Gå til innhold

Tapas til 50 års dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal lage tapas til en 50års dag, men jeg har lyst til å prøve noe nytt og er litt usikker generelt på hva jeg burde lage. Så jeg spør dere, hva ville dere laget av tapas til en 50års dag? :) er bare damer som kommer, og de er ikke mange. Mellom 5-12.

Tusen takk for tips på forhånd!!!

Anonymous poster hash: bb427...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loff/brød, flatbrød, potetsalat,Karbonader med løk, eggerøre, forskjellig typer skinke/spekemat, godt smør, rømme, dressing, kjøttboller (godt med litt sterke), kyllingklubber, pastasalat, helstekt fisk, reker, majones, lefseruller (kan bruke sånne lomper til taco med smøreost og laks eller skinke i feks), roastbiff, rødløk, sylteagurk, grillspyd med forskjellig kjøtt og grønnsaker, elgegryte, mais, tomat, paprika, salat, agurk, kabaret.. ++

Her har du i alle fall noen forslag! :)

AnonymBruker
Skrevet

Baconsurrede dadler (jada, standard, men det er en grunn til det! Sååå godt!!)

Osteboller

Chilimarinerte reker (ikke scampi, eller til nød miljøsertifiserte scampi)

Wrapsebiter med laks og smøreost

Makiruller 

Spekemat

Ostebiter, gjerne med kjeks tilgjengelig

Minipaier/omeletter (laget i muffinsformer så de blir fingerspisevennlig)

Matmuffins

Djevelske egg

Anonymous poster hash: 80ce1...034
AnonymBruker
Skrevet

Loff/brød, flatbrød, potetsalat,Karbonader med løk, eggerøre, forskjellig typer skinke/spekemat, godt smør, rømme, dressing, kjøttboller (godt med litt sterke), kyllingklubber, pastasalat, helstekt fisk, reker, majones, lefseruller (kan bruke sånne lomper til taco med smøreost og laks eller skinke i feks), roastbiff, rødløk, sylteagurk, grillspyd med forskjellig kjøtt og grønnsaker, elgegryte, mais, tomat, paprika, salat, agurk, kabaret.. ++

Her har du i alle fall noen forslag! :)

Dette er ikke tapas, men koldtbord, etter mine begreper. 

Anonymous poster hash: 79e46...2eb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke tapas, men koldtbord, etter mine begreper.

Anonymous poster hash: 79e46...2eb

Jepp. Tapas er spanske småretter. Tips til ts: Google "tapas resturant" og la deg inspirere av det de serverer. :)

Anonymous poster hash: 963d9...054

• Liker 1
Skrevet

Jaaaa, selvfølgelig er det koldtbord!! Jeg som blandet sammen her  :rodme:  :rolleyes:

Her har du forslag til TAPAS i stedet:

Spanske kjøttboller, focacciabrød, alioli, enchiladas, chorizospyd, fylte paprika eller champignon, asparges + skinke rundt, lefseruller med div. inni (smøreost, skinke, laks, kylling etc), tzasiki, pesto, fetaost ++

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Spania i noen år og da var disse rettene de som oftest gikk igjen på tapasbordene;

-Tortilla de patata y cebolla-spansk omelett med potet og løk

-Calamares fritos-frityrstekte blekksprutringer

-Gambas ajillo- reker i hvitløk og chili

-Albondigas- spanske kjøttboller

-Pollo asado-grillet kylling eller kyllingklubber

-Chorizo

-Spekeskinke

-Grillede grønnsaksspyd

-Patas arrugadas-små poteter kokt i havsalt

-Mojo-rød og grønn saus i pestostil

-Godt brød

-Aioli

-Salat

-Mozarella

Evt. litt ris eller pasta 

Dessert: Flan de huevo-karamellpudding

Anonymous poster hash: 9e4cf...31a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sopp fylt med smøreost og bacon, potetbåter med hvitløk og krydder, kyllingvinger, baconsurret kylling, en frisk salat, bruschetta.. Dette er ganske basic ting som faller i smak hos alle! Viktig at folk blir mette :) Lag heller litt av alt enn å lage store porsjoner av hver rett.. 

Anonymous poster hash: 7d134...25d
Skrevet

Jeg satt i går og trålet nettet for gode og tradisjonelle tapasretter. Laget en samling her:

http://www.kjokkenutstyr.net/tapasretter/

Når det kommer til tapas er det ikke nødvendig med så mange forskjellige retter, så lenge det er litt variasjon og mat nok til alle. Mange av rettene kan også lages dagen i forveien.

Skrevet

Har ikke lest hva folk har skrevet, så godt mulig jeg gjentar, menmen

- Focaccia (Aner ikke hvordan det staves) og aioli er alltid en sikker vinner

- Baconsurrede dadler

- Kongereker

- Grillspyd med kjøttboller, sopp og løk

- Vet ikke om pai regnes som tapas, men jeg lager ofte en enkel skinkepai og en med spinat og kikerter (har noen venner som er vegeterianere)

- Kjøttboller/tomatsaus

var det jeg kom på i farten

Skrevet

Kyllingspyd, albondigas, gambas al pil pil, tortilla de patatas, asparges surret i serrano og toppet med pesto, helstekte hvitløksmarinerte amandinepoteter, marinerte oliven, saktebakte cherrytomater, stekt champignon, bacondadler, capresesalat, melonbiter med fetaost, focaccia, salsa og ulike majonesdipper (hviløk, karri osv.). Det er mye godt man kan lage til tapas!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...