AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Synes det er veldig godt! Ikke er det dyrt heller Her er næringsinnholdet: http://www.stabburet.no/Merker-Produkter/Kategori/Middag/Trondhjems/KJOETTBOLLER-I-KRAFT-800G Anonymous poster hash: d9487...ef8
Cashbah Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Synes hermetikkmat er kjempegodt, jeg. Kanskje derfor jeg har bedre økonomi enn andre studenter? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Synes hermetikkmat er kjempegodt, jeg. Kanskje derfor jeg har bedre økonomi enn andre studenter? Ja, det er det Det har rykte på seg for å være usunt, men jeg synes ikke næringsinnholdet ser så riv ruskende galt ut jeg da. Tunfisk kommer jo på boks det også og det spiser jo folk uten problem, så. Vi får kose oss med hermetikkmaten vår Og 50 kcal pr. 100 gram, blir ikke feit av det iallfall Anonymous poster hash: d9487...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Når det gjelder sunnhet så er det flere ting som gjelder enn å bare se på næringsinnholdet. Det er ikke bare kaloroer som gjelder. Slik hermetikkmat er ofte veldig bearbeidet og er tilsatt mye forskjellig. Så på et program på NRK for ikke så lenge siden hvor fokuset var på hvilke land/steder i verden som hadde de beste og de verste kostholdene. De landene som hadde størst forekomst av sykdommer blant innbyggerne (kreft, hjerte- og karsykdommer osv.) var som oftes de landene hvor innbyggerne spiste mye hermetikk og annen ferdigmat.Anonymous poster hash: d67cb...5ee
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 Var lite karbohydrater også, det er jo fint Ellers vet jeg ikke hvor ille det er Anonymous poster hash: d69b9...385
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 7. juni 2015 #6 Skrevet 7. juni 2015 Hermetikk er ikke det verste, men det er ikke veldig sunt om man skal gå i detaljer. Bl.a at hermetikk klusser mye med hormonene våres (google det og man finner en del forskning o.l. på dette) Og selv om det ikke er særlig med kalorier eller karbohydrater betyr ikke at maten er sunn. Man må se på innhold også, ikke bare næringsinnhold. Blirf.eks fortvilet over lavkarbere som tror de spiser sunt så lenge det er lavt på karbo...men så spiser de hermetikk og bearbeidet mat med mye tilsetninger, margarin m.m
Sølvrosen Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 Det er mulig, uten at jeg kan være helt sikker, at næringsinnholdet regnes per hundre gram av innholdet i boksen, inkludert laken. Siden det bare er 48% kjøttboller betyr det at det er ganske mye mer kcal i selve kjøttbollene. Forøvrig lurer jeg på hvorfor jeg aldri har fått dette servert. Pappa som så desperat prøvde å følge kravene om variasjon i hermetikken kan vel ikke ha oversett denne? Kanskje han i all hemmelighet er veldig glad i saus, bare at han ikke tør innrømme at det er utenfor hans kjøkkenevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå