Gå til innhold

Ingen gave fra gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og skriver takkekort for tiden, og fant plutselig ut at det er en gjest vi ikke har fått gave fra. Vi har ihvertfall ikke registrert noen gave fra han, og han kjente ingen andre i bryllupet så han har antagelig ikke spleiset med noen andre for så å glemme å skrive seg på kortet eller noe sånn. Ikke var det noen kortløse gaver til overs heller.

Så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre, for hva om gaven har blitt borte eller han faktisk har spleiset med noen uten at vi har fått det med oss? Eller kanskje den er stjålet fra gavebordet? Og så får han aldri noen takk, eller han får aldri vite at gaven hans ble borte... Vi kan jo nesten ikke spørre han heller, eller kan vi det...? Ikke det at vi forventer storslagne bryllupsgaver fra alle og enhver, men det er jo unektelig litt merkelig å ikke gi en god venn av seg en liten ting når han kommer i bryllupet...ihvertfall et kort med et lite dikt eller noe sånn kanskje...? Ikke hadde han reist langt heller, så vi regner ikke med at gaven var at han kom for å si det sånn. Skal vi spørre han eller skal vi bare regne med at vi ikke fikk noe fra han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere kan få noen andre til å "undersøke" for dere... Felles venner, eller slekt???

Hmm - husket nå at han ikke kjente noen andre i bryllupet :roll:

Nei desverre, da aner jeg ikke

Skrevet

Sannelig om jeg vet....

Siden han ikke kjenner noen, kan man jo ikke be andre om å spørre for dere heller.

Dere kan jo skrive et kort og si "takk for at du delte dagen med oss" eller noe sånt.

Skrevet

Vi har noen som vi ikke fikk gave fra og da skrev vi bare takk for at du kom og at det var hyggelig at vedkommende kom.

Skrevet

Jeg vet at Popelka fikk med seg "feil" gave fra kirken da hun giftet seg. Den hadde tydligvis stått i kirken et par uker, siden byttekortet som fulgte med gaven hadde gått ut på dato... Ikke lå det med noe kort heller, så vidt jeg husker. Vedkommende hadde tydligvis glemt igjen gaven i kirken. Kanksje noe liknende kan ha skjedd?

Skrevet

Jeg ville ha sendt ham et "Tusen takk for gaven" kort og latt som ingenting.

Har han hatt med gave, er ingen skade skjedd og har han ikke hatt med gave vil han tro at dere av en eller annen grunn ikke har oppdaget det.

Skrevet

Hmm... På enkelte takkekort står det jo 'takk for oppmerksomheten' i staden for 'takk for gåva' - kunne det vere ein idè? Og så gjerne 'me er glade for at du ville dele dagen med oss', eller noko i den dur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...