Lanista1984 Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Like barn leker best? Nei. Etter 14 år med krig mellom Islam-ekstremister og vesten, er det kanskje på tide å påpeke en liten detalj. Høyreorienterte kristne og radikale muslimer/islamister, er veldig like. Begge hater homofile. Begge ønsker at kvinner skal ha en lavere rang eller i det minste ta ordre fra mannen. Begge er sterkt i mot abort Begge ønsker skole mer basert på det åndelige enn på vitenskap. Begge er dypt religiøse. Så hvorfor er de så til de grader fiender? For det er de. Det er bare å se hvor mange fra bibelbeltet i USA som frivillig drar og tar høyere militær utdannelse for så å dra til den andre siden av kloden og nedkjempe de med stort sett de samme holdningene. Hvorfor? Fordi de har en annen ting til felles. Begge ønsker å bekjempe friheten for andre religioner enn deres egen. Og til sist. Ære. Et flott ord som dreper tusener av mennesker hver uke. Begge er opptatt av æreskoden. Mens de fleste av oss har et mer balansert syn, så lar vi de med æresbegrepene styre. Kort oppsummering av 14 år med krig siden 9/11, som jeg har vært med på i mange år. Nei, jeg stemmer ikke SV.. Jeg bare forteller det slik jeg ser det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 "Kristne" hatar ikkje "muslimer". Men mange amerikanarar hatar Taliban og Al-Qaida, og har derfor verva seg for å kjempe Overseas. Anonymous poster hash: d18b5...4fe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Jeg bare forteller det slik jeg ser det. Grattis med å kunne trekke paralleller. :-) Anonymous poster hash: 58dca...3a3
fotosyntesen Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Høyreorienterte kristne i USA elsker Israel......Radikale muslimer, not so much..
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Du kunne like godt skrevet "det finnes ekstremer på begge sider". Det gjør det alltid. Selvsagt finnes det likhetstrekk mellom ekstremt høyrevridde og ekstremt venstrevridde, mellom fanatiske kristne og fanatiske muslimer osv. Nettopp det at de er fanatiske og ekstremt religiøse og at de lever etter et tankesett som var normen for hundrevis av år siden. De er ikke "like" av den grunn, men de har likhetstrekk. Anonymous poster hash: 0c99f...c7d
Lanista1984 Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2015 Du kunne like godt skrevet "det finnes ekstremer på begge sider". Det gjør det alltid. Selvsagt finnes det likhetstrekk mellom ekstremt høyrevridde og ekstremt venstrevridde, mellom fanatiske kristne og fanatiske muslimer osv. Nettopp det at de er fanatiske og ekstremt religiøse og at de lever etter et tankesett som var normen for hundrevis av år siden. De er ikke "like" av den grunn, men de har likhetstrekk. Anonymous poster hash: 0c99f...c7d Neida. Du har rett. Men vi glemmer "tidsforskjellen." Og jeg mener ikke den lille som skiller oss fordi jorden går rundt sin egen akse. Jeg mener at i denne sammenhengen er for eksempel tre hundre år veldig lite. For tre hundre år siden elsket norske menn. Ikke alle. Igjen bare noe få. Og brenne kvinner på bål, levende. Alt utvikler seg. Vi kan ikke se 2315. Men det vil ikke finnes noe særlig tro igjen på noen måte. Øynene våre er samlet globalt og vi ser mot Melkeveien. Synd vi ikke opplever det, men la oss dra i den retning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå