Puny Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Trenger en del nye sommerklær nå, og blir gal av dårlig utvalg i butikkene så kaster meg på netthandling... Men jeg syntes det er helt umulig å se hva som sitter bra på meg! Hvordan gjør dere det når dere netthandler? Jeg ender alltid opp med å kjøpe masse for så å levere mye av det tilbake... Føler meg jo litt kjip som gjør det da, men det er mulig å se hvordan stoffet ser ut, akkurat hvor på leggen kjolen kommer til å treffe, hvor dyp utringningen kommer til å være på meg etc... vil jo ikke ende opp med masse ting jeg ikke kommer til å bruke heller.... Sender dere mye tilbake? Bestiller samme kjole i flere størrelser? Føler meg litt kjip når jeg gjør dette
mereo Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Sjelden jeg leverer ting tilbake, men det er mye fordi butikken jeg handler i har jeg fysisk handlet i tidligere. Da er det gjerne litt enklere å vite hvordan målene er.
Gjest Lalalala59 Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Nei, vet at jeg som oftest bruker XS/S og hvis det skulle være litt stort så er det meste kult oversized
^^Belle^^ Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg leverer ting tilbake ettersom det passer meg. Føler meg ikke kjip i det hele tatt, det er jo et tilbud nettbutikken har. Zalando liker jeg spesielt godt, der er det jo både gratis frakt og retur. Returen sitter litt ekstra langt inne om jeg må betale for det, liksom. Når det er sagt; jeg handler sjelden bukser på nettet. Jeg vet jo stort sett hvilken størrelse jeg er, men bukser er så ulike etter passform og modell og stoff og alt det der. En topp er stort sett en topp, om den så er S eller L. Endret 8. juni 2015 av ^^Belle^^ 1
WubWub Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Syntes ikke det er noe særlig hokuspokus. Xlarge i genser, large i skjorter, 44 i sko, 36 length 34 width i bukser. Sitter alltid som skudd uten unntak det, har aldri mått sendt tilbake noe som ikke har passet og jeg har nettshoppet mye Endret 8. juni 2015 av WubWub
Puny Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2015 Nei, vet at jeg som oftest bruker XS/S og hvis det skulle være litt stort så er det meste kult oversized jeg er nok litt kresen og vil at det skal sitte akkurat, jeg passer ikke oversized da....
Puny Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2015 Jeg leverer ting tilbake ettersom det passer meg. Føler meg ikke kjip i det hele tatt, det er jo et tilbud nettbutikken har. Zalando liker jeg spesielt godt, der er det jo både gratis frakt og retur. Returen sitter litt ekstra langt inne om jeg må betale for det, liksom. Når det er sagt; jeg handler sjelden bukser på nettet. Jeg vet jo stort sett hvilken størrelse jeg er, men bukser er så ulike etter passform og modell og stoff og alt det der. En topp er stort sett en topp, om den så er S eller L. ja jeg handler også helst på Zalando, men det handler jo ikke bare om størrelse, plutselig er det litt skimmer i stoffet som ikke kom frem på bildene, stoffet viser seg å vær gjennomsiktig, knappene hadde en litt annen farge enn det jeg trodde etc... kanskje bare jeg som er villt kresen da
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Jeg sliter også med å skjønne hvordan folk klarer finne ting de liker på nett. Både med tanke på størrelse og stoff/farge som ikke er som forventet. Jeg kjøper aldri ting uten at det er opptil flere som har skrevet kommentarer om plagget. I tillegg ser jeg på hva som står om passform. Jeg har "vanskelig" figur, med masse kurver, samtidig som jeg er veldig slank. Lykke til med å finne noe som passer da... Med tanke på miljøet har jeg ikke lyst til å gjøre masse bomkjøp og måtte sende tilbake ting støtt og stadig. Mye unødvendig drivstoff og emballasje som går med da... Anonymous poster hash: 9a55b...d3b 1
Puny Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2015 Jeg sliter også med å skjønne hvordan folk klarer finne ting de liker på nett. Både med tanke på størrelse og stoff/farge som ikke er som forventet. Jeg kjøper aldri ting uten at det er opptil flere som har skrevet kommentarer om plagget. I tillegg ser jeg på hva som står om passform. Jeg har "vanskelig" figur, med masse kurver, samtidig som jeg er veldig slank. Lykke til med å finne noe som passer da... Med tanke på miljøet har jeg ikke lyst til å gjøre masse bomkjøp og måtte sende tilbake ting støtt og stadig. Mye unødvendig drivstoff og emballasje som går med da... Anonymous poster hash: 9a55b...d3b Jeg føler også jeg har en vanskelig kropp å kle, for jeg er så lav. Alt som treffer andre ved knærne treffer meg midt på leggen, det som er litt utringet på andre blir vulgært på meg.... + at det ER jo vanskelig å se hvordan stoffet faller etc... Ikke miljøvennlig å sende mye frem og tilbake nei, men er kjipt med bomkjøp. De har jo også mange fine ting man ikke finner i butikker etc...
Gjesten Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Jeg sender masse tilbake. Jeg vet jo ca hvilken størrelse jeg er og hva slags klær som passer kroppen min, men det er som du sier nesten umulig å vite sikkert på forhånd. Jeg handler primært fra Zalando, og jeg sender tilbake masse. Jeg bestiller først i den størrelsen jeg tror jeg trenger, men hvis jeg mottar den og er litt usikker, bestiller jeg en annen størrelse også så jeg får prøvd begge. Av og til må jeg da også sende tilbake begge. Har ikke dårlig samvittighet for det i det hele tatt 2
Gjest Asti Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Mine "triks" er å google klesplagget jeg vurderer, og studere hvordan det sitter på andre. Flere ganger jeg har latt være å kjøpe plagg pga jeg ser at dette ikke er fint i "virkeligheten". En annen ting er at jeg handler faste merker, og da vet jeg hvilken størrelse som passer meg. Jeg bruker også, hvis jeg går forbi, å stikke innom klesbutikker som fører de samme merkene som jeg kjøper på nett, og sjekke ut kolleksjonen.
Puny Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #12 Skrevet 8. juni 2015 Mine "triks" er å google klesplagget jeg vurderer, og studere hvordan det sitter på andre. Flere ganger jeg har latt være å kjøpe plagg pga jeg ser at dette ikke er fint i "virkeligheten". En annen ting er at jeg handler faste merker, og da vet jeg hvilken størrelse som passer meg. Jeg bruker også, hvis jeg går forbi, å stikke innom klesbutikker som fører de samme merkene som jeg kjøper på nett, og sjekke ut kolleksjonen. Åååå! Takk for supertips! Det skal jeg prøve
Gjest FruPotter Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Handler en del på nett. Kjøper aldri klær jeg er litt usikker på, selv om det er fint. Jeg kan se hvordan stoff det er, og er det et stoff jeg liker og har mye av kjøper jeg det. Leser kundeomtaler, prøver å finne ut om plagget er normal, liten eller stor i størrelsen. Som regel blir det S og/eller M. Dongeribukser kjøper jeg alltid i butikk, mens joggebukser, tights og andre myke bukser kan jeg kjøpe på nett. Har opplevd å måtte selge kjøpte klær pga. at det er for trangt, men det har ikke vært så mange plagg til sammen. Lærte av mine feil.
^^Belle^^ Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 ja jeg handler også helst på Zalando, men det handler jo ikke bare om størrelse, plutselig er det litt skimmer i stoffet som ikke kom frem på bildene, stoffet viser seg å vær gjennomsiktig, knappene hadde en litt annen farge enn det jeg trodde etc... kanskje bare jeg som er villt kresen da Jeg er helt enig med deg! Har opplevd en del bomkjøp fordi stoffet har vært feil eller andre ting som ikke kommer frem på bildene. Da liker jeg nelly som nettbutikk, siden de har video av plaggene. Da er det mye lettere å se hvordan stoffet er i forhold til på bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå