AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Hva er det med mennesker på finn.no som spør om rabatt på ting som selger allerede har satt til en billige pris i forholdt til pris som ny i ordinær butikk?!? En venn selger ganske nye og ubrukte ting til nesten halve prisen av butikkpris. Allikevel er noen så frekke at de spør om rabatt!Anonymous poster hash: 76c8b...1c8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Hva er det med mennesker på finn.no som spør om rabatt på ting som selger allerede har satt til en billige pris i forholdt til pris som ny i ordinær butikk?!? En venn selger ganske nye og ubrukte ting til nesten halve prisen av butikkpris. Allikevel er noen så frekke at de spør om rabatt!Anonymous poster hash: 76c8b...1c8 Det er da ikke frekt å spørre. Mange som legger opp til litt rom for pruting. Har selv fått ganske mange tusen i avslag. Men da var selger for treg, og jeg hadde kjøpt av noen andre. Men jeg legger aldri ut tlf nummer på annonser på finn, siler meldinger, og er frekk nok til å ikke gi tilbakemelding til alle. Anonymous poster hash: 41aac...5aa 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Det er da ikke frekt å spørre. Mange som legger opp til litt rom for pruting. Har selv fått ganske mange tusen i avslag. Men da var selger for treg, og jeg hadde kjøpt av noen andre. Men jeg legger aldri ut tlf nummer på annonser på finn, siler meldinger, og er frekk nok til å ikke gi tilbakemelding til alle. Anonymous poster hash: 41aac...5aa Jo det er frekt når selger har opplyst all fakta! Anonymous poster hash: 76c8b...1c8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Jo det er frekt når selger har opplyst all fakta! Anonymous poster hash: 76c8b...1c8 Uenig. Anonymous poster hash: 41aac...5aa 6
Jolene Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Er jo helt vanlig å gjøre det, spesielt dersom annonsen har ligget ute lenge. Finn, fb-grupper for kjøp og salg er arenaer hvor det er lov til å prute på prisen. Finner man det ikke til den prisen man vil ha hos en, går man bare videre. Ingenting frekt med det. 7
Puny Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Det er da helt innafor å prute litt, mange som har urealistiske forventninger til hva de kan få for skrotet sitt også.... Har du sett tråden "optimistiske finn annonser" mange godbiter der 3
Jolene Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Det er da helt innafor å prute litt, mange som har urealistiske forventninger til hva de kan få for skrotet sitt også.... Har du sett tråden "optimistiske finn annonser" mange godbiter der *løper for å sjekke den tråden*
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Jeg selger garn og tilbehør på Finn og har bare møtt hyggelige folk . Det er lov å prute, men ikke alltid jeg gir avslag. Men om en kunde handler mye kan jeg selv foreslå avslag Anonymous poster hash: 4f64a...418
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Hvis en kan prute, står det vel "pris kan diskuteres" Anonymous poster hash: fdc78...234
Jolene Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Hvis en kan prute, står det vel "pris kan diskuteres" Anonymous poster hash: fdc78...234 Ikke alltid det gjør det nei. 3
Wildstar Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Er da lov å spørre. Sier selger nei, så er jo det greit. Da har man iallefall prøvd. Om det ikke er rom for pruting, så får selger sette det i annonsen. 4
Zzyzx Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Det hjelper ikke å skrive det i annonsen, altså. De fleste pruter likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Det hjelper ikke å skrive det i annonsen, altså. De fleste pruter likevel. Dette. Jeg har solgt noen ting til ganske redusert pris og har skrevet tydelig at jeg kun vil sette ned mer dersom noen er interessert i flere ting, ikke en. Likevel skriver folk at de er interessert til halve prisen osv. Tydelig at mange ikke leser teksten overhodet. Har også kommet borti endel underlige skruer som er aggressive i språket. Anonymous poster hash: d9ad8...7f0 1
Zzyzx Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Sorry at jeg sporer av, men du har helt rett, folk leser virkelig ikke. Jeg solgte en vaskemaskin til gi bort-pris (500 kroner for en to år gammel maskin, poenget var å bli kvitt den fort), men jeg spesifiserte at den må hentes for jeg har ikke bil. 90% av de som tok kontakt skrev noe sånt som dette: "hei jeg kjøpe den for 400 du levere til <adresse> i morgen".
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 90% av de som tok kontakt skrev noe sånt som dette: "hei jeg kjøpe den for 400 du levere til <adresse> i morgen". Hele tiden. En gang la jeg ut en annonse der jeg ønsket å kjøpe noe. Ikke salg, jeg la en annonse under "Ønskes kjøpt". Kunne gå opp til 500 for en brukt en, skrev jeg, men at jeg kunne gå noe høyere dersom den aktuelle varen var ny. Stod flere ganger at jeg ønsket å kjøpre. Tror jeg fikk et tosifret antall mailer med "Hei va me jeg kjøpe den for 400 på hammar ?", "Hvor mye koste den er den fin ?" og lignende. Bøttevis med folk som bød på min annonse der jeg ønsket å kjøpe. Spurte også om tilstanden på varen jeg søkte. Det finnes så utrolig mange rare folk. Anonymous poster hash: 0a87e...e60
globalagogo Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Kan du ikke bare skrive i annonsen at prisen er ferdig prutet?
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Jeg pruter alltid på finn. Kun en hundrelapp eller to da og går som regel med på prisen selger foreslår. Jeg kjøpte en jakke på finn som jeg fikk 500kr avslag på elns mot at jeg betalte frakt. Har også gitt bort to stygge WV felger. Ville se om det var noe interesse og de ble (sjokerende nok) hentet av en utlending 30min senere.
Lista Skrevet 9. juni 2015 #18 Skrevet 9. juni 2015 (endret) Kjekt å selge unna ting på Finn, men folk er jævla irriterende. Skriver alltid "kun henvendelser per sms", men folk ringer i vei og sender finnmeldinger. Er det mulig. Endret 9. juni 2015 av Lista
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå