Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nybegynner på dette med dating..  Har vært på noen, men da med gutter jeg kjente fra andre sammenhenger, som skole og jobb osv. 

Hva gjør man på første date? Hvor lang tid setter man av? Hvis man f eks møtes på en hverdag kommer det jo automatisk en begrensning for hvor lenge daten kan vare, men hvis man møtes en helg - hvordan gjør man det? :s 

Er det ikke kjempeklein å spise middag på første date? Hva annet kan man gjøre for å få en litt mer casual stemning? 

Blir dere sjenerte/usikre i starten av daten eller tenker dere ikke over det? 

Anonymous poster hash: 844e5...8fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns middag på første date kan være litt i overkant så jeg har heller foreslått en øl eller en kaffe sånn at det blir litt mer casual som du sier. Jeg har vært på dater som har vart alt fra en til åtte timer så det finner man ut etterhvert som praten går og man kan kjenne på stemningen.

• Liker 2
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg pleier å møte dem for en øl, aldri middag på første date. Hvis det bli kjipt kan man alltid stikke etter to øl. Evt gå en tur i en park, fungerer også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å møte dem for en øl, aldri middag på første date. Hvis det bli kjipt kan man alltid stikke etter to øl. Evt gå en tur i en park, fungerer også.

Hvordan avslutter du det hvis du ikke er interessert? Jeg traff en kar hvor jeg skjønte det ikke ville bli noe, og jeg gikk etter 3 øl, 3,5 time. Følte jeg ikke kunne gå før når vi hadde satt av fredagskvelden.

Ellers TS, gå for øl. Det løsner stemninga, og er veldig casual. Jeg blir gjerne nervøs rett før jeg skal møte personen, men det går over når vi har satt oss ned og begynner å snakke.

Anonymous poster hash: fa339...e1b

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. 

Når det gjelder å ta en øl, er dette noe jeg selv kunne foretrukket for å være ærlig, ikke for å drikke seg kanonfull, men for å løsne stemningen litt..Jeg er en sånn som blir supernervøs og føler jeg skal opp til muntlig eksamen før en date. Men har vært borti noen som ikke vil drikke øl fordi de kjører f eks og da blir det jo litt dumt hvis jeg sitter å nipper til vin alene..  :sjenert:

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvordan avslutter du det hvis du ikke er interessert? Jeg traff en kar hvor jeg skjønte det ikke ville bli noe, og jeg gikk etter 3 øl, 3,5 time. Følte jeg ikke kunne gå før når vi hadde satt av fredagskvelden.

Ellers TS, gå for øl. Det løsner stemninga, og er veldig casual. Jeg blir gjerne nervøs rett før jeg skal møte personen, men det går over når vi har satt oss ned og begynner å snakke.

Jeg skylder på at jeg er trøtt etter en lang uke. Hvis man ikke vil treffes igjen spiller det jo ingen rolle.
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. 

Når det gjelder å ta en øl, er dette noe jeg selv kunne foretrukket for å være ærlig, ikke for å drikke seg kanonfull, men for å løsne stemningen litt..Jeg er en sånn som blir supernervøs og føler jeg skal opp til muntlig eksamen før en date. Men har vært borti noen som ikke vil drikke øl fordi de kjører f eks og da blir det jo litt dumt hvis jeg sitter å nipper til vin alene..  :sjenert:

Du kan evt. ta deg et glass vin (eller to), før dere møtes. Når jeg ikke har datet på en stund blir jeg kjempenervøs, men nå som jeg er litt i gamet går det mye bedre. Man kan ikke legge altfor mye i det, spesielt ikke en 1. date. Ellers er aktiviteter også gøy, som minigolf, biljard, dartspill, shuffleboard, osv. 

Jeg skylder på at jeg er trøtt etter en lang uke. Hvis man ikke vil treffes igjen spiller det jo ingen rolle.

Skjønner, det er jo innafor. Jeg bare hater å avvise, men det er mye bedre å være ærlig. Nå har jeg begynt å alltid sende en melding om at ikke var noen kjemi fra min side, da får de et svar og vet hvor skapet står. Har selv blitt avvist en del hvor gutten bare blir borte/ikke sender melding/ikke svarer på melding. Det er ikke noe gøy. (Sorry avsporing TS!)

AnonymBruker
Skrevet

Var på date en fredagskveld for et par glass vin. Da hadde jeg på forhånd sagt til han at vi kunne treffes for neon glass vin, men at jeg også hadde en avtale med en venninne som ville møte meg litt senere på byen. Da viste han om det, og jeg kunne bruke "unnskyldningen" min om venninnen dersom daten gikk dårlig. Eller så kunne jeg si at hun avlyste, dersom jeg ville være med han lengre. Det endte opp med sistnevnte :) 

Anonymous poster hash: d17ff...622
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan evt. ta deg et glass vin (eller to), før dere møtes. 

Tror nok jeg må det, må bare passe på å ikke ta hele flaska før jeg går ut  :fnise:

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...