Gå til innhold

Trenger hjelp til matplanlegging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år som trener ganske mye. Jogger i snitt fire mil i uka, deltar på 2-3 gruppetimer i uka, og har i tillegg tre styrkeøkter på 40 minutter hver i uka. Trenger derfor mye mat for å ikke gå i underskudd.

Synes det er vanskelig å spise nok, slik at jeg klarer å yte på trening, selv om jeg er opptatt med skole og jobb ellers i hverdagen. Når jeg er hjemme er det ikke noe problem å finne gode matvarer jeg kan spise for å få i meg det jeg trenger.

Problemet er når jeg er på jobb. Jobber i en kiosk, og er ofte der som eneste ansatt i butikken. Må derfor spise når det passer (når det er lite kunder og lite å gjøre i butikken).

Synes det er vanskelig å finne gode matvarer å spise, da vi ikke selger noe brødmat, men kun pizza, pølser, is etc. Har heller ikke muligheten til å gå og kjøpe mat, siden jeg er der alene. Kan jo kjøpe meg yoghurt i kiosken, men kjedelig å spise kun det også… 

Særlig dager jeg er på jobb fra 8 til 17, og kanskje skal rett på trening etterpå, så har jeg problemer med å få i meg nok og riktig mat, og det ender opp med at jeg ikke får ytet nok på treningen. 

Noen som har tips til mat jeg kan spise? Det må være litt enkel mat, som jeg kan spise mellom betjening av kunder og gjøremål i butikken. 

På forhånd, tusen tak :) 

Anonymous poster hash: 36c93...e4a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye bedre å lage matpakke. Ta med tørket frukt og nøtter som snacks. Lag matmuffins, speltlomper med med ost, kjøtt, avokado etc, grove hamburgerbrød med karbonade etc etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...