Gå til innhold

Funkis eller tradisjonelt hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal bygge hus og er veldig usikker på om vi skal gå for funkis stil eller mer tradisjonell stil. Ville nok uansett hatt noe med litt moderne preg om vi velger tradisjonelt. Har trålet nettet for bilder av alle typer hus og jeg blir ikke enig med meg selv. Liker begge deler veldig godt. Noen som har boe for og mot som kan være greit å tenke på?

Tomten er stor og landlig, så er ingen begrensning mtp tomten egentlig.

Anonymous poster hash: 589e7...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hus fra 1800- og tidlig 1900-tallet kan være kjempesjarmerende, men dersom jeg skulle bygget hus selv nå, så ville jeg absolutt gått for en mer moderne vri. Synes ofte det blir kunstig og harry å bygge tradisjonelt i dag.

Anonymous poster hash: 0abe0...0ff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også vinglet veldig om jeg hadde hatt et slikt valg :P Synes det er veldig kult med funkis da, men samtidig koseligere med tradisjonelt hus.
Finn frem til det huset du/dere ønsker helst innenfor funkis og det du/dere ønsker helst innenfor tradisjonelt hus. Evt to av hver.

Gå deretter gjennom hvilket hus som er mest praktisk innvendig og eventuelt utvendig. Hvilket gir dere best plass og de beste løsningene? Tenk over hvilket hus som trenger mest og kanskje tyngst vedlikehold? Ønsker dere tung vedlikehold? Kanskje et av husene ikke krever like mye, er enklere den gangen dere trenger å male eller lignende?

Hvordan ser de andre husene ut i området? Vil dere skille dere ut med motsatt type hus av "alle andre"? Kan det hende dere går lei av det kule funkishuset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tradisjonelt med moderne vri, kan bli stilig.

Potensialet for byggefeil og problemer i etterkant er større med funkis sitt flate tak. Funkis er billigst å bygge, derfor utbyggere sin favoritt og jeg er dritt lei. Popper opp over alt. Verste er de med utsiktsvinduer (innsynsvinduer) rett i gangvei. Usj.

Anonymous poster hash: 366b0...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt moderne arkitektur, gjerne funkis, men ikke nyfunkis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er noen av de jeg har sett på som jeg liker veldig godt. Blir glad for tilbakemeldinger :-)

Anonymous poster hash: 589e7...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenk på vinteren og snømåking... Mange funkis har flate tak, noe som gjør snømåkingen på vinteren til en tyngre jobb, enn om du har skråning på taket..

Anonymous poster hash: b9b64...c98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømmerhus er vel det sunneste (og fineste), hvis dere har vurdert det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...