solstråle;) Skrevet 8. juni 2015 #1 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg elsker suppe,og spiser gjerne bare det Men siden jeg lager mat til en arbeidskar som jobber ute i 8 timer + hver dag føler jeg at jeg må ha noe i tillegg de gangene jeg har det til middag. Er det noen som har noen spennende forslag til relativt sunt tilbehør til supper ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 8. juni 2015 #2 Del Skrevet 8. juni 2015 Hjemmelaget pomfri med enten potet, søtpotet eller andre rotgrønnsaker! Bare legg det på et bakepapir eller på rist, salt og pepre Jeg bruker ikke olje og det funker fint. Eller du kan lage nachos av lomper. bare kutt i trekanter, legg på rist/bakepapir, salt og pepre og hiv i ovnen Trenger ikke olje til dette heller! Kikert snacks kan du også lage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg baker grove rundstykker som tilbehør til suppe - har faktisk en deig stående til heving akkurat nå. Med litt hele valnøtter eller hasselnøtter i deigen blir de mer mettende. Ellers sier du jo ingenting om hva slags suppe det er snakk om, så noe mer spesifikt blir vanskelig å foreslå. Garnityr kan gjøre suppe mer mettende, feks halve kokte egg i ting som tomatsuppe (selvsagt), spinatsuppe eller andre grønne supper, og potet- og purresuppe. Anonymous poster hash: f92ac...c37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 8. juni 2015 #4 Del Skrevet 8. juni 2015 Grove rundstykker er et must. Er det blomkålsuppe, koker jeg et blomkålhode og heller oppi en fløteskvett. Tomatsuppe kan bygges ut med egg eller revet ost og cashewnøtter. Ostesmørbrød er godt til de fleste supper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. juni 2015 #5 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Hjemmelaget pomfri med enten potet, søtpotet eller andre rotgrønnsaker! Bare legg det på et bakepapir eller på rist, salt og pepre Jeg bruker ikke olje og det funker fint. Eller du kan lage nachos av lomper. bare kutt i trekanter, legg på rist/bakepapir, salt og pepre og hiv i ovnen Trenger ikke olje til dette heller! Kikert snacks kan du også lage Dette er jo ikke sunt tilbehør til supper. Mat til supper må ha endel proteiner og være lettfordøyelig. Brød er en fin ting. Man kan også ha suppen som en del av middagen, og la resten bestå av rent kjøtt og litt grønnsakblanding. Lapper og pannekaker er en grei ting å ha til. Da kan du slå til med pannekaker som har saltet kjøtt i biter i seg, eller baconterninger. Ha det i røren og la det steke med. Lag grove pannekaker av sammalt mel og ikke de tynne av bare hvitt mel, egg og melk. Lapper kan lages med cottage cheese i røren. Man kan servere kjøttpai eller grønnsakspai ved siden av. Alt kommer igrunn an på suppen. Tomatsuppe er feks godt med macaroni eller hardkokt egg og kjøttpudding. Grønnsaksupper er godt med kjøttpai eller som en del av en middag av oksestek. Til ertesupper kan du ha pannekaker med kjøtt eller baconterninger. Du kan servere lapper med cottage cheese til blomkålsupper og aspargessupper. Det er fint med tortellini feks i en grønnsaksuppe, eller brødkrutonger. Da kan du ha kyllingkjøtt til. Hvis du har fiskesupper er det naturlig å servere kokt (eller stekt/grillet) fisk til suppen. Der kan du ha fettuchini til, også. Reker er også næringsrikt og fint og kan serveres ved p has i fiskesuppen når man serverer. De skal ikke koke, for da blir de seige. Fiskeboller er også en grei ting å servere til fiskesupper. Da har du suppen til maten i stedet for hvit saus på fiskebollene. Omeletter! Jeg glemte omeletter. Det er også fint. Man kan ha løk, krydder og potet-terninger av kokte poteter i omeletter. De kan også ha sopp i seg. (Eller du kan servere soppstuing. Men da er vi gått bort fra det sunne. For de er fulle av fløte...) Vil du gå enda lenger vekk fra de sunne ville jeg gått for de hjemmelagde pommes-frittesene som var nevnt. Du kan også dyppe blomkålbuketter i krydret frityr-røre og fritere dem. Indiske samosas er også kule til supper. Man kan også servere pizza-stykker. Endret 9. juni 2015 av Tøytigern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 9. juni 2015 #6 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Dette er jo ikke sunt tilbehør til supper. Mat til supper må ha endel proteiner og være lettfordøyelig. Brød er en fin ting. Man kan også ha suppen som en del av middagen, og la resten bestå av rent kjøtt og litt grønnsakblanding. Lapper og pannekaker er en grei ting å ha til. Da kan du slå til med pannekaker som har saltet kjøtt i biter i seg, eller baconterninger. Ha det i røren og la det steke med. Lag grove pannekaker av sammalt mel og ikke de tynne av bare hvitt mel, egg og melk. Lapper kan lages med cottage cheese i røren. Man kan servere kjøttpai eller grønnsakspai ved siden av. Alt kommer igrunn an på suppen. Tomatsuppe er feks godt med macaroni eller hardkokt egg og kjøttpudding. Grønnsaksupper er godt med kjøttpai eller som en del av en middag av oksestek. Til ertesupper kan du ha pannekaker med kjøtt eller baconterninger. Du kan servere lapper med cottage cheese til blomkålsupper og aspargessupper. Det er fint med tortellini feks i en grønnsaksuppe, eller brødkrutonger. Da kan du ha kyllingkjøtt til. Hvis du har fiskesupper er det naturlig å servere kokt (eller stekt/grillet) fisk til suppen. Der kan du ha fettuchini til, også. Reker er også næringsrikt og fint og kan serveres ved p has i fiskesuppen når man serverer. De skal ikke koke, for da blir de seige. Fiskeboller er også en grei ting å servere til fiskesupper. Da har du suppen til maten i stedet for hvit saus på fiskebollene. Omeletter! Jeg glemte omeletter. Det er også fint. Man kan ha løk, krydder og potet-terninger av kokte poteter i omeletter. De kan også ha sopp i seg. (Eller du kan servere soppstuing. Men da er vi gått bort fra det sunne. For de er fulle av fløte...) Vil du gå enda lenger vekk fra de sunne ville jeg gått for de hjemmelagde pommes-frittesene som var nevnt. Du kan også dyppe blomkålbuketter i krydret frityr-røre og fritere dem. Indiske samosas er også kule til supper. Man kan også servere pizza-stykker. Tror du misforstod meg litt Hvordan i all verden kan potet, søtpotet og rotgrønnsaker som blir stekt på BAKEPAPIR/rist uten olje, men med salt og pepper være usunt? Endret 9. juni 2015 av Ennasus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg liker nybakte, grove scones til suppe. Anonymous poster hash: 7a632...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. juni 2015 #8 Del Skrevet 9. juni 2015 Tror du misforstod meg litt Hvordan i all verden kan potet, søtpotet og rotgrønnsaker som blir stekt på BAKEPAPIR/rist uten olje, men med salt og pepper være usunt? Å. Ja, da misforstod jeg. Ups. Unnskyld så mye. Jeg trodde du hadde olje på bakepapiret sånn at de ble stekt med olje. Men det står jo helt klart og tydelig. Søtpoteter er forresten gunstig for blodsukker, så det er en fin grønnsak, som nordmenn bør spise og få kjøpt i vanlig dagligvare. Pga at nordmenn liker potet og søte grønnsaker som gulrot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. juni 2015 #9 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg liker nybakte, grove scones til suppe. Anonymous poster hash: 7a632...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 9. juni 2015 #10 Del Skrevet 9. juni 2015 -Burgere av div. grønnsaker er også godt til. Eks. linseburger, kikertburger, blomkålburger, falafel, auberginburgere.. Mange oppskirifter her: http://www.vegetarbloggen.no/category/veganske-oppskrifter/middag/burgere-og-polser/ -Kålruletter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 9. juni 2015 #11 Del Skrevet 9. juni 2015 Dette er jo ikke sunt tilbehør til supper. Mat til supper må ha endel proteiner og være lettfordøyelig. Brød er en fin ting. Man kan også ha suppen som en del av middagen, og la resten bestå av rent kjøtt og litt grønnsakblanding. Lapper og pannekaker er en grei ting å ha til. Da kan du slå til med pannekaker som har saltet kjøtt i biter i seg, eller baconterninger. Ha det i røren og la det steke med. Lag grove pannekaker av sammalt mel og ikke de tynne av bare hvitt mel, egg og melk. Lapper kan lages med cottage cheese i røren. Man kan servere kjøttpai eller grønnsakspai ved siden av. Alt kommer igrunn an på suppen. Tomatsuppe er feks godt med macaroni eller hardkokt egg og kjøttpudding. Grønnsaksupper er godt med kjøttpai eller som en del av en middag av oksestek. Til ertesupper kan du ha pannekaker med kjøtt eller baconterninger. Du kan servere lapper med cottage cheese til blomkålsupper og aspargessupper. Det er fint med tortellini feks i en grønnsaksuppe, eller brødkrutonger. Da kan du ha kyllingkjøtt til. Hvis du har fiskesupper er det naturlig å servere kokt (eller stekt/grillet) fisk til suppen. Der kan du ha fettuchini til, også. Reker er også næringsrikt og fint og kan serveres ved p has i fiskesuppen når man serverer. De skal ikke koke, for da blir de seige. Fiskeboller er også en grei ting å servere til fiskesupper. Da har du suppen til maten i stedet for hvit saus på fiskebollene. Omeletter! Jeg glemte omeletter. Det er også fint. Man kan ha løk, krydder og potet-terninger av kokte poteter i omeletter. De kan også ha sopp i seg. (Eller du kan servere soppstuing. Men da er vi gått bort fra det sunne. For de er fulle av fløte...) Vil du gå enda lenger vekk fra de sunne ville jeg gått for de hjemmelagde pommes-frittesene som var nevnt. Du kan også dyppe blomkålbuketter i krydret frityr-røre og fritere dem. Indiske samosas er også kule til supper. Man kan også servere pizza-stykker. Er du veldig glad i suppe med tilbehør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #12 Del Skrevet 9. juni 2015 Tigern er glad i suppe Anonymous poster hash: 71612...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå