Gå til innhold

2 eller 3 barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte dere å stoppe på 2 barn?

Eller hvorfor valgte dere å gå for barn nr. 3?

List opp fordeler, ulemper, overraskelser på veien osv.

Anonymous poster hash: 665dc...8cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stoppet på 2 fordi vi vil komme fortere over småbarnsstadiet og få tid til egne ting og å pleie forholdet.

Skrevet

Fortsatte til tre fordi vi ser hvor fort småbarnsperioden går over, og gjerne ville forlenge den litt.

Vi har tre år i mellom alle tre, så vi har på en måte "fått livet tilbake" mellom alle barna. Føler vi har overskudd og tid til alle. Og supert med stor familie :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er moro med barn, likte både småbarnstiden og tiden med litt større barn og ville gjerne ha en "flokk". :)

Anonymous poster hash: b85b0...439
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo vurdere økonomi og overskudd - man må faktisk ha mer av dette for å gå for nr. 3 tenker jeg. Og en større sjans for avlastning.

Anonymous poster hash: 665dc...8cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har veldig lyst på tre men må stoppe på to pga økonomi. Jeg føler at familien er for liten, det er en eller to som mangler, men mannen susa bort år på frukteløse studier og null sparing så vi har ikke råd til større hus og flere barn dessverre.

Anonymous poster hash: fea68...318

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to fordi vi vil ha en ''buffer'' i tilfelle det skjer. Vet ikke hvorfor, men tror fire barn er alt for mye for oss. Har litt lyst på tre, men vi får se. Når vi har to, kan vi få en tredje ved ''uhell'' uten at det er krise. Vi får heller diskutere det om noen år - om vi vil få en attpåklatt :-)

Anonymous poster hash: 120d1...fb0
AnonymBruker
Skrevet

Stoppet på to fordi jeg fikk så kraftig bekkenløsning siste gang at det fremdeles preger meg i hverdagen flere år etter. I tillegg hadde jeg en traumatisk fødsel.

Anonymous poster hash: 60d85...59a

AnonymBruker
Skrevet

Her stopper vi på 2 ettersom jeg blir mer eller mindre invalid av bekkenløsnig og som ikke forsvinner etterpå heller.

Babyene mine slutter rett og slett å vokse i magen min så jeg tørr ikke å få flere. Sist gang gikk det nesten galt..

Utgpkt var uansett 2 barn og det ble det ☺

Anonymous poster hash: 32e45...e48

Skrevet

Synes det er vanskelig å forklare. Fordi vi hadde lyst på tre barn rett og slett. To var for få og fire for mange. Det er herlig med en liten flokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...