AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 rutinen vår er. Pusse, gå opp, finne bleie, synge/lese, ta på sokker. Sier som regel; nå må du sove godt da. Sees imorgen, gladideg, osv. Før jatta jeg om at ; «nå må du sove da» «ikke stå opp» «ikke skrike på oss» «ikke ditt og ikke datt».. Men hu gjorde det jo uansett, så stoppet med og si alt hu ikke skulle gjøre.. minner hu vel bare på hva hu KAN gjøre..... Men hu ligger da hveeer kveld er jeg oppe 3-4 ganger ca. Ligger og roper «mamma?» «er du der» «kan du komme opp" Hu har og begynt og ta av bleia så vi «må» komme og gi hu ny. Bør jeg bare overse hu helt nesten, si god natt og gå ut igjen om jeg må opp? Hu ligger jo ikke og er hysterisk, bare roper på oss og sutrer, griner litt. vet ikke hva jeg skal gjøre.. vil bare at hu skal ligge og pludre,leke litt eller hva man gjør før man sovner... heheh i wish dog, hun går aldri ut av sengen eller rommet sitt da.. ligger bare der og roper ned. men kan vel bare takke meg selv som går opp til hu.. for det er vel der årsaken ligger... Anonymous poster hash: bf753...992
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Som du sier selv: med all denne 'ikke ikke' snakket ditt så setter du jo ideene i hodet på henne. Si hva du vil hun skal gjøre. Si: Nå skal du sove, ligge stille og rolig i senga, lukke øynene og slappe av og være helt stille. God natt sov godt etc Det fungerer gull her. Ordet 'ikke' unngår jeg så langt jeg kan. Dersom det er tull med noe, så sier jeg hva jeg ønsker skal bli gjort. Det er klart, av og til kommer 'ikke' her og. Er langt fra perfekt, men jeg vidreformidler ønsket oppførsel med overlegg. Anonymous poster hash: 27deb...84a
Berit Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Du har gode rutiner med henne med å pusse, gå opp, lese, synge, ta på sokker. Tenkte det samme som Ab over her.
Vackra Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Uten å ha barn selv og derfor ikke kan si noe erfaring annet enn med søsken; la henne grine til hun sovner. Til slutt blir hun vant til at soving gjør man alene, og at hun bare skal legge seg. Foreslår å gå en fast kveldstur eller lignende, hvert fall nå som det er så deilig vær. Bare en runde i nabolaget for å få frisk luft (både sunt for barn og mor), og kan gjøre at ungen blir litt trøttere når det er hjem og i seng?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå