AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Nettopp begynt med sminke og jeg sliter skikkelig med å finne farger som passer til meg. Alle contouring-farger jeg blir anbefalt ser bare skittent ut, eller blir alt ALT for oransje. Det sies jo også at man til highligter skal velge 1-2 nyanser lysere enn din hudtone, men jeg bruker jo den lyseste foundationen i ca alle merker. Noen som har tips til sminke for oss med lys hud? Til referanse er jeg NW10-NW15 i Mac (maks NW midt på sommeren) Evig takknemlig hvis noen der ute kanskje har samme problem og tips så jeg kan eksprimentere med litt mer enn bare foundation og mascara Anonymous poster hash: e42c3...291
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Ts her. Mente at jeg maks er Nw15 på sommeren(etter masse sol) Kan tilbringe flere timer i solarium og nesten ikke se forskjell hahaAnonymous poster hash: e42c3...291
Avi Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Jeg er også veldig lys i huden, og bruker (lyseste) BB cream eller CC cream fra Gosh er fornøyd! Og hvis du har lyse øyenbryn som meg så kan jeg anbefale Anastasia Dip Brow Pomade (jeg bruker fargen blonde) Endret 7. juni 2015 av Avi 1
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Nettopp begynt med sminke og jeg sliter skikkelig med å finne farger som passer til meg. Alle contouring-farger jeg blir anbefalt ser bare skittent ut, eller blir alt ALT for oransje. Det sies jo også at man til highligter skal velge 1-2 nyanser lysere enn din hudtone, men jeg bruker jo den lyseste foundationen i ca alle merker. Noen som har tips til sminke for oss med lys hud? Til referanse er jeg NW10-NW15 i Mac (maks NW midt på sommeren) Evig takknemlig hvis noen der ute kanskje har samme problem og tips så jeg kan eksprimentere med litt mer enn bare foundation og mascara Anonymous poster hash: e42c3...291 bruk en lys matt gråbeige øyeskygge til contour istedet du.
gohege Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 Nyx har en fin blush til contouring i en kald brunfarge. Heter "Taupe" og finnes blant annet på Cherryfactory.com 1
SRC Skrevet 7. juni 2015 #6 Skrevet 7. juni 2015 NYX i fargen Taupe er kjempefin ja! Viktig å bruke bare en liten mengde, men resultatet blir amazing. Er litt gråbrun som gir illusjon av en ekte skygge Jeg jobber forresten med sminke, så spør gjerne meg om det er noe spesifikt du lurer på 1
Persephone Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 Contouring i kalde farger er det beste uansett hudfarge, og som absolutt ikke inneholder noe orange. Til highlight er det fint å bruke et lyst pudder med shimmer i. Du trenger ikke bruke en foundation til dette. Det er egne highlightere som er utrolig fine å bruke og passer til oss med lys hud. Ellers kommer jo sminke ann på undertonen i huden din og stilen din. Det er bare å prøve seg frem og leke med forskjellige looker. Eyelinere i forskjellige farger kan være et fint sted å starte. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #8 Skrevet 7. juni 2015 Ååå tusen takk alle sammen! dere er fantastiske! Anonymous poster hash: e42c3...291
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #9 Skrevet 7. juni 2015 NYX i fargen Taupe er kjempefin ja! Viktig å bruke bare en liten mengde, men resultatet blir amazing. Er litt gråbrun som gir illusjon av en ekte skygge Jeg jobber forresten med sminke, så spør gjerne meg om det er noe spesifikt du lurer på Ts her! Oi her hadde jeg flaks! lurte nemlig på noe annet også hehe. Jeg har drevet og sett på ulike blusher og slikt, prøvd et par jeg har fått anbefalt i butikken. Problemet er at de jeg har prøvd får meg til å se ut som en klovn (alt for mørke) Såå har du tips til en fin blush farge som går fint til veldig lys hud med rosa kalde undertoner? Hva passer egentlig best? Rosa eller "Peach"? Og et spørsmål til (beklager om det ble litt mye) men har hørt at en luminizer som heter "the balm Mary lou minizer" skal være bra. Den er visst lys champagnefarget med litt skimmer. Vil champagnefarget være for varmt (les stygt) for kalde undertoner? Anonymous poster hash: e42c3...291
SRC Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Ts her! Oi her hadde jeg flaks! lurte nemlig på noe annet også hehe. Jeg har drevet og sett på ulike blusher og slikt, prøvd et par jeg har fått anbefalt i butikken. Problemet er at de jeg har prøvd får meg til å se ut som en klovn (alt for mørke) Såå har du tips til en fin blush farge som går fint til veldig lys hud med rosa kalde undertoner? Hva passer egentlig best? Rosa eller "Peach"? Og et spørsmål til (beklager om det ble litt mye) men har hørt at en luminizer som heter "the balm Mary lou minizer" skal være bra. Den er visst lys champagnefarget med litt skimmer. Vil champagnefarget være for varmt (les stygt) for kalde undertoner?Anonymous poster hash: e42c3...291 Om du har kalde undertoner vil jeg tro at du kler rosa best, men jeg synes ikke at man alltid MÅ følge slike regler om man vil eksperimentere. MAC har en god del blushfarger som passer godt til lyse hudtoner: Blushbaby, Dame, Melba, Peaches osv. Om du helst vil velge en farge du kler aller best, vil jeg tro at en farge som Dame passer deg best, uten at jeg har sett deg. Det er en kald, dus, lys rosa farge som ikke stikker seg så mye fram, og den er i tillegg vanskelig å overdrive med. Mary Lou Manizer er ikke veldig varm, men om du har kalde toner i huden og er veldig lys vil den kanskje få deg til å se litt sykelig ut. MAC Lightscapade er en helt nydelig highlight til lys hud, ettersom den er kald og ikke vil være for mørk for noen hudtoner Den har ikke en like dramatisk nesten metallisk finish som Mary Lou Manizer, men den gir en veldig pen glød som passer til både hverdags og fest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå