Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fast (individuell) lønnsstigning 1.juni. Jeg er missfornøyd med lønnen jeg har i dag, men lurer på hva som er best...burde jeg forhandle lønn før denne lønnsjusteringen, eller vente å se hva de tilbyr og så evt forhandle etterpå?

Det skal sies at jeg ikke får overtidsbetaling da jeg har fraskrevet meg det i kontrakten når jeg startet. Men i perioder jobber jeg mye overtid, og er alene med prosjektene jeg jobber med, så hvis det da er lite tid på et prosjekt så må jeg innimellom jobbe døgnet rundt for å få det ferdig. Ved en annen avdeling i firmaet er de 2-3 personer når de jobber med like store prosjekt som meg og flere er rystet over at jeg får det til.

Anonymous poster hash: e1853...ce0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har samme spm! Jeg har vikariat ut juli, men har gode utsikter for å få bli. Burde jeg ha lagt inn lønnsforhandling når det evt blir snakk om at jeg får bli?

Anonymous poster hash: 401ac...a9c

AnonymBruker
Skrevet

Har fast (individuell) lønnsstigning 1.juni. Jeg er missfornøyd med lønnen jeg har i dag, men lurer på hva som er best...burde jeg forhandle lønn før denne lønnsjusteringen, eller vente å se hva de tilbyr og så evt forhandle etterpå?

Det skal sies at jeg ikke får overtidsbetaling da jeg har fraskrevet meg det i kontrakten når jeg startet. Men i perioder jobber jeg mye overtid, og er alene med prosjektene jeg jobber med, så hvis det da er lite tid på et prosjekt så må jeg innimellom jobbe døgnet rundt for å få det ferdig. Ved en annen avdeling i firmaet er de 2-3 personer når de jobber med like store prosjekt som meg og flere er rystet over at jeg får det til.

Anonymous poster hash: e1853...ce0

Du skal ikke jobbe gratis. Firmaet sparer på det og du sliter deg ut. Her er noe som skurrer.

Anonymous poster hash: 0c157...49b

AnonymBruker
Skrevet

Har samme spm! Jeg har vikariat ut juli, men har gode utsikter for å få bli. Burde jeg ha lagt inn lønnsforhandling når det evt blir snakk om at jeg får bli?

Anonymous poster hash: 401ac...a9c

Ikke snakk om lønn før du evnt blir tilbudt jobben.

Anonymous poster hash: 0c157...49b

AnonymBruker
Skrevet

Det skal sies at jeg ikke får overtidsbetaling da jeg har fraskrevet meg det i kontrakten når jeg startet. Men i perioder jobber jeg mye overtid, og er alene med prosjektene jeg jobber med, så hvis det da er lite tid på et prosjekt så må jeg innimellom jobbe døgnet rundt for å få det ferdig. Ved en annen avdeling i firmaet er de 2-3 personer når de jobber med like store prosjekt som meg og flere er rystet over at jeg får det til.Anonymous poster hash: e1853...ce0

Du forhandler best lønn før selve lønnsstigningen kommer. Ideelt sett bør det være en løpende samtale hele året, hvor du synliggjør egne resultater og erfaringer, samt hvordan man gjør det i andre avdelinger. Når du kommer til juni, er stort sett potten grovfordelt og den som bestemmer hvor mye du får har mye mindre fleksibilitet enn hvis dere har snakket om dette lenge.

Det er også et poeng å være førstemann til å nevne et beløp, for det tallet blir gjerne normen man diskuterer ut fra. Hvis de sier to prosent, er det mye vanskeligere for deg å få det opp på fem prosent enn hvis du er den som først sier åtte prosent.

Anonymous poster hash: 915bc...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...