Gå til innhold

Dere som har Fitbit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fitbit flex og lurer litt på hva som er normalt

Hvor mange skritt går dere ca per dag

Og føler dere kalorimåleren på fitbit stemmer (altså hvor mange kalorier du kan spise utfra aktivitetsnivå)

Jeg pleier å gå litt over 20 000 skritt daglig (ofte er en løpetur inkludert), men da blir det ofte 23000 skritt. Pleier å få 2000-2300 kalorier som kalorimål da, men jeg er ganske lav og har en BMI på 20.

Spent på å høre andres erfaringer med fitbit

Anonymous poster hash: 2250e...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. 10000 skritt daglig er det som er anbefalt daglig og som gir god helsegevinst. Du er langt over og i god! aktivitet. Jeg har fitbit charge hr. Syntes kcal ikke stemmer helt, men gir en pekepinn. Har du blitt med i noen utfordringer enda?:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes skrittelleren er veldig dårlig på fitbit charge hr. den teller skritt om jeg bare løfter på armene..

Anonymous poster hash: 88445...ac0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever Fitbit som relativt nøyaktig både når det gjelder antall skritt og estimert kaloriforbrenning.  Charge HR mer enn Flex, siden puls blir regnet som en faktor med HR.

Jeg har også hørt om folk som har strikket seg til flere titusener av skritt, og enkelte gutter som '"oppnår sitt skrittmål" på toalettet, men slik vil det alltid være når en har en aktivitetsmåler på håndleddet.  Den skiller ikke alltid mellom skritt og andre aktiviteter.

Igjen vil pulsbaserte målere være mer nøyaktig enn de som kun baserer seg på bevegelse.

Anonymous poster hash: 634a0...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...