Gå til innhold

Faens nabo, maler sin del av tomannsboligen i stygg farge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så for meg en skikkelig stygg grønnfarge jeg nå, men den der var jo fin! :)

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Æææh, har dere noen slags kontrakt på bygningsdelene, eller har dere bare lixom at "hver passer sin del"?

Anonymous poster hash: ef043...377
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Du sier ikke om det er vertikaldelt eller horisontaldelt tomannsbolig, men jeg regner med at den er vertikaldelt (nærmest som rekkehus). Med tomannsboliger (og andre delte boliger) skal det i utgangspunktet være en sameieavtale som regulerer vedlikehold av felles eiendom. Hvis din del som du ønsker å male ikke er felleseiendom ihht til seksjonering og sameieavtale, kan du i prinsippet gjøre hva du vil så lenge kommunale myndigheter ikke sier nei. Jeg har sett flere vertikaldelte tomannsboliger der hver halvpart har hatt forskjellig farge. Det er vel ganske vanlig i rekkehus også. Men hvis du planlegger noen veldig spreke farger er det alltid greit å lufte dette med naboene først." (tatt fra link over)

Anonymous poster hash: fb309...873
  • Liker 2
Skrevet

Hehe, vår nabo har spurt om vi vil være med å male boligen da kona har lyst på en annen farge .Takk og lov at mannen er såpass oppegående at han tar vårt argument om at begge deler bør males samtidig, og at vi har viktigere ting å fikse først da huset er ganske nymalt allerede.. :-) hadde nok blitt sur om han plutselig malte uten å snakke med oss engang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende klage til kommunen, men jeg tviler på du kommer noen vei.

Anonymous poster hash: 8159c...d96
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på sameieavtalen. Har dere ingen slik, så er det fritt frem.

Anonymous poster hash: 7ae11...4ca
Skrevet

Har ikke andre forslag enn å spille akkurat denne på full guff.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er en kommunal bolig så kan ikke kommunen pålegge naboen å male i en annen farge. Grønnfargen var ikke stygg men ville ikke hatt den på husveggen.

Anonymous poster hash: cfe84...db3

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er en kommunal bolig så kan ikke kommunen pålegge naboen å male i en annen farge. Grønnfargen var ikke stygg men ville ikke hatt den på husveggen.

Anonymous poster hash: cfe84...db3

Det er helt jævlig, slik som dette:

Holland-gr%C3%B8nt%20hus.jpg

Anonymous poster hash: a1831...eb9

Skrevet (endret)

Syns det er fint med litt knalle farger på hus, jeg.

Endret av takk
  • Liker 1
Skrevet

Du kan ikke forvente at naboen skal male huset sitt etter den fargen du liker. Det er hans hus. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente at naboen skal male huset sitt etter den fargen du liker. Det er hans hus.

Det er det samme huset. Det ser jo bare latterlig ut.

Anonymous poster hash: a1831...eb9

AnonymBruker
Skrevet

I Bjugn var det (og kanskje det er fortsatt) noen kommunale hus som var ROSA! med LILLA karmer. Det var stygt det, vær glad for at naboen går for en anelse grønn tilværelse.

Du kan jo i nattens mulm og mørke male på slagord som: Grønn er skjønn og Grønnskolling.

Og på ditt hus: Det ER grønnere på den andre siden :fnise:

Anonymous poster hash: 5c36e...f60
AnonymBruker
Skrevet

Det der var jo  kjempefint! Null sympati fra meg, TS, kos deg med grønnfargen, du.  :danse:

Anonymous poster hash: d9083...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...