Gå til innhold

Fikk feil mat i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp hatt et fantastisk bryllup. Vi hadde bestemt oss for tapas til bryllupet, men...

Av hele tapasmenyen, som toastmaster leste opp på forhånd, var det tre retter som IKKE var der - men som var erstattet med noe annet. Blant annet fikk vi spareribs istedenfor kalv, kyllingklubber istedenfor marinert kylling på spyd, og kongereker på spyd istedenfor pastasalat med kongereker.

I tillegg fikk vi chorizo, som vi på forhånd avtalte at vi absolutt IKKE skulle ha.

Vi var på prøvesmaking for en stund siden, og ble enige om at både kyllingklubber og spareribs ble litt vel grisete i bryllup. Vet nesten ikke hva jeg skal si. Er jo ikke lei meg heller, for festen var utrolig bra, men måtte bare få ut litt frustrasjon.

Har skrevet en mail til cateringfirmaet, men regner selvsagt ikke med svar før i morgen. Hva hadde dere andre gjort? Eller er det noen som har opplevd det samme?

Anonymous poster hash: ec637...974
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psyns ikke tapas passer seg i et bryllup overhodet, så litt feil av det ene eller det andre spiller da vel ingen rolle.

Anonymous poster hash: 2d708...33b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gjort er gjort, fokuser på at du hadde en flott fest og ble gift med din elskede i stedet for å irritere deg over det. Du har sendt en mail og den får du nok rakst svar på, og så tar du det derfra.

Anonymous poster hash: 60ac4...4f9
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Psyns ikke tapas passer seg i et bryllup overhodet, så litt feil av det ene eller det andre spiller da vel ingen rolle.

Deg om det. Når jeg bestiller en vare forventer jeg å få det jeg bestiller. Litt forskjell på spareribs og kalv.

Jeez!!

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Gjort er gjort, fokuser på at du hadde en flott fest og ble gift med din elskede i stedet for å irritere deg over det. Du har sendt en mail og den får du nok rakst svar på, og så tar du det derfra.

Anonymous poster hash: 60ac4...4f9

Selvsagt. Irriterer meg ikke nevneverdig, men forventer at de klarer å levere hva som blir bestilt. Får se hva de svarer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du ble frustrert, og det er vel egentlig ikke så mye å gjøre med det; der og da må man bare gjøre det beste utav det. Men synes absolutt det er på plass å klage til cateringfirmaet. Kongerekene var vel ikke verdens undergang, føler jeg. Dumt, men minimal forskjell. 

Spareribs og kyllingklubber istedenfor kalv og kyllingbryst synes jeg dermed er en ganske "stygg" utbytting, ikke akkurat elegant mat å servere i et bryllup, det passer vel bedre som pubsnacks.

Anonymous poster hash: 9ce00...503
  • Liker 6
Skrevet

Hadde krevd litt av pengene tilbakebetalt jeg. Forstår veldig godt slikt er irriterende.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så sur du er da😃😃😃

Anonymous poster hash: 23875...a3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg bedt om at de tre rettene som ble feillevert ble strøket fra regningen. Både at de leverer feil og ikke engang har overblikk nok til at de ser det og kan si fra er under pari.

Anonymous poster hash: 1e47d...799

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville kontaktet cateringselskapet og bedt om en rabatt av avtalt pris siden de ikke leverte i henhold til avtale. Du har ikke fått hva du betalte for.

Når det er sagt så hadde jeg aldri latt noe så trivielt ha noen som helst innvirkning på bryllupet.

• Liker 3
Gjest gjestvest
Skrevet

Fantastisk bryllup. Så bra. :)

Skrevet

Ok, de har sikkert ikke gjort det her med vilje, blitt en feilmiksing av bestillingene antageligvis. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde ikke kranglet på pris, men tatt i mot et eventuelt avslag de tilbød.

Dette handler om at man skal få det man har bestilt og ikke det en eller annen tenkte måtte være greit. Jeg mener du yter cateringselskapet en service som gir mulighet til forbedring ved å si fra, fremfor å bare spre dårlig rykte om dem.

Hadde en opplevelse med en arrangør for en stund tilbake som for andre gang ikke klarte å levere det vi hadde bestilt. Da jeg klaget også på arrangement nr to var de veldig opptatt av prisavslag og da sa jeg til dem at prisavslag vil jeg ikke ha denne gangen, den eneste grunnen til at jeg gidder å klage er at dere skal vite at jeg aldri kommer til å bruke dere igjen eller anbefale dere.

Heldigvis for dere ble ikke kvelden ødelagt for det var sikkert bare dere som merket at noe var feil.

AnonymBruker
Skrevet

Neida. Det går greit. Venter og ser på svaret. Det hadde vært én ting om det gjaldt en feil, men når det er fire så føler jeg for å si Ifra. Toastmaster leste jo opp menyen også, og det var faktisk noen gjester som spurte etter noen av rettene.

• Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Synes også det er på sin plass å klage. Dersom de er litt slepphendte med bestillinger, eller ikke tar det nøye, kan feilbestillinger gå videre til neste som bestiller derfra. Greit å si fra. Ja, feil kan skje, men likevel....

Godt at dere hadde en fantastisk dag :D

Skrevet

Jeg hadde og sendt mail, hadde ikke direkte klaget. Sagt maten var god, men at jeg alikevel var skuffet for at det ikke var riktig og at jeg savnet det som var bestilt.

Skrevet

Be om en prisreduksjon, pga du ikke fikk det du hadde bestilt.

Seriøse firmaer vil gi deg en rabatt.

• Liker 1
Skrevet

:roll:

Skrevet

Her hadde det faktisk vært katastrofe, da over 50 % av gjestene ikke spiser svin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...