refinkow Skrevet 7. juni 2015 #1 Del Skrevet 7. juni 2015 Hei, er det noen her som har erfaringer med Anker Studentbolig? Jeg har fått tildelt bolig i københavnsgate (?), noen som vet noe om både boligene og området rundt? Takk får svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #2 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg har vært en del på Anker, hvis du mener de som ligger nede ved Jacobs kirke i sentrum? Jeg tror at for noen som ikke er fra Oslo (evnt som er fra Oslo beste vest), så kan nok området og folka der virke litt skumle? Det bor litt forskjellig i boligene, usikre på om alle faktisk er studenter, jeg vet i hvertfall om flere som har meldt seg opp som student, men som ikke egentlig studerer som bor der. Jeg er selv oppvokst i Oslo sentrum så for min del er det ikke noe skummelt over området, men vet at mange er skeptiske. Det er mye (afrikanske) dopselgere i gatene utenfor, men de er stort sett bare hyggelige folk som prøver å overleve. Ikke noe å frykte og det er bare å si nei takk hvis du blir tilbudt noe. Syntes ikke akkurat boligene er så veldig fine, de er rett og slett grisestygge, men har skjønt det slik at det er sånn studentboliger flest ser ut.. (Jeg har aldri bodd i studentbolig). Anonymous poster hash: a9443...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 7. juni 2015 #3 Del Skrevet 7. juni 2015 Københavngata er flott. Hadde vært verre om det var i Storgata. Københavngata er på Grunerløkka,rett ved Dælenenga(område for trening) Det er en høy blokk med 30-bussen som stoppested omtrent rett utenfor. Det går trikker til Birkelunden som er et par min gange unna Københavngata. Alle bussene og trikkene som går ditover går til/fra sentrum. Er heller ikke langt fra sentrum å gå. Grunerløkka er jo et kjempeflott område med parker,uteliv,restauranter,akerselva,marked,klesbutikker m.m et hipt og urbant område. Boligene er bedre enn de i storgata. De er nyere og mer "sterile"m.t.p farve. I storgata er de skikkelig gammeldagse med 3-4 forskjellige stygge farver og "institusjon"følelse. Disse boligene i Københavngt ble oppført for bare 2år siden så sier seg selv at det er god kvalitet. Regner med at det er fellesvaskeri og den er sikkert stor. På storgata feks er det vel 30-40maskiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg har bare erfaring fra de i sentrum, ikke de i københavnsgate, mulig det er bedre der oppe. De i sentrum var ihvertfall jævlige. Vil ikke anbefale noen å bo der med mindre det er krise. Anonymous poster hash: f594c...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 7. juni 2015 #5 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg har vært en del på Anker, hvis du mener de som ligger nede ved Jacobs kirke i sentrum? Jeg tror at for noen som ikke er fra Oslo (evnt som er fra Oslo beste vest), så kan nok området og folka der virke litt skumle? Det bor litt forskjellig i boligene, usikre på om alle faktisk er studenter, jeg vet i hvertfall om flere som har meldt seg opp som student, men som ikke egentlig studerer som bor der. Jeg er selv oppvokst i Oslo sentrum så for min del er det ikke noe skummelt over området, men vet at mange er skeptiske. Det er mye (afrikanske) dopselgere i gatene utenfor, men de er stort sett bare hyggelige folk som prøver å overleve. Ikke noe å frykte og det er bare å si nei takk hvis du blir tilbudt noe. Syntes ikke akkurat boligene er så veldig fine, de er rett og slett grisestygge, men har skjønt det slik at det er sånn studentboliger flest ser ut.. (Jeg har aldri bodd i studentbolig). Anonymous poster hash: a9443...ec1 Nei,det er storgata. Københavngt er på grunerløkka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 7. juni 2015 #6 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg har bare erfaring fra de i sentrum, ikke de i københavnsgate, mulig det er bedre der oppe.De i sentrum var ihvertfall jævlige. Vil ikke anbefale noen å bo der med mindre det er krise. Anonymous poster hash: f594c...17a Det er ikke så ille da. Minus: mye bråk,dårlig område. Rumenere som graver i søpla daglig,mye skittent,gamle boliger. Pluss:direkte i sentrum,nært elva og grunerløkka område,vektene som patruljerer daglig så trøbbel er det lite av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #7 Del Skrevet 7. juni 2015 Det er ikke så ille da. Minus: mye bråk,dårlig område. Rumenere som graver i søpla daglig,mye skittent,gamle boliger. Pluss:direkte i sentrum,nært elva og grunerløkka område,vektene som patruljerer daglig så trøbbel er det lite av. Det begynner å bli et par år siden jeg bodde der, så mulig det har blitt bedre. Dette var på den tiden hvor rumenere ikke var så vanlig i norge enda. Det hang dealere ut av alle førsteetasjevinduene til enhver tid. Uvelkomne gjester i gangene hele tiden. Var generelt ubehagelig å bo der. Mener å huske at vekterne kom den siste måneden jeg bodde der. Da fikk vi mail om at vi kunne ringe de om vi trengte følge til døra. Det var også på denne tiden hvor det bodde hele familier i de bittesmå hyblene, hvor en i familien hadde meldt seg opp som student. MEner å ha lest at det ble rydda opp i rundt da jeg flytta ut. Anonymous poster hash: f594c...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refinkow Skrevet 7. juni 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg må si at jeg kommer fra Berlin, som er en mye større by enn Oslo, då det skal litt til før folkene i gatene skremmer meg. Men har lest noen steder at brannalarmen hele tiden går og at det er kakkelakker der? I tillegg sier noen at det er oppkast, uteliggere osv i gangene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #9 Del Skrevet 7. juni 2015 Har ikke bodd der selv, men er ofte på Grünerløkka (kjempefint uteliv og mye folk på kveldene) og har aldri følt meg redd ettersom det alltid er folk ute. Anonymous poster hash: 158d1...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #10 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg må si at jeg kommer fra Berlin, som er en mye større by enn Oslo, då det skal litt til før folkene i gatene skremmer meg. Men har lest noen steder at brannalarmen hele tiden går og at det er kakkelakker der? I tillegg sier noen at det er oppkast, uteliggere osv i gangene? Tøv. Mulig du har hørt noen slike rykter om studentboligene i Storgata, de historiene er i så fall gamle og godt overdramatiserte. Bygget i Købehavngata er nytt og fint, og i et rolig og bra område (Grünerløkka er blant Oslos aller dyreste boligstrøk). Første etasje har dessuten lobby/resepsjon for hostellet med ansatte til stede døgnet rundt. Anonymous poster hash: ae6c8...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #11 Del Skrevet 7. juni 2015 Er billigste rom på anker på 5100 kr?Anonymous poster hash: 4d1e6...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå