Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Til dere som har ferier på USAs vestkyst (Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Gran Canyon osv. osv) Hvor var dere, hva gjorde dere, og har dere noen anbefalinger?

Skal selv fly tur/retur LA, og være borte i 4 uker, men har ikke lag noen spesielle planer enda, foruten om å kjøre High Way 1 LA - San Fran. 
Skal leie bil og har planer om å se fine steder og oppleve ny ting. Fortell gjerne om din ferie i disse traktene :)

Anonymous poster hash: f3bfd...f24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjørte fra Vancouver til Los Angeles. Hadde ikke lagt opp noen spesielle planer, men kjørte innom steder vi synes så fine ut. San Fran var nok favoritten, men en grusom by å kjøre i, veldig bratte gater. Veldig mye fin natur i California, så bra med turmuligheter hvis du liker slikt :) Vi hadde ikke tid til å innom Gran Canyon, skulle veldig gjerne ha vært der! Flyplassen i LA er forresten den stusseligste i hele verden.

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg gjorde det ifjor sommer!

Vi fløy til San Francisco først og var der i 4 dager. Mens vi var der dro vi til Alcatraz og bare utforsket byen. Anbefaler å ta en gåtur til Pier 39. Masse artig å se på :)

Deretter leide vi bil og kjørte Route 1 mot LA. På veien dit hadde vi to overnattinger. Første stoppet var i San Luis Obispo. Veldig stille sted så det var ikke så mye å gjøre der egentlig. Andre stoppet dagen husker jeg faktisk ikke hva het, men det var rett med Monterey Bay, så vi dro en tur innom Akvariet der. Var så heldig å få se ville sjøløver langs kysten der også :). Må også nevne at når du kjører langs kysten så er det masse sånne steder du kan stoppe og se utsikten. Anbefaler å gjøre det! Mange steder er det rett og slett bare ekkelt å se fordi det er så høyt og store ting overalt, men allikevell en helt utrolig opplevelse :)

Vi bodde litt utenfor LA på et sted som het Santa Monica. Leide hus der i en uke. I løpet av den uka vi var der dro vi på Citadels Outlets, Universal Studios, Santa Monica Pier, og var mye på stranda.

Deretter kjørte vi fra Santa Monica til Las Vegas. Kjørte gjennom mojave dessert og det var en relativt heit opplevelse! Luften i Vegas er også helt merkelig. Skikkelig tørr og varm :P

Etter et par dager i Vegas tok vi fly til New York, var der i 5 dager og reiste hjem til Norge :)

Skrevet

Joshua Tree national park!!

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjørte SF-LA-Las Vegas-Grand Canyon for noen år siden. Høydepunktet var definitivt GC, selv om alt på turen egentlig var utrolig flott, da! Anbefaler virkelig å kjøre inn til GC og overnatte der.

Anonymous poster hash: a9b9f...1b2

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har besøkt noen fornøyelsesparker de kan anbefale?
Vurderer Six Flags og Disney Adventure park.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har besøkt noen fornøyelsesparker de kan anbefale?

Vurderer Six Flags og Disney Adventure park.

Jeg anbefaler Six Flags! Utrolig gøy. Var der med samboeren i fjor, på en dag litt utenfor sesong (så få mennesker), og selv med lite kø hadde vi ikke sjangs til å rekke alle toppattraksjonene. Så skulle gjerne hatt en dag ekstra der! De har jo utrolig mye kule berg og dalbaner der, blant annet verdens raskeste loop. Så hvis dere er glad i sånt ville jeg dratt innom der en dag eller to! Disney Land vet jeg ikke så mye om, men har inntrykk av at den er litt mer for de yngre med rolige/mindre skumle attraksjoner?

Anonymous poster hash: 5aacc...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...