Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så tragisk dette med gisseltakerene som har tatt ca 200 barn. Jeg skulle på en måte ønske at de bare kunne gi etter for kravene til gisseltakerene. Tenkt de stakkars ungene, og de stakkars foreldrene som står utenfor å venter, og bare håper at deres barn overlever.

Men jeg skjønner jo at de ikke kan gi etter for kravene, for da kommer vi til å få mange lignende aksjoner fremover.

Hva mener du? Gi etter? Eller la det skje det som skjer? Hvordan kunne man fått bukt på slike aksjoner fremover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man gir etter; hvor mange flere slike skoler blir mål for gisselaksjoner, tror du?

Trekk en parallell til gislene i Irak: nå har de jo tatt gisler for å påvirke innenrikspolitiske situasjoner i europeiske land. Det er jo bare ikke holdbart.

Det er DET som gjør gisselsituasjoner så jævlig.

Skrevet

Spørsmålet blir jo hva skal man ofre...!?!makabert men sånn har verden blitt...

Skrevet
men sånn har verden blitt...

Jeg tror mye av skylden ligger hos den nye teknologien som sprer slike nyheter over hele verden. Ville sikkert skjedd mindre om det ikke fikk så mye publisitet.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er uakseptabelt og feigt å gi etter for slike krav,for ikke snakke om ufattelig dumt. Vlad Putin vet nok hvordan man behandler slike.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg leste at for mange år siden hadde noen gisseltakere tatt noen sovjetiske gisler i et av midtøsten landene. Deretter hadde russere kommet inn og satt hoder på en stake med lapper på hvor de forlangte at gislene ble løslatt. Dagen etter var de frigitt. Skal se om jeg finner mer på den historien.

Skrevet

Gisselsituasjoner synes jeg det er det verste som er. Det tyder på feighet fra gisseltakernes side. Denne situasjonen er litt spesiell side den involverer et så stort antall barn men myndigheter rundt om i verden må for all del ikke gi etter for gisseltakeres krav. Da vil det bare bli enda flere slike situasjoner. Jeg synes fryktelig synd på de som havner i en gisselsituasjon men hvis en stat gir etter for gisseltakere vil det bare gjøre ting enda verre.

En annen side av saken er jo at dersom ikke staten gir etter for kravene og gisseltakerne gjennomfører truslene sine vil gisseltakerne bli uglesett i hele verden og ikke akkurat skape sympati for sin egen sak. De vil nærmest gi "Ris til egen ræv" på godt norsk.

Skrevet

Noen fillipinske utenlandsarbeidere ble kidnappet i Irak. President Arrya eller hva hun heter tilbakekallte fillipinske tropper i Irak.

Idag lever gislene i beste velgående, og det er en kolliasjonsstyrkekrig mindre på planeten.

Hva er det som er så jævlig med det?

Waco

Gjest Valhalla
Skrevet

Det som er det jævlige WACKO er at det ga terroristene blod på tann. Ett land gir etter da gjør kanskje andre det. Den beslutningen hennes har antagelig kostet mange liv.

Skrevet

Et annet eksempel. Spania trakk seg ut av Irak.

Selv om du kanskje synes det er jævlig, er det heldigvis ikke alle som gjør det.

Det blåser en rød vind over Europa og den heter sosialisme.... Flere og flere europeiske stater vil bli sosialistiske innen 5 år, og forhåpentligvis færre usainspirerte kriger som bare fører til kidnappinger og økt terror.

Jeg tør faktisk vedde 1000 spenn for dette, poirot vedder du imot?

Waco

Skrevet
Det som er det jævlige WACKO er at det ga terroristene blod på tann. Ett land gir etter da gjør kanskje andre det. Den beslutningen hennes har antagelig kostet mange liv.

Tydelig at du ikke har greie på fillipinsk innenrikspolitikk. President Arrya måtte ta hensyn til den 7 % av arbeidsstryken som på godt norsk kalles "gjestearbeidere", og står for 35 % av importinntektene til fillipinne.

Valhall, jeg forstår at du ikke har reist så mye i verden, men vær i det minste litt ydmyk når du ikke har greie på ting..

Waco

Gjest Valhalla
Skrevet

Haha Wackjob jeg har reist mye i verden.

Du mener altså at alle gjestearbeiderne jobber i Irak,hva er det du snakker om :hoho:

Hun ga etter på grunn av press fra befolkningen,det var en svak lederavgjørelse som fikk ringvirkninger.

Dessuten har det blåst en blå høyrevind over europa de siste år.

Skrevet
Haha Wackjob jeg har reist mye i verden.

Du mener altså at alle gjestearbeiderne jobber i Irak,hva er det du snakker om :hoho:

Hun ga etter på grunn av press fra befolkningen,det var en svak lederavgjørelse som fikk ringvirkninger.

Dessuten har det blåst en blå høyrevind over europa de siste år.

Den blå høyrevinden er bare en promp ut i den løse lufta....

Spania forstod hva som var gærent, de har heldigvis ordnet seg opp.

Gjestearbeidere er blant den viktigste importinntekten til fillipinne og du har rett, derfor kunne ikke Arrya risikere at hun ikke tok hensyn til landets egne innbyggere, enn bush og saudiarabernes ønsker.

Siden du har reist så mye så burde du vel kanskje forstå at løsningen er ikke skille og grenser, men felleskap og udelelighet.

Hvilket uland har du besøkt som du følte det var best å bo i? (siden du ikke ønsker at de skal komme hit liksom)

Waco

Gjest Den utstøtte
Skrevet

Vi presenterer herved PK magasinet Lav-Panne nytt, et organ for alle rettroende PKere landet rundt.

To russiske fly styrtet forrige uke hvor 90 russiske soldater på vei til Tjetjenia mistet livet. Årsaken er, i følge PrK dagsnytt de russiske soldatenes voldtekter av tjetjenske kvinner.

To busser i Israel fullastet med jødiske okkupanter ble angrepet av heroiske islamske soldater som hevn for mordet for den svært fredsommelige hjelpearbeideren Raintissi som var et forbilde for selvoppofrelse, gjensidig respekt og vilje til fredelig dialog.

En bombe eksploderte i Moskva hvor minst 15 russiske terrorister ble drept. Årsaken til selvmordsbomben skal i følge PrK , igjen være de voldtektene russiske soldater har utført på tjetjenske kvinner.

12 vantro Budhister som okkuperte Irak og på voldelig vis ville omvende de fredselskende muslimene, ble halshogget. Det sies at disse Budhistene stod i ledtog med George Bush og var spesialagenter for den amerikanske regjeringen. De tapre muslimske krigerne sa at dette var en straff fra Gud.

Minst 200 barn med våpen ble i dag arrestert av fredelige muslimske tjetjenere da de forskanset seg i en offentlig byggning. Barna skal holdes under oppsyn slik at de ikke gjør noen skade mot deres muslimske velgjørere. Grunnen til at de holdes under oppsyn, skal være fordi de russiske soldatene har voldtatt tjetjenske kvinner. Tjetjenerne som holder barna under oppsikt, planlegger å sende de til madrass-skoler slik at de skal bli oppdratt i den sanne tro.

Mer PK-nytt følger neste uke.

MvH P.K. Rottem, redaktør for lavpanne nytt.

Husk alle sammen, at sannheten er ikke slik den fortoner seg ved første øyekast, og husk til sist å forstå den falske vinklingen media gir av disse rettferdige handlingene og at "terror" er et utvannet begrep som ikke sier noen ting om sannheten!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg leste at for mange år siden hadde noen gisseltakere tatt noen sovjetiske gisler i et av midtøsten landene. Deretter hadde russere kommet inn og satt hoder på en stake med lapper på hvor de forlangte at gislene ble løslatt. Dagen etter var de frigitt. Skal se om jeg finner mer på den historien.

Hvilken hoder var det de satt på staker?

Gjest Anonymous
Skrevet

Selvfølgelig burde russiske styrker trekkes ut av Tjetjenia, ikke bare pga disse gisseltagernes krav, men fordi krigen er grusom og helt meningsløs.

Skrevet
Selvfølgelig burde russiske styrker trekkes ut av Tjetjenia' date=' ikke bare pga disse gisseltagernes krav, men fordi krigen er grusom og helt meningsløs.[/quote']

Ja, men uten krig så vil jo heller ikke våpenfabrikkene tjene så mye penger.....

Aksjer i våpen er det eneste omtrent som er bankers å satse på..... Folk blir jo bare mer og mer redde...

Har dere noen gang opplevet at folk noen gang har blitt mindre redde?

Waco

Gjest Den utstøtte
Skrevet

Waco! Hva står Kalshnikowaksjen i nå? Det er produsert ca 50.000.000 stk av den til nå. Det ser ut til å være et stort udekket behov i Kaukasus. Bandittene som skøt småbran i ryggen planlegger en storkrig i rgionen.

Skrevet
Waco! Hva står Kalshnikowaksjen i nå? Det er produsert ca 50.000.000 stk av den til nå. Det ser ut til å være et stort udekket behov i Kaukasus. Bandittene som skøt småbran i ryggen planlegger en storkrig i rgionen.

Ak-47 er verdens mest brukte to-håndvapen.

Hvorfor vil noen planlegge krig. Det er ulogisk. Kan du forklare hva du mener?

W

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...