Gå til innhold

Hjemmelaget (naturlige) kosmetikk/hudprodukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen av dere har tips eller oppskrifter til naturlig kropp- og hårpleie? Jeg reagerer på en del ingredienser, samt at jeg synes at produkter kjøpt i butikk er dyrt, så nå ønsker jeg å lage en del ting selv.

Eneste jeg har sålangt er kokosolje, jeg har brukt dette som hårkur og som barbergele til bena, og blandet med sukker blir det en veldig god kroppskrubb.

Har du noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er mine hjemmelagede kosmetikkprodukter: 

Toner/ansiktsvann: 1 del eplecidereddik, 2 deler vann og noen dråper tetreolje. Sistenevnte fås kjøpt på apotek. 

Hårvask av og til: 2 ts natron blandet i et glass vann (shampoo) og 2 ss eplecidereddik i 1 l kaldt vann (balsam). Eventuelt skyller jeg håret med bare vann og eplecidereddik etter hårvask for å øke balsameffekten. 

Skyllemiddel ved klesvask: like deler vann og eplecidereddik og kanskje noen dråper duftolje hvis jeg har. 

At at du startet tråd om dette, spent på hva andre skriver herinne :) 

Anonymous poster hash: 33f53...5f9
Skrevet (endret)

Har vært fullstendig no-poo de siste to månedene så har prøvd meg litt fram med hjemmelagede hårprodukter. Jeg bruker f.eks egg til shampoo. Funker kjempebra!

Ellers så er jeg avhengig av kokosolje til ansiktet :)

Egg kan også brukes i ansiktet som ansiktsmaske har jeg hørt, men har ikke prøvd det da.

Og honning og havregrøt kan brukes til skrubb på kropp og ansikt. Skal være mildere for huden men havre framfor sukker/salt.

Det var mine erfaringer:D

Endret av Sisyfosine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...