Gå til innhold

Hvorfor står det ikke kcal-innhold i selve posen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg kjøper en pose fra feks Toro; suppe, saus, gryte eller lignende. Hvorfor står det ikke hvor mange kalorier innholdet i posen inneholder? Hvorfor står det ferdig tilberedt? Det forutsetter jo at jeg bruker akkurat de varene de har brukt i beregningen sin, men det er jo ikke sikker - og ikke står det hva de har brukt. Om jeg tilsetter 5 dl melk til en suppe blir det jo stor forskjell i kaloriinnholdet i den ferdige retten om jeg bruker h-melk kontra ekstra lett melk. På bruksanvisningen står det kun "melk".

Hvorfor er det sånn? Det blir jo mye mer tungvindt å regne kalorier! 

Anonymous poster hash: 8a33b...522
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid gått ut i fra at det er lettmelk som er omtalt når de skriver "melk", men vet egentlig ikke helt hvorfor  :vetikke: På Grete Roede-sidene står det alltid "tilberedt med" i parantes når jeg legger inn sånt, og hvis det ikke stemmer fordi jeg har brukt lettere matvarer (det som ofte er tilfellet for min del) kutter jeg bare ut å registrere et par gram, eller lar det stå som det er. Jeg vet jo selv at jeg da ligger litt under det tallet jeg ender opp med på slutten av dagen, så det er greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid gått ut i fra at det er lettmelk som er omtalt når de skriver "melk", men vet egentlig ikke helt hvorfor  :vetikke: På Grete Roede-sidene står det alltid "tilberedt med" i parantes når jeg legger inn sånt, og hvis det ikke stemmer fordi jeg har brukt lettere matvarer (det som ofte er tilfellet for min del) kutter jeg bare ut å registrere et par gram, eller lar det stå som det er. Jeg vet jo selv at jeg da ligger litt under det tallet jeg ender opp med på slutten av dagen, så det er greit.

Det er faktisk noen produkter hvor det står at det er regna ut i fra bruk av lettmelk,så kanskje du har det der fra? ;)

Anonymous poster hash: a6e62...65e

AnonymBruker
Skrevet

Står det tilsett melk betyr det lett melk. Skal man bruke en annen type melk står det spesifisert, som feks h-melk og kulturmelk.

Anonymous poster hash: 83d50...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står det tilsett melk betyr det lett melk. Skal man bruke en annen type melk står det spesifisert, som feks h-melk og kulturmelk.

Men hvis jeg da bruker ekstra lett melk og tilsetter 300 g karbonadedeig i stedet for 500 g kjøttdeig (bare et eksempel), og dropper en spiseskje med smør som det står i oppskriften - så er det jo et himla styr for meg å regne ut kaloriene! Og ikke kan jeg være helt sikker på hva slags råvarer de har brukt, feks hvor mange kcal det er i akkurat den kjøttdeigen de har lagt til grunn. Hadde det stått "denne posens pulver inneholder 200 kcal" kunne jeg bare lagt til det jeg har tilsatt. 

Skrevet

Pappa bruker kun helmelk i alle slags mulige matretter og sauser. Men det er vel strengt tatt ikke så nøye hva man bruket

AnonymBruker
Skrevet

Hvis kaloriinnholdet er så himla viktig for deg, så burde du kanskje begynne å lage maten fra bunnen.. ;)

Anonymous poster hash: 6355e...21c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pappa bruker kun helmelk i alle slags mulige matretter og sauser. Men det er vel strengt tatt ikke så nøye hva man bruket

Ja, man står fritt til å velge helt selv hva man vil spise :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kaloriinnholdet er så himla viktig for deg, så burde du kanskje begynne å lage maten fra bunnen.. ;)

Anonymous poster hash: 6355e...21c

Jeg lager det meste av maten fra bunnen, men noen dager tyr jeg til Toro. Dette har bare blitt noe som irriterer meg fryktelig, fordi det er uforståelig for meg at det gjøres sånn. De kunne jo hadde både en utregning av kcalinnhold i ferdig rett etter anvisningene, OG en oversikt over kcalinnhold i posen. Det er ikke umulig, for på potetmos står det faktisk innhold i posen. 

Skrevet

Jeg syns også det er idiotisk at det ikke er selve innholdet i posen det står kaloriinnhold for. Trodde nesten det var et krav? Toro oppfordrer jo også ofte til å eksperimentere med produktene deres, og da er det jo enda mer meningsløst å bare oppgi kaloriinnhold for ferdig tilberedt vare. 

Men jeg tror kaloriinnholdet gjelder med melk, uten kjøtt?

Uansett, hvis du sender en mail til Toro eller spør de på facebook er jeg sikker på at du får svar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også det er idiotisk at det ikke er selve innholdet i posen det står kaloriinnhold for. Trodde nesten det var et krav? Toro oppfordrer jo også ofte til å eksperimentere med produktene deres, og da er det jo enda mer meningsløst å bare oppgi kaloriinnhold for ferdig tilberedt vare. 

Men jeg tror kaloriinnholdet gjelder med melk, uten kjøtt?

Uansett, hvis du sender en mail til Toro eller spør de på facebook er jeg sikker på at du får svar. :)

På Bali kylllinggryte står det "kaloriinnhold tilberedt med matfløte og 600 g kyllingfilet". Ingenting om posens innhold. Kanskje jeg må sende dem en mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...