Gå til innhold

Spraylakkere kleshengere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så utrolig mange kleshenger som er trefarget. Det vil ikke passe inn nå som vi skal pusse opp soverommet, og skapet skal være åpent. Er det noen som vet om det går an å bare spraylakkere kleshengerne hvite? Maling blir litt for mye stress :-)

Anonymous poster hash: 46f4b...a51
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk å slipe lett av de med medium sandpapir (300-400) først om de er lakket.

Anonymous poster hash: 13936...977

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk å slipe lett av de med medium sandpapir (300-400) først om de er lakket.

Anonymous poster hash: 13936...977

TS her.

Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Husk at de må vaskes med husvask eller salmiakk først, deretter må de pusses, så må alt pussestøv av. Så må du lakke/male med noe som holder, som ikke slipper farge. Ingen av de overnevnte tingene er gratis, og du er heller ikke garantert et bra resultat. Jeg ville kjøpt nye hengere og brukt de gamle til vinterklærne lagret iet annet skap på boden f.eks, hvis du har det. Nye hengere koster ikke all verden, når du tenker på at det ikke er gratis å lakke de gamle, det tar tid, og du er ikke garantert et perfekt resultat.

Anonymous poster hash: 7d3e4...e41

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke husvask og salmiakk.........

Det holder å vaske grundig med zalo, la tørke og spraylakke to omganger. Om ikke resultatet blir perfekt er de i det minste blitt hvite!

Anonymous poster hash: 26691...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke husvask og salmiakk.........

Det holder å vaske grundig med zalo, la tørke og spraylakke to omganger. Om ikke resultatet blir perfekt er de i det minste blitt hvite!

Anonymous poster hash: 26691...ad2

For å få lakken til å sitte på kleshengerne være helt rene og fri for fett. Og for å få skikkelig heft må de pusses.

Nei, hun TRENGER det ikke, men vil hun ha det gjort skikkelig så BØR hun gjøre det.

Anonymous poster hash: 7d3e4...e41

AnonymBruker
Skrevet

Husk at de må vaskes med husvask eller salmiakk først, deretter må de pusses, så må alt pussestøv av. Så må du lakke/male med noe som holder, som ikke slipper farge. Ingen av de overnevnte tingene er gratis, og du er heller ikke garantert et bra resultat. Jeg ville kjøpt nye hengere og brukt de gamle til vinterklærne lagret iet annet skap på boden f.eks, hvis du har det. Nye hengere koster ikke all verden, når du tenker på at det

ikke er gratis å lakke de gamle, det tar tid, og du er ikke garantert et

perfekt resultat.Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

7d3e4589dd04e6c6816e7f81cb527e41"] 7d3e4...e41 [/

i]

Salmiakk/husvask er for avfetting og ned matting. Har du tenkt over hva sliping med sandpapir gjør?

Helt unødvendig med avfetting før nedsliping med sandpapir.

En klut oppvridd i salmiakkvann ETTER nedsliping og før maling er et godt tiltak. Og husk å dekke til området rundt der du skal spraye, fordi det kommer mye maling rundt om kring.

Anonymous poster hash: 6eccc...f8c

Skrevet

clas ohlson har hvite kleshengere. De koster ikke så mye, og det er alltid godt å ha et lager ekstra kleshengere på lager, og du kan alltids bruke de gamle på andre steder.

Er det noen som vet hvorfor kleshengere alltid forsvinner? Det er et mysterium som har plaget meg siden jeg lærte å bruke kleshengere og dermed at det ikke er noen ledige, uansett hvor mange pakker som kjøpes.

Skrevet

Har spraylakkert mine i turkis. Vasket over dem,brukte litt sandpapir og spraylakkerte over en avis. Gjorde det 2 ganger,lot dem henge og tørke imellom.

Sånne stålkleshengere har jeg skrudd opp øverst v/halsen og tredd på store perler i hvitt og gull for så å skru dem sammen igjen.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Tusen takk for tips! Tror jeg går for sandpapir, vasking og så spraylakkering :-) 

Det er snakk om rundt 70 kleshenger som jeg ikke kan bruke andre steder, så det blir litt dumt å kjøpe helt nye og kaste disse. Blir jo litt jobb, men sånn får det nå bli!

Noen som har noen tips til gode spraylakker? De som selges på Biltema, er de noe bra?

Skrevet (endret)

Altså, jeg kan ikke stoppe deg. men etter erfaring, men vil du virkelig holde på med slikt pirkearbeid. Hva skal du gjøre med krokene? Skru de av? Eller la de sitte på og spraye de også? Eller snurre maskeringstape rundt?

Hvordan skal du lakke de rent praktisk? Legge de på avispapir og henge de på kosteskaft mellom stoler blir vel lettest. Har du skrudd av krokene, kan du ikke henge de til tørk. Minst to lag spraymaling. Det er ikke gratis heller. Quick spraylakk hvit, blank sitter best, men den koster 149 på Fargerike.

Å kjøpe 72 kleshengere på Ikea blir 351 kroner. Jeg ville kjøpt nye og solgt de gamle for 150-200 kroner, men det er meg.

Endret av ops2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...