Gå til innhold

Trimsykkel... bedre enn ingenting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert å kjøpe meg trimsykkel en god stund nå. Og vurderer å kjøpe en fra finn.no..

Er overvektig, og sliter med sosial angst. Så bare det å gå en tur er utrolig vanskelig. Vekten har nå bikket 120 kg :'( Har gått opp 10kg på noen få måneder av en dritt medisin som jeg skal kutte ut. Skal til legen neste uke, så skal spørre etter annen medisin.

Kan trimsykkel utgjøre en forskjell? Hvis jeg sykler 30 min vær dag.. og ikke spiser mer enn det jeg gjør. Kan jeg da forvente en nedgang?

Kommer så klart til å sykler mer etter vert, men må jo starte en plass. 

Nå så er det minimalt med trim i hverdagen, til og fra bussen nå og da er alt.  

Sliter med kostholdet, det er ikke det at jeg spiser mye, men usunt. For jeg liker ikke de fleste grønnsakene og frukt. Vet at kostholdet er det viktigste, men må jo starte en plass! 

Anonymous poster hash: 15375...a12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trimsykkel fungerte for meg. Jeg sykla mens jeg såg på tv'en :) Det gjør vondt i ræva i begynnelsen, men etterhvert herder den og da tåler man å sitte lenger og lenger.

Om du vil gå i ned kommer an på hvor mye du spiser nå. Tell kaloriene dine, og skaff deg gjerne en pulsklokke. Pulsklokkene viser mer nøyaktig hva du forbrenner.

Anonymous poster hash: d6ea3...e49
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det jeg også, når jeg først sitter på ræva og ser på Tv, så kan jeg jo sykle. 

Er litt redd for det jeg også, det med smertene  :fnise:  Så må ta det rolig i starten og etter hvert så blir vell rumpa vandt til det  :fnise:

ts

Skrevet

Klart det vil utgjøre en forskjell! Jeg bruker min selv kanskje annenhver dag, og det er sabla god trening. Jeg gjør det ikke for å gå ned i vekt, men det vil helt sikkert hjelpe deg med det også hvis du trener på riktig måte. Google eller andre her kan helt sikkert gi deg gode tips om hva som er riktig intensitet osv.

AnonymBruker
Skrevet

Skattepengene er jo rett rundt hjørnet, så ønsker å finne noe å bruke pengene på. Noe jeg virkelig ønsker meg, og som har hatt lyst på lenge. Trimsykkel står høyt på listen.

Vanskelig å finne en som tåler vekten min, da mange har en grense på 100kg. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Trimsykkel trenger du ikke kjøpe, mange som gir bort på finn.

Og ja, det hjelper, men du klarer neppe mer enn 5 minutter i strekk, om gangen. Men 5 minutter4 ganger for dagen første ukene forså å øke på gir resultater.Alt er bedre enn ingenting, og litt og litt blir totalt sett mye når det leggessammen.

Anonymous poster hash: 1350c...45c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en til 1999 på G-max. Den tåler 125 kg :)

Anonymous poster hash: cc0ce...dc3
AnonymBruker
Skrevet

Trimsykkel trenger du ikke kjøpe, mange som gir bort på finn.

Og ja, det hjelper, men du klarer neppe mer enn 5 minutter i strekk, om gangen. Men 5 minutter4 ganger for dagen første ukene forså å øke på gir resultater.Alt er bedre enn ingenting, og litt og litt blir totalt sett mye når det leggessammen.

Anonymous poster hash: 1350c...45c

Trur ikke det blir helsen som sir stopp, men rumpa  :fnise:

For bare 10kg siden så klarte jeg å sykle i 45 minutter i "vanlig fart", uten noen store problemer. 

Men tenker å prøve 15 min x 2 i starten. 

Så 30 min, så 30 x 2, og helt opp til 60 min x 2. 

Altså, en gang tidlig på dagen, og en gang litt senere på dagen/kvelden. 

Det er mange på finn til 300-500kr. Også sett noen ned til 200kr. 

Men de som er der nå finner jeg ikke informasjon om, eller så er det maks 100kg grense på de. 

ts

Skrevet

Det er jo kjempebra at du har tenkt å mosjonere mer, men det er ikke sikkert du går ned i vekt alikevel. Om du spiser 3500 kcal per dag, og mosjonerer bort 500 kcal, er du fortsatt ca 1000 kcal i overskudd. Så du vil fortsette å gå opp en kilo i uken. (Bare et eksempel)

Om du ønsker å gå ned i vekt bør du telle kalorier en stund, slik at du får en oversikt over sånn ca hvor mye du spiser, og hvor mye du bør kutte ut/trene bort for å komme i underskudd.

Bare et tips:) Når jeg spiste mye tenkte jeg at om jeg kutter ut alt av godteri, potetgull og sukkerholdig drikke, samt jogger en time annenhver dag- må jeg jo gå ned i vekt. Men jeg spiste fortsatt for mye vanlig mat, og vekten fortsatte å gå opp. Nå spiser jeg ca 1400 kcal hver dag, trener 3-4 ganger i uken og går ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å kutte ned på maten, bytte ut margarin med olje osv. Små tiltak som det.

og spise mer frukt, i stedet for å gå sulten hele dagen.

ts

Skrevet

Har tenkt å kutte ned på maten, bytte ut margarin med olje osv. Små tiltak som det.

og spise mer frukt, i stedet for å gå sulten hele dagen.

ts

Tiltakene du skisserer er bra for helsa generelt (med forbehold om hva du mener med "kutte ned på maten" og "spise mer frukt") - men det sikrer ikke vektnedgang. For å vite hvor mange kalorier du får i deg, må du veie og registrere alt du spiser og drikker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...