Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere sko og sesongklær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har drøssvis med klær og sko. 
Oppbevarer dere sesongklær/og sko i esker eller i poser/svartsekker? Hva er mest praktisk? Holder på å rydde og kan visst ikke helt dette. 

Lurer og litt på hvordan dere gjør det når dere flytter. F.eks kjøkkenting. Kaffetrakter og tekoker er jo ofte for store/tunge til å pakkes ned. Bærer man dette for seg selv? 

Anonymous poster hash: 02e70...c49
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en skohylle a la den til høyre på dette bildet. Kjekk for småsko:) Men har du dårlig plass får du også sånne plastikk laken med poser i som en kan henge på innsiden av f.eks. soveromsdøra(sett på ikea). Ikke lekkert men det funker.

entreoppslag_75.jpg

Om sommeren pakker jeg bort vinterklær som tykke jakker, vintersko, luer, skjerf osv., i oppbevaringsesker som vi har under senga. Om vinteren har vi sommerklærne der. Jeg synes i alle fall dette er mye mer praktisk enn plastsekker.

Hva angår flytting så pleier jeg å sette knuselige/skjøre ting i en eske og ha hånddukene rundt f.eks. Blir det litt padding og esken blir heller ikke for tung. Kan bruke dyner og pledd om du skal frakte TV f.eks.

Anonymous poster hash: d457c...cb1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :-)
Jeg tror jeg kommer til å ende opp med en eske for sommersko og en for vintersko samme som med klær. Takk for tips mtp skohylle!

Skrevet

Jeg har mine sesongklær i puffer. Kjøpte noen tomme puffer i Egypt som jeg fylte med klær.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var lurt, men jeg tror nok esker er lurere i mitt tilfelle da vi bor i en sokkel og er noe begrenset med plass. Har og tenkt på de blå sekkene fra Ikea, men de tar kanskje mer plass å oppbevare sesong klær og sesong sko i. Burde kanskje hatt en eske for vinterklær, og en for sommerklær og en for vintersko og en for sommersko. Da blir det jo fire esker. Uff, liker egentlig å ha mest mulig samlet, men har kanskje ikke veldig mye valg. :-) Kanskje mest praktisk å gjøre det slikt hvis man flytter også.

Skrevet

Har sesongklærne i egne sekker (ikke svarte søplesekker, men store sekker med glidelås kjøpt på Europris). Markerer dem og setter dem ned i boden.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Har sesongklærne i egne sekker (ikke svarte søplesekker, men store sekker med glidelås kjøpt på Europris). Markerer dem og setter dem ned i boden.

Det var lurt. :-) Hva gjør du med sko da? Har du alle sko i en eske?

Skrevet

Sko har jeg i egen eske (sånn helt vanlige som jeg får på butikken, bananesker), skriver hva det er og putter på loftet. 

Jakker har jeg i en gjennomsiktig stor pose, knyter igjen og putter den på loftet.

Vanlige klær sorterer jeg ikke, de ligger bare i skap og kommode året igjennom. 

AnonymBruker
Skrevet

Drømmen er jo å kunne hatt både vinter og sommerklær i skapet samtidig og det samme med alle sko i en eske. Men de får rett og slett ikke plass. En del av skoene er tursko så de tar jo såklart en del plass så det er jo ikke akkurat det at jeg hamstrer sko heller (sko shopping er noe av det kjedeligste jeg vet om, hehe)

Skrevet

Det var lurt. :-) Hva gjør du med sko da? Har du alle sko i en eske?

De oppbevares i slike merkede poser de også (dog for seg, ikke sammen med klærne).

Skal sies, mesteparten av klærne vi har har vi heldigvis plass til i leiligheten, så det er stort sett snakk om tykke vinterjakker og vinterstøvler som vi har plassert i poser i boden.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk. :) Får ta meg ei økt i ettermiddag og "herme" etter hvordan du gjør det. 
Av klær pakker jeg ned vinterskjerf, vinterjakker og vinteroverdeler, så tipper den kommer til å bli temmelig stappet når jeg er ferdig. :P

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg pakket ned alle vintertopper/bukser, samt vinter - turtøy, skjerf og noen vinterjakker. 
Må si jeg er imponert over hvor mye de blå bagene fra Ikea rommer. Er ti ganger mer plass i de enn i ei eske så takk for tips! Jeg rydder generelt i esker nå og tror jeg trenger noen råd til organisering. 
Jeg har en eske for pynteting som vaser, lysestaker, og dekorasjoner, og en eske for jul og en annen for duker og tekstiler. Tenker jeg "riktig", eller blir dette veldig tungvint med f.eks flytting?

AnonymBruker
Skrevet

(Unnskyld spam), eller burde man bare tenke en eske for stua, en eske for bad osv istedet for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...