AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Har ei jente på to år som jeg fremdeles ammer. Nå har jeg litt lyst å avslutte. Hun er ikke helt der enda. Det er veldig kos, men om jeg skal legge blir det enten "pupp" ørten ganger eller mye grining og ingen soving. Da velger jeg amming... Ser for meg at hun kanskje er litt liten til å forstå om jeg snakker mye med henne på forhånd, og kanskje litt stor til å bare avslutte. Noen her med erfaring? Hvordan gjorde dere det? Og hva er en fin alder å avslutte på når man først har holdt på så lenge?Anonymous poster hash: 5434f...1cf
skruf Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Jeg ammet litt lengre enn deg, og jeg bestemte meg bare for å slutte en dag. Snakket med henne om det og sa at hun nå var så stor jente at puppen begynte å bli tom. Hun hadde drukket opp alt, og hun forsto faktisk den (lita hvit løgn går an av og til). Da kvelden kom og hun ville ha pupp så minnet jeg henne på det at puppen var tom. Ble litt surving og grining første kveldene, men holdt meg hard og hun fikk ikke. Ble noen turer inn og ut av soverommet de første kveldene. Lenge etter at jeg sluttet å amme så brukte hun å løfte opp genseren min flere ganger om dagen, kikke under genseren og spørre med undrende stemme "pupp tom??" Det er jo mye av det samme når de skal slutte med flaske i senga, såklart ungen vil ha, men kan jo ikke gi etter og la ungen ha flaske i årevis.
ViljaH Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Jeg slutta også med å pupp rundt 2 år med å si at puppen er tom når han ville ha Da ville han holde litt og det var nok. Ved sengetid satt jeg ved sengen hans og holdt han i hånden noen kvelder, så trengtes ikke det mer heller. Gjør det bare innimellom nå når rutinene er ute av rytme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå