AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Når barna kom hjem fra far fortalte de at de hadde blitt plassert hjemme hos fars kjæreste lørdag kveld alene med hennes barn (8 og 11 år) og de voksne hadde gått på fest til naboen og kommet hjem kl 02.00 på natten i beruset tilstand,det hadde hvert så høy musikk og støy at barna ikke fikk sove....(er forsåvidt ikke første gang de er blitt overlatt til seg selv pga festligheter) Kjenner at jeg er frustrert og trenger virkelig noen gode råd her??? Å ta opp dette med barnefar er som å starte 3 verdenskrig....men synes ikke det er greit når barna synes det er ubehagelig og ønsker å tilbringe tid med far,men blir ofte nedprioritert....noen som har noe konstruktivt å komme med her????? Anonymous poster hash: 7c952...268
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Jeg hadde blitt forbanna og tatt det opp. Om far hadde startet 3. verdenskrig for det hadde jeg tatt det via Familievernkontoret Anonymous poster hash: 79345...d31
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 sånt er IKKE greit!! skaff et møte med noen med en gang! familievernkontoret feks. han får fadern meg skjerpe seg, å være en far når han har barna! festligheter kan han ha når barna ikke er der. MAKAN! Anonymous poster hash: 0ea5b...44e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Hvor gammle er dine barn? Anonymous poster hash: d7d26...690
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 En far må innse at barnet ikke vil tilbringe hele helgen med far. Barnet må få besøke venner så mye han vil. Men med en gang far skaffer barnevakt for å dra ut selv, da er han uansvarlig og må finne seg i å dra ut når barnet ikke er der Satt på spissen! Anonymous poster hash: bd307...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Jeg lurer også på alderen til dine barn. Tenker at det må være greit å gå på selskap i nabohuset selv om man har barna på besøk og de sover - hvis de er gamle nok til å være uten barnevakt generelt sett. Har ikke ville ringt familievernkontoret for dette, vet ikke om det finnes offentlig reglement på hvor gamle barn må være før de kan være alene hjemme en sen kveld uten voksen barnevakt? Kjipt, ja. Men det ville vært verre hvis faren til barna ikke kom seg ut av senga dagen etter pga fyllesyke. Hadde det vært slik, ville jeg kanskje sagt på en pen måte at han kan si fra på forhånd hvis det ikke passer å ha barna en helg, for de syntes de ble mye alene denne helga, eller noe. Anonymous poster hash: b1dac...782
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 En far må innse at barnet ikke vil tilbringe hele helgen med far. Barnet må få besøke venner så mye han vil. Men med en gang far skaffer barnevakt for å dra ut selv, da er han uansvarlig og må finne seg i å dra ut når barnet ikke er der Satt på spissen! Anonymous poster hash: bd307...2ca . Hadde han enda skaffet barnevakt så barna hadde følt det trygt mens far var borte så hadde problemstillingen hvert litt annerledes....men synes vel det er uansvarlig å la barna være hjemme alene for at far skal ut på fest....Anonymous poster hash: 7c952...268 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Jeg lurer også på alderen til dine barn. Tenker at det må være greit å gå på selskap i nabohuset selv om man har barna på besøk og de sover - hvis de er gamle nok til å være uten barnevakt generelt sett. Har ikke ville ringt familievernkontoret for dette, vet ikke om det finnes offentlig reglement på hvor gamle barn må være før de kan være alene hjemme en sen kveld uten voksen barnevakt? Kjipt, ja. Men det ville vært verre hvis faren til barna ikke kom seg ut av senga dagen etter pga fyllesyke. Hadde det vært slik, ville jeg kanskje sagt på en pen måte at han kan si fra på forhånd hvis det ikke passer å ha barna en helg, for de syntes de ble mye alene denne helga, eller noe. Anonymous poster hash: b1dac...782 . 8 og 11 år er barna...Anonymous poster hash: 7c952...268
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 okai, sånn som det stod i HI så virket det som det var ungene til fars samboer som var 8 og 11. Hvor gamle er så de? Det spiller en liten rolle. Men det er ikke bra uansett at far kommer beruset hjem. Vi har selv latt ungene vært hjemme alene (litt eldre) , men vi har da ikke drukket og kunne kommet hjem når som helst. Anonymous poster hash: 05a4d...351
Rysiseal Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 (endret) HVor gamle er hans kjærestes barn? Er de 12 og 15, er det jo ikke det samme som om de er 4 og 6. Endret 8. juni 2015 av Rysiseal
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Dette kommer veldig an på hvilken alder det er på det ELDSTE barnet har.. Er det 15 så er det faktisk barnevakt godt nok! Men er det eldste 11, så er det litt ungt.. At naboen spiller høy musikk er vel ikke pappans skyld? Nå har du hørt barnas side.. Kanskje de overdriver? Var de våkne når de kom hjem fra fest? Så de alt dette, beruselse etc? Anonymous poster hash: a05c3...b9c 3
FantasDick Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Hvor gamle er barna til kjæresten til far, da?
Calleia Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Når barna kom hjem fra far fortalte de at de hadde blitt plassert hjemme hos fars kjæreste lørdag kveld alene med hennes barn (8 og 11 år) og de voksne hadde gått på fest til naboen og kommet hjem kl 02.00 på natten i beruset tilstand,det hadde hvert så høy musikk og støy at barna ikke fikk sove....(er forsåvidt ikke første gang de er blitt overlatt til seg selv pga festligheter) Kjenner at jeg er frustrert og trenger virkelig noen gode råd her??? Å ta opp dette med barnefar er som å starte 3 verdenskrig....men synes ikke det er greit når barna synes det er ubehagelig og ønsker å tilbringe tid med far,men blir ofte nedprioritert....noen som har noe konstruktivt å komme med her?????Anonymous poster hash: 7c952...268 Jeg syntes vel kanskje dette er litt storm i vannglass.. Nå vet du kanskje ikke den hele og fulle historien, men kun det barna har fortalt deg. Hvor "beruset" var de for eksempel..Vet du dette? Lå de hele dagen derpå? Kan barna overdrive? I og med du er redd for 3.verdenskrig med far, leser jeg litt mellom linjene at samarbeidet kanskje ikke er all verdens..? Kanskje du er ute etter å "ta" far? Uansett: Når far har barna, er det han som har barna. Kanskje du må stole på at han også har dømmekraft nok til å sørge for barnas sikkerhet.. Jeg er også interessert i alder på eldste baret, siden du skriver at det var flere tilstede enn dine barn. 3
frøkna Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Jeg syns det kommer helt an på barna dine sin alder. De tåler faktisk å være alene i ny og ne. Anbefaler denne artikkelen! http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/Har-du-barna-i-fokus-hele-tiden-Det-er-en-darlig-ide-7809043.html Selv er jeg vokst opp med foreldre som hadde besøk som lo høyt og koste seg etter at jeg hadde lagt meg så jeg ble liggende våken. Barna trenger å skjønne at alt ikke handler om dem! De var jo også i nabohuset så barna kunne sikkert lett få tak i dem om det var noe. Hvis barna dine forteller deg at de syns det var ubehagelig så kan du vel si det til eksen din? 6
Rotemor Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Når barna kom hjem fra far fortalte de at de hadde blitt plassert hjemme hos fars kjæreste lørdag kveld alene med hennes barn (8 og 11 år) og de voksne hadde gått på fest til naboen og kommet hjem kl 02.00 på natten i beruset tilstand,det hadde hvert så høy musikk og støy at barna ikke fikk sove....(er forsåvidt ikke første gang de er blitt overlatt til seg selv pga festligheter) Kjenner at jeg er frustrert og trenger virkelig noen gode råd her??? Å ta opp dette med barnefar er som å starte 3 verdenskrig....men synes ikke det er greit når barna synes det er ubehagelig og ønsker å tilbringe tid med far,men blir ofte nedprioritert....noen som har noe konstruktivt å komme med her?????Anonymous poster hash: 7c952...268 Jeg synes du overdramatiserer. Barna har hverandre og de har far i nabohuset. Det er måten du fremstiller dette på som får det til å virke ille. "Vi lagde mat og koste oss med ungene. Ved 8-tiden fikk de se på film til de sovnet mens vi gikk til naboen og hygget oss med dans og musikk..." 5
SandraH Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Noe sier meg at du VIL at dette skal være et problem.....? 6
lulus Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Synes ikke du overreagerer, dersom barna dine opplevde situasjonen som ubehagelig, er det på ingen måte greit. Barn på 8 og 11 år bør slippe å oppleve sine foreldre beruset. Skal man på fest så "skåner" man barna fra dette, er da virkelig ikke så vanskelig å få til. Overnatting hos besteforeldre eller bytte av barnehelg f.eks måtte vært en bedre løsning. Dersom det var et eldre barn/tenåring som var barnevakt kan det være greit nok det, men da kommer man stille hjem slik at man unngår å vekke barna 1
Snøring Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Synes ikke du overreagerer, dersom barna dine opplevde situasjonen som ubehagelig, er det på ingen måte greit. Barn på 8 og 11 år bør slippe å oppleve sine foreldre beruset. Skal man på fest så "skåner" man barna fra dette, er da virkelig ikke så vanskelig å få til. Overnatting hos besteforeldre eller bytte av barnehelg f.eks måtte vært en bedre løsning. Dersom det var et eldre barn/tenåring som var barnevakt kan det være greit nok det, men da kommer man stille hjem slik at man unngår å vekke barna Jeg lurer på hvor mye av dette som er sant jeg.. Altså mor og far har tydeligvis problemer seg i mellom, og da kan det hende at mor "suger" til seg alt som kan virke negativt med far... Virker ikke som hele bildet kommer frem her.... Tviler veldig sterkt på at barna var våkne klokka 02.00 når de kom hjem... Ergo..SÅ de egentlig at de var beruset?? 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Jeg lurer på hvor mye av dette som er sant jeg.. Altså mor og far har tydeligvis problemer seg i mellom, og da kan det hende at mor "suger" til seg alt som kan virke negativt med far... Virker ikke som hele bildet kommer frem her.... Tviler veldig sterkt på at barna var våkne klokka 02.00 når de kom hjem... Ergo..SÅ de egentlig at de var beruset?? Ja, og barn kan ikke sette ord på det slik.... De voksne kan ha vært lattermilde og glade og mor tolker det til beruset. Og om de hadde drukket litt, så hva så. Disse barna må jo være veldig pislete av seg hvis dette var "veldig ubehagelig". Ingen grunn til å tro at far har gjort noe galt uten å høre far eller barnas versjon ihvertfall Det lukter sjalusi her. Anonymous poster hash: c02ec...6cd 4
Snøring Skrevet 8. juni 2015 #20 Skrevet 8. juni 2015 Ja, og barn kan ikke sette ord på det slik.... De voksne kan ha vært lattermilde og glade og mor tolker det til beruset. Og om de hadde drukket litt, så hva så. Disse barna må jo være veldig pislete av seg hvis dette var "veldig ubehagelig". Ingen grunn til å tro at far har gjort noe galt uten å høre far eller barnas versjon ihvertfall Det lukter sjalusi her. Anonymous poster hash: c02ec...6cd Det var min første tanke også... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå