfor du ikke har fått solgt noe på Finn, jeg har selv solgt klær/sko, vesker og smykker der for i hvertfall 30 tusen det siste halvannet året. Både litt dyrere merker og HM/Mango/Cubus/Lindex/BikBok/GinaT osv. Selv er jeg opptatt av at å få representert plaggene/tingene godt via gode/interessante bilder. Jeg bruker gjerne meg selv som modell om plaggene "trenger" det for at kundene skal se dem i kombinasjon med annet, få et inntrykk av snittet osv. For mange på Finn fotograferer for dårlig. Det er rotete i bakgrunnen, klær er skrukkete, ting slengt på sengekanten osv. Legg/heng klærne på et ryddig sted, brett ting pent så det gir litt butikkfølelse når potensielle kunder skal se det. Ta gjerne noen nærbilder av plaggene for detaljer, bilder av merkelapper om plagget er av et litt dyrere merke, detaljer som som knapper/spesielle sømmer/paljetter, og for - og bakside på plagget. 3-5 bilder av plagget i hver annonse er fint. Dette krever selvfølgelig tid å gjøre, men det selger og det er jo det man ønsker Man kan heller ikke prise ting villt høyt om det ikke er helt nye varer. Jeg legger meg som regel litt over halv pris om plaggene/tingene er nesten som nye å regne og tenker at det da finnes rom for kunde til å prute litt. Gir gjerne kvantumsrabatt også. Folk elsker følelsen av god pruting på Finn Her om kvelden hadde jeg besøk av ei som ville prøve et par ting og som reiste hjem med 2 poser klær og jeg var 3.000 kroner rikere og kvitt masse jeg ikke selv bruker lengre. Vinn-vinn Anonymkode: d0983...542
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #16 Skrevet 14. april 2016 Den 8. juni 2015 at 17.18, globalagogo skrev: Alfa og omega for å få solgt på finn 1) gode bilder (lyse! Klærne må se fine ut) 2) mye info 3) ikke rot i annonsen 4) ærlighet 5) kvantumsrabatter 6) kan sendes Og lav pris! Brukte klær må selges BILLIG! Anonymkode: 274cf...b19
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #17 Skrevet 15. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvorfor du ikke har fått solgt noe på Finn, jeg har selv solgt klær/sko, vesker og smykker der for i hvertfall 30 tusen det siste halvannet året. Både litt dyrere merker og HM/Mango/Cubus/Lindex/BikBok/GinaT osv. Selv er jeg opptatt av at å få representert plaggene/tingene godt via gode/interessante bilder. Jeg bruker gjerne meg selv som modell om plaggene "trenger" det for at kundene skal se dem i kombinasjon med annet, få et inntrykk av snittet osv. For mange på Finn fotograferer for dårlig. Det er rotete i bakgrunnen, klær er skrukkete, ting slengt på sengekanten osv. Legg/heng klærne på et ryddig sted, brett ting pent så det gir litt butikkfølelse når potensielle kunder skal se det. Ta gjerne noen nærbilder av plaggene for detaljer, bilder av merkelapper om plagget er av et litt dyrere merke, detaljer som som knapper/spesielle sømmer/paljetter, og for - og bakside på plagget. 3-5 bilder av plagget i hver annonse er fint. Dette krever selvfølgelig tid å gjøre, men det selger og det er jo det man ønsker Man kan heller ikke prise ting villt høyt om det ikke er helt nye varer. Jeg legger meg som regel litt over halv pris om plaggene/tingene er nesten som nye å regne og tenker at det da finnes rom for kunde til å prute litt. Gir gjerne kvantumsrabatt også. Folk elsker følelsen av god pruting på Finn Her om kvelden hadde jeg besøk av ei som ville prøve et par ting og som reiste hjem med 2 poser klær og jeg var 3.000 kroner rikere og kvitt masse jeg ikke selv bruker lengre. Vinn-vinn Anonymkode: d0983...542 Hei, har du lyst å dele finnnr på dine annonser? Anonymkode: 96b86...e7a
Clarity Skrevet 15. april 2016 #18 Skrevet 15. april 2016 Et lite tips dersom du bor i nærheten av Oslo: I morgen arrangeres det byttedag på Kulturhuset. Du tar med deg syv plagg du vil gi vekk, og får deretter muligheten til å velge syv plagg du selv vil ha i bytte 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå