Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:00 - 11:30 ×

Stokke Sleepi

juliane

Anbefalte innlegg

Noen som enten har denne eller har sett på den i butikk i det siste?

Mine svigerforeldre har falt helt for denne, og vil gjerne kjøpe den til oss. Vi syns den er utrolig fin og praktisk (særlig mini), men tenker det er unødvendig med en så dyr seng når vi kan kjøpe sprinkelseng på IKEA til en tusenlapp inkl. madrass. Samtidig er det litt vanskelig å si nei til en gave. (Litt grådig å be om pengene istedenfor...:sjenert:)

Det jeg er mest redd for er at de ser for seg å kjøpe Mini, og at vi da ender opp med en ekstra utgift til seng etter seks mnd og hun trenger større seng. (Extension set og madrass koster jo mer enn hele senga og madrass på IKEA, blir en veldig dyr gave å motta...) Har ikke vært på butikk og fått forklart systemet siden vi allerede hadde avskrevet det, så vet ikke helt om jeg skjønner hva som er inkludert når. Denne f.eks: http://www.babyshop.no/stokke-sleepi-bed-white/p/66655. For 6500 kr, får vi da alt vi trenger til både mini og seng, eller må vi kjøpe madrass og evt noe bunn til mini i tillegg?

For å stille spm på en annen måte, hvor mye må vi (svigers) betale for å få både mini og senga i den størrelsen som tilsvarer en normal billig sprinkelseng (og kan brukes til ca 3 år)?

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo ytre at "det er veldig hyggelig, men vi føler det er en veldig dyr gave med tanke på at man trenger utvidelsesdeler og slikt for å bruke sengen etter et par mmd"..

Forklar svigers hvordan den fungerer

Anonymous poster hash: f10e6...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ytre at "det er veldig hyggelig, men vi føler det er en veldig dyr gave med tanke på at man trenger utvidelsesdeler og slikt for å bruke sengen etter et par mmd"..

Forklar svigers hvordan den fungerer

Anonymous poster hash: f10e6...79b

Ja, det er det vi tenker, men da må vi først vite akkurat hvor mye den koster. :sjenert: Er litt lettere hvis vi kan si at den koster xxxx kr hvis den skal kunne brukes fra 0-3 år, og ikke summen du ser uten ekstradeler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har lenket til er både Mini (krybbe) og Sleepi (sprinkelseng), ser det ut for. Skal du bruke den etter sprinkelsengstadiet (3-10 år eller noe) må du ha et ekstension-kit med sengeplater og madrass. 

Har denne sengen selv og er veldig fornøyd, spesielt det at den har hjul. Brukte den første delen i ca 5-6 mnd, så noen mnd med bunnen i høy posisjon og nå som "vanlig" sprinkelseng med bunnen i laveste posisjon. 

Men vær obs på at sengekant, laken osv er veldig mye dyrere til Stokke enn til vanlig sprinkelseng. Noen vanlige laken kan du nok få til å passe, men regn med hvertfall en tusenlapp ekstra i tekstiler om dere skal ha laken, sengekant og himling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har den :) Veldig fornøyde, spesielt med at den har hjul. De første månedene trillet vi den mellom stue og soverom på dagtid og til natten. Vi har en stor gutt så Mini-delen ble byttet ut rett før han ble 5 mnd. Hvis de vil kjøpe den Sleepi delen som er step 2 på en måte så vil jo sengen vare lenger uten at dere må kjøpe til ekstra deler. Vi har kjøpt sengekant fra Stokke men har laken og sengetøy fra Kid/Princess samt sengehimmel fra en annn plass. Siden den er avrundet så tror jeg ikke vanlige sengekanter passer. Som sagt, vi er veldig fornøyd ;) (men vi er litt "Stokke-nerds" da, har 2 vogner, seng, stellebord fra Stokke😁)

Anonymous poster hash: f3553...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også krybba virker veldig fin, praktisk å kunne trille mellom stue og soverom og deilig at den er så liten når den skal stå inntil senga mi. Men syns rett og slett det blir for dyrt til å forsvare kjøpet, selv hvis vi skulle få full pakke av svigers. Er jo mye annet barneutstyr som koster penger også. :sjenert:

Den du har lenket til er både Mini (krybbe) og Sleepi (sprinkelseng), ser det ut for. Skal du bruke den etter sprinkelsengstadiet (3-10 år eller noe) må du ha et ekstension-kit med sengeplater og madrass. 

Har denne sengen selv og er veldig fornøyd, spesielt det at den har hjul. Brukte den første delen i ca 5-6 mnd, så noen mnd med bunnen i høy posisjon og nå som "vanlig" sprinkelseng med bunnen i laveste posisjon. 

Men vær obs på at sengekant, laken osv er veldig mye dyrere til Stokke enn til vanlig sprinkelseng. Noen vanlige laken kan du nok få til å passe, men regn med hvertfall en tusenlapp ekstra i tekstiler om dere skal ha laken, sengekant og himling. 

Da satser jeg på at prisen på 6500 er for alt man trenger til både Mini og sprinkelseng, bortsett fra alt ekstra som laken, sengekant og himling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte hele sulamitten på finn til 3000, men bruker den bare som dagseng/lekegrind.. Skulle hun ha sovet der om natten hadde jeg kjøpt nye madrasser.. Veldig fornøyd da. Planen er å bruke den som seng på eget rom når hun vokser ut av sprinkelseng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...