AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #21 Skrevet 10. juni 2015 Da vi giftet oss i kirka så ble det lyst ut to ganger i lokalavisa. Er visst en slags regel om at en vielse skal lyses ut. Anonymous poster hash: a3182...73a
Rosa Sitron Skrevet 11. juni 2015 #22 Skrevet 11. juni 2015 Da vi giftet oss i kirka så ble det lyst ut to ganger i lokalavisa. Er visst en slags regel om at en vielse skal lyses ut. Anonymous poster hash: a3182...73a Hvor iallverden er det du bor? Jeg vet med sikkerhet at det ikke skjer der jeg bor. 1
Kjetil E Skrevet 12. juni 2015 #23 Skrevet 12. juni 2015 Andre som har giftet seg i kirken uten gjester? Jeg og samboer vil gifte oss, men er ikke ute etter noen stor fest ellernoe. Vi vil ha det kirkelig, så tinghus er uaktuelt. Men noen som har erfaring?? Var det rart? Tok dere det inni kirka eller på kirkekontoret? Vet ikke hvor du/dere bor, men mange steder finnes det små kirker også. Og også rom som er vigslet som kirkerom selv om det I utgangspunktet ikke er en kirke. Her I Bærum har vi jo for eks et stabbur på Bærums Verk som er vigslet til kirke. Er vel plass til 10 stk eller noe. Vigslet og innredet som kirke. På Åndalsnes har man gjort det samme med en gammel tog-vogn.
Kjetil E Skrevet 12. juni 2015 #24 Skrevet 12. juni 2015 Det gjør det da ikke. I den perioden jeg jobbet som kirketjener ble det aldri opplyst at noen skulle gifte seg. Det ble opplyst at det hadde vært en x-vielser siden sist, men aldri hvem. Anonymous poster hash: b2270...ebf Har kun opplevd det I England, der ble det sagt slik man ser på filmer fra USA, den og den datoen skal den og den gifte seg, hvis noen har invendinger mot dette bryllypet må de stå frem med dem før vielsen.
Kjetil E Skrevet 12. juni 2015 #25 Skrevet 12. juni 2015 Da vi giftet oss i kirka så ble det lyst ut to ganger i lokalavisa. Er visst en slags regel om at en vielse skal lyses ut. Anonymous poster hash: a3182...73a Det skal vel stå I noe som heter Norsk lysningsblad, men aldri hørt at det er noe krav om at det skal stå I avisa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå