AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Dere som har peiling på håndball - ser dere noen hensikt i å bruke en rebounder pro (kastevegg) på treninger for barn? Vi er to trenere, den andre mener dette er lurt, jeg mener en slik vegg kun er hensiktsmessig når man ikke har partner tilgjengelig. Jeg mener det er bedre at ungene kaster med hverandre og at vi heller burde kjøpe noe annet, f eks baller til alle. Er det noen barnetrenere der ute som bruker slike kastevegger på treningene og som anbefaler dem? Anonymous poster hash: 19b35...b61
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Ikke trener, men spilte håndball i tolv år og startet som barn. Jeg holder med deg, baller til alle høres ut som et mye smartere innkjøp enn en kastevegg/trampoline. Kommunikasjon og reaksjon mellom spillerne er viktigere en nesten alt annet i lagsport, og vanlige vegger kan da gi noe av samme effekten om den andre treneren absolutt vil at barna skal trene på reaksjon alene. I tillegg vil jo problemet med en slik vegg være at det blir mye mer forutsigbart å se hvor ballen vil komme tilbake til deg enn om det kommer fra en annen spiller, iallefall i håndball, mer enn jeg kan tenke meg i fotball f.eks siden en sparker hardere enn en kaster. Høres ut som om du gjerne vil at spillerne skal trene mer sammen -og det tror jeg spillerne dine vil takke deg for når de blir eldre. Bruk pengene på baller, klister og beskyttelse. Vår russiske trener fikk oss også til å spille basket og noen ganger volleyball også -for å trene opp forskjellig reaksjonsmønster og styrke i armene. Våre trenere snakket sammen på tvers av alder (hadde barnetrenere fra 6-10, så ny trener som ble tøffere mot oss, og deretter en russisk trener fra jenter 14 og opp), de som trente yngre unger fikk tips av de som trente eldre tenåringer og faktisk også motsatt. Det handlet mest om å finne frem både det beste vi kunne i dem/oss alle, men også å finne lidenskapen -vi hadde folk som i etterkant har gått inn i proff-håndball (er trønder så vi hadde jo Byåsen å se opp til), men mye av dette er takket være trenere som jobbet for å få oss til å føles oss som et samlet lag, og som venner. Vi tilbragte mye tid sammen utenom trening og kamper også, som lag. Og det at alle har baller er nesten et must altså, å bli kjent med ballen er jo en av de aller viktigste oppgavene å lære! Anonymous poster hash: 68691...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Jepp, håndballtreningene bør handle mest om samspill den korte tiden man er samlet, i barnehåndball er jo det gjerne bare en til to timer i uka. En slik kastevegg er i mitt hode noe man bruker dersom man ikke har treningspartnere. Høres ut til at du har vært i en kjempebra håndballmiljø! Anonymous poster hash: 19b35...b61
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Jepp, håndballtreningene bør handle mest om samspill den korte tiden man er samlet, i barnehåndball er jo det gjerne bare en til to timer i uka. En slik kastevegg er i mitt hode noe man bruker dersom man ikke har treningspartnere. Høres ut til at du har vært i en kjempebra håndballmiljø! Anonymous poster hash: 19b35...b61 Ja, jeg synes jeg var i et veldig godt miljø selv -og som sagt så handlet dette mye om gode trenere og generelt godt samarbeid mellom de voksne. Har dere gode foreldre som lagledere? Husker de som "limet" mellom oss alle, de som fikset det meste. Kjempefine å ha som mellomledd mellom hall, trenere, spillere og foreldre. Jeg tenker at (lag)sport på barnestadiet handler om så mye mer enn å bli trent opp til "perfeksjonisme" -du kommer en lang vei med å gjøre dette både morsomt OG utfordrende. En 12-14-åring vil være klar for å gjøre en ekstra innsats med teknikk og styrketrening, men jeg vil tro en 10åring fort går lei om de må stå å henge for seg selv og kaste på en vegg. Høres ut som du er en god trener -fortsett sånn og du vil bli husket om tjue år med gode minner. (Haha, husker forresten nå at vi til og med prøvde oss på Vannpolo. Dro også på telttur flere ganger, eller hadde utetrening ved en av de lokale innsjøene f.eks -dritdigg å kunne hoppe i vannet før og etter trening! :D ) Anonymous poster hash: 68691...a4b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 Jeg spiller selv, og er voksen. Vi fikk en sånn en for noen måneder siden. Den blir stort sett bare brukt av de som er skadet og som ikke kan være med på andre aktiviteter.Anonymous poster hash: 5b40c...06d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå