Gå til innhold

Bryllup og far som er alkoholiker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen gode råd for håndtering av dette. Faren min er kraftig alkoholiker, og har heller ingen grenser på når det overhodet ikke skal drikkes alkohol. Fikk en bekreftelse på dette forrige uke da han møtte opp som vitne i en erstatningssak forrige uke, også da full.

På lørdag gifter jeg meg og det skal jo være den lykkeligste dagen. Men hva gjør jeg med pappa? Har allerede skjønt at vi må droppe at han følger meg til alters, men hva med resten av bryllupet?

vi har vurdert flere muligheter, så skal nevne disse men også de spørsmålene de reiser.

1. Si at han ikke får komme allikevel

- Kan resultere i at han kutter all kontakt som vi kjenner han.

2. Få noen til å vurdere han når han kommer, og så evnt be han dra om han er full

3. Sette "barnevakt" på han under hele bryllupet.

- problemet her blir at han jo allerede starter og drikke tidlig om morgenen og det får vi ikke kontrollert.

Han er også typen som er glad i oppmerksomhet, og er streng på skikk og bruk, så for han er det en selvfølge å holde tale som brudens far, og hvordan skal dette gå?

Er det noen som har noen tanker om våre mulige løsninger, eller har andre forslag tas det i mot med takk! vil ikke at denne dagen skal bli ødelagt

Anonymous poster hash: a0956...dcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mamma var alkoholiker (hun er død nå), men hun ble rett og slett ikke invitert til slike ting. Siste gangen hun var i bryllup ble hun kanon drita, ramla i grøfa, kasta opp, ropte og skreik. Helt på bærtur :( Da sa jeg til henne at det måtte være SISTE GANGEN hun deltok og at jeg kom til å informere alle om at hun ikke måtte bli invitert. Fy søren så forbanna jeg var! Hun trengte virkelig å bli skjermet fra seg selv og slippe å drite seg ut i offentlighet.

Jeg hadde rett og slett sagt at han ikke fikk komme. Når alkohol er viktigere enn familien og barna så trenger man ikke dukke opp i familietilstelninger.

Fest med tilgang på alkohol er ikke et bra sted å være for en alkoholiker......

Anonymous poster hash: 5b804...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...