AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Har sett meg ut et par sko jeg har lyst på, det er snakk om løpesko. Greia er at jeg ikke er 100% sikker på størrelsen. Skoene selges på den lokale sportsbutikken, men på nettet kan jeg nå få de samme skoene 40% billigere. Det er mange hundre kroner spart. Er det da frekt av meg å gå på sportsbutikken her, prøve skoene, lyve til betjeninga og si jeg ikke likte dem, for deretter å kjøpe de på nettet? Betjeninga vil jo ikke vite at jeg handler de på nettet.. Og når det er så mye penger å spare sier det seg selv at jeg handler der det er billigst! Noen tanker? Er jeg slem, frekk og uetisk??Anonymous poster hash: 046bf...8d6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 heeelt ok Anonymous poster hash: 97ace...80e 13
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Betjeningen aner som nevnt ikke hva du gjør når du kommer hjem. Men litt uetisk er det jo. Butikken overlever ikke om alle gjør det på den måten. De bruker penger på lokaler og ansatte til å være i lokalene, og om folk ikke kjøper ting der går de jo konken. Anonymous poster hash: 600c6...32b 9
TrickyCicci Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Ja det er frekt. Den fysiske butikken er dyrere nettopp fordi de har lokaler som gjør at du kan prøve ting så du blir helt sikker. Mange som kikker i butikk og bestiller på nett, så er ikke uvanlig, men frekt i mine øyne. 15
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Bare ikke si "nå skal jeg hjem og bestille på nettet" Synes det er innafor da Anonymous poster hash: a3b70...41b 5
Storekommode Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Ja, det er frekt. Hvis alle skulle gjort det sånn, ville det ikke blitt igjen noen butikker å prøve de i lenger.. 6
Maleficenta Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Har sett meg ut et par sko jeg har lyst på, det er snakk om løpesko. Greia er at jeg ikke er 100% sikker på størrelsen. Skoene selges på den lokale sportsbutikken, men på nettet kan jeg nå få de samme skoene 40% billigere. Det er mange hundre kroner spart. Er det da frekt av meg å gå på sportsbutikken her, prøve skoene, lyve til betjeninga og si jeg ikke likte dem, for deretter å kjøpe de på nettet? Betjeninga vil jo ikke vite at jeg handler de på nettet.. Og når det er så mye penger å spare sier det seg selv at jeg handler der det er billigst! Noen tanker? Er jeg slem, frekk og uetisk??Anonymous poster hash: 046bf...8d6 Nei hvorfor skulle det det? Er det frekt åå ikke kjøpe alt man prøver? Endret 8. juni 2015 av Maleficenta 3
Maleficenta Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Du må jo ikke si noe til betjeninga heller 3
WubWub Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Hvorfor er det frekt, når jeg skal handle sko pleier jeg svippe innom 5 forskjellige sko butikker på 2 kjøpesentra i byen her, prøver så 5 par sko i hver butikk. Etter prøverunden er ferdig plukker jeg ut det sko-paret jeg likte best. Så da vil det være 4 butikker jeg har vært å prøvd mange sko i som ikke får noe salg, mens 1 butikk får 1 salg. Hvorfor skal det som sagt kalles frekt? Det kalles konkurranse, om man kan tilby bedre priser eller finere sko en konkurrentene så er det jo butikken som må gjøre grep for å bidra til at kunder velger deres butikk fremfor de andre aktørene enten det er fysiske butikker eller nett butikker. 3
Gjest EmilyR Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Aldri engang tenkt at det er uetisk? Visste ikke at folk virkelig brydde seg om sånt. Har ikke gjort det selv dog 1
sol87 Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Har sett meg ut et par sko jeg har lyst på, det er snakk om løpesko. Greia er at jeg ikke er 100% sikker på størrelsen. Skoene selges på den lokale sportsbutikken, men på nettet kan jeg nå få de samme skoene 40% billigere. Det er mange hundre kroner spart. Er det da frekt av meg å gå på sportsbutikken her, prøve skoene, lyve til betjeninga og si jeg ikke likte dem, for deretter å kjøpe de på nettet? Betjeninga vil jo ikke vite at jeg handler de på nettet.. Og når det er så mye penger å spare sier det seg selv at jeg handler der det er billigst! Noen tanker? Er jeg slem, frekk og uetisk??Anonymous poster hash: 046bf...8d6 Ja, det er innmari frekt. Det koster faktisk penger å leie lokalene til en butikk. Det koster penger å kjøpe inn skoene. Det koster penger å ha folk der på jobb som skal hjelpe akkurat deg med å finne fram riktig størrelse og slikt. Selvfølgelig er det frekt. Men det er ikke ulovlig da. 4
superdupermeg Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Ja og nei. Hvis alle begynner å handle utelukkende på nett vil ordentlige butikker legges ned, men samtidig så vil man jo gjerne ikke betale mer enn man må. Jeg tror faktisk jeg ville nevnt det til betjeningen, noen steder velger de jo å heller gi deg rabatt så du får det til samme pris. Spesielt på sportsbutikker og Elkjøp/expert-type butikker:) 1
Storekommode Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Hvorfor er det frekt, når jeg skal handle sko pleier jeg svippe innom 5 forskjellige sko butikker på 2 kjøpesentra i byen her, prøver så 5 par sko i hver butikk. Etter prøverunden er ferdig plukker jeg ut det sko-paret jeg likte best. Så da vil det være 4 butikker jeg har vært å prøvd mange sko i som ikke får noe salg, mens 1 butikk får 1 salg. Hvorfor skal det som sagt kalles frekt? Det kalles konkurranse, om man kan tilby bedre priser eller finere sko en konkurrentene så er det jo butikken som må gjøre grep for å bidra til at kunder velger deres butikk fremfor de andre aktørene enten det er fysiske butikker eller nett butikker. Godt poeng. Det jeg synes er frekt er hvis man prøver i butikken og bestiller på nettet fra samme butikk. Eller når man handler på nettet og kommer til butikken for å få byttet det inn..
Grønt blad Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Ja , det er frekt når du på forhånd vet at du ikke skal handle skoene der. Det blir enda verre hvis du lyver i tillegg. Jeg synes du skal handle på nett uten å prøve i butikk, så får du heller returnere/bytte (i nettbutikken) dersom skoene ikke passer.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Hvem bryr seg om det er frekt eller ei? Ingen har lyst til å betale mer enn de må. "om alle hadde"-argumentet - hva så, når ikke alle gjør? Og det kommer nok aldri til å skje at alle handler på nett heller. Prøv med god samvittighet, si du "må tenke på det", og kjøp skoen i riktig størrelse på nett, mener nå jeg. Anonymous poster hash: f9cf0...560 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Og de på nett er ikke fake? Jeg har fått varer i butikken på XXL til nettpris om jeg har påpekt prisforskjellen. Anonymous poster hash: baba6...c20
dyptvann Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Ja, det er frekt. Det er mennesker som deg som klager etterpå at lokalbutikkene forsvinner. Vær ihvertfall "høflig" nok til å komme på et tidspunkt der det er få/ingen kunder slik at butikken ikke direkte taper penger på tapt kunde.Typisk Ole Brumm, du vil ha begge deler: god service og billig utstyr. Som tidligere butikkmedarbeider, så skjønner vi hva du driver med. Kanskje du sier "skal tenke på det", men du kunne like gjerne ha spart deg, vi har gjennomskuet deg for lengst. 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #20 Skrevet 8. juni 2015 Nå er butikker kyniske, så hvorfor kan ikke forbrukeren være det? Gjør det du Anonymous poster hash: 1f022...89e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå