AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Hvorfor er det slik at noen mødre MÅ ha kontakt med eksen og avtale alt ansikt til ansikt? Far (og jeg, ja selvfølgelig må jeg blande meg) har lenge sagt at han vil ha alt skriftlig. Dette fordi mor prater ekstremt mye og han hører ikke etter/glemmer. Da mener vi det er greit å ha det skriftlig, for da kan vi (han) gå tilbake og sjekke. Nå viser det seg at mor også glemmer en del og da er det ekstra lurt. Men hun er helt hysterisk på at de skal avtale alt muntlig. Har også oppdaget at det i flere tilfeller ved muntlig avtaler så lyger hun fordi hun tror far ikke husker... Ja jeg er stemor og er dritalei over avtaler som ikke kan holdes! Anonymous poster hash: 1b5fd...b55
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Om hun på liv og død vil ha det muntlig, ta opp samtalen. Anonymous poster hash: 5ac0d...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Sett på en app på mobilen på opptak, og ha mobilen i lomma, verre er det ikke.Anonymous poster hash: 56bd4...e3a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Kjempebra! Takk for god ide! ts Anonymous poster hash: 1b5fd...b55
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 Kjempebra! Takk for god ide! ts Anonymous poster hash: 1b5fd...b55 Det er ikke lov å ta opptak av noen uten å gjøre oppmerksom på at samtalen blir tatt opp.. Anonymous poster hash: 76ef0...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #6 Skrevet 7. juni 2015 Det er ikke lov å ta opptak av noen uten å gjøre oppmerksom på at samtalen blir tatt opp.. Anonymous poster hash: 76ef0...6bd Så lenge en selv er med på opptaket og opptaket er til privat og ikke offentlig bruk, så er det lov. Anonymous poster hash: 56bd4...e3a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 men hun trenger jo ikke vite det, det er jo bare for han å si at han husker hva som ble sagt.... ts Anonymous poster hash: 1b5fd...b55
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #8 Skrevet 7. juni 2015 Du må bare finne deg i at typen din snakker med mor og gjør avtaler. Å unngå enhver muntlig dialog gir et dårlig samarbeidsklima når det gjelder ungene og er ikke gunstig. Enkelte ting er greit å ha skriftlig, f.eks samværsavtale og punkter i den som f.eks ferie. Men at alt skal være skriftlig er helt idiotisk. Som foreldre så må man ha en dialog ang barna, det blir bare teit at alt skal på papiret. Tenk deg alle småtingene i løpet av året som foreldrene må ta stilling til. Du høres ut som ei meget sjalu stemor som ikke vil at mannen din skal snakke med barnas mor. Er du virkelig så usikker på deg selv? Anonymous poster hash: 76ef0...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #9 Skrevet 7. juni 2015 men hun trenger jo ikke vite det, det er jo bare for han å si at han husker hva som ble sagt.... ts Anonymous poster hash: 1b5fd...b55 Nei, du skriver også at det er pga mor glemmer/du vil ta henne i løgn. Anonymous poster hash: 76ef0...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #10 Skrevet 7. juni 2015 Så lenge en selv er med på opptaket og opptaket er til privat og ikke offentlig bruk, så er det lov.Anonymous poster hash: 56bd4...e3a Overvåkning ved filmopptak og samtaleopptak er ikke lov uten samtykke. Anonymous poster hash: 76ef0...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #11 Skrevet 7. juni 2015 er det noe jeg ikke er så er det sjalu. De får prate så mye de vil for meg, men avtaler om ferie etc bør være på papiret (sms, mail etc) slik at begge to husker hva som var avtalt. Jeg har aldri snakket med min eks for å avtale slike ting, vi har sendt sms (uansett så har jeg ikke behov for å snakke med han hele tiden) (vi har et godt forhold) ts Anonymous poster hash: 1b5fd...b55
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #12 Skrevet 7. juni 2015 er det noe jeg ikke er så er det sjalu. De får prate så mye de vil for meg, men avtaler om ferie etc bør være på papiret (sms, mail etc) slik at begge to husker hva som var avtalt. Jeg har aldri snakket med min eks for å avtale slike ting, vi har sendt sms (uansett så har jeg ikke behov for å snakke med han hele tiden) (vi har et godt forhold) ts Anonymous poster hash: 1b5fd...b55 Avtaler om ferier skal ned i samværsavtalen, så den skal de i utgangspunktet ha skriftlig. Og en samværsavtale regner jeg med at de har. Anonymous poster hash: 76ef0...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #13 Skrevet 7. juni 2015 Overvåkning ved filmopptak og samtaleopptak er ikke lov uten samtykke. Anonymous poster hash: 76ef0...6bd Du må skille mellom overvåkning og lydopptak. Jeg har tatt opp både lyd og bilde, privat, utenat vedkommende var klar over det. Fått legge det frem for tre dommere i en Lagmannsrettssak som bevis, uten protester fra noen. Dermed fikk vi avslørt at en aktør i rettssaken løy, fjusket og holdt oss alle for narr. (Uten å gå nærmere inn på type sak eller andre forhold som kan identifisere meg eller saken....)Anonymous poster hash: 56bd4...e3a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå