Gå til innhold

Playmobil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å kjøpe litt Playmo. Dere som har det - hvor lenge har barna lekt med det? Og hva bør jeg kjøpe?

Anonymous poster hash: dac50...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt på 3 blir bare mer og mer interessert i det, så vi har en del. Venner av meg sier at barna deres lekte med det til de var rundt 8-10 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på 9,5 som har masse Playmo (mye jentegreier da, men også noe gutteplaymo etter storebrødre). Hun vil enda ikke rydde det bort, så det varer tydeligvis en stund. Hun og venninner leker med Playmo og et stort Playmohus innimellom fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på 9,5 som har masse Playmo (mye jentegreier da, men også noe gutteplaymo etter storebrødre). Hun vil enda ikke rydde det bort, så det varer tydeligvis en stund. Hun og venninner leker med Playmo og et stort Playmohus innimellom fortsatt!

Finnes det jenteplaymo og gutteplaymo?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det jenteplaymo og gutteplaymo?

Jepp, mye rosa butikkgreier og moteshow osv. Og mer "guttete" som politibiler og brannbiler i mer mørke farger. Sånn er der jo med duplo og lego og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mye rosa butikkgreier og moteshow osv. Og mer "guttete" som politibiler og brannbiler i mer mørke farger. Sånn er der jo med duplo og lego og.

men hvordan kommer det fram hva som er gutteplaymo og jenteplaymo? Står det på om det er for gutter eller jenter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men hvordan kommer det fram hva som er gutteplaymo og jenteplaymo? Står det på om det er for gutter eller jenter?

Selvfølgelig gjør det ikke det. 

I vår dager bør selvfølgelig alt være kjønnsnøytralt for å være politisk korrekt. Jeg formulerte meg kanskje ikke riktig nok.

Tror allikevel de fleste skjønner hva jeg mente....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi bare hatt litt playmo. Det ble lekt litt med, men har aldri vært en favoritt. Derimot har tingene til playmofigurene gjerne blitt brukt sammen med lego eller andre småfigurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre elsker playmo. Vi har ganske mye, og de leker mer med det enn lego. (det tåler mye mer enn lego, men kan selvfølgelig ikke bygges om slik som lego da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente-playmo har rosa eske, og gutte-playmo har blå.

Det finnes heldigvis også en del nøytral playmo.

Men det er det samme med lego. Det finnes fortsatt litt nøytral lego, men det er tydeligere og tydeligere deling i lekebutikkene.

Heldigvis klarer ungene fint å leke med tingene som kommer ut av "feil eske" i forhold til kjønn, bare de ikke fortelles om at det er ment for det motsatte kjønn.

7-8 år leker de hvertfall med det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grøsser av kjønnsinndelte leker...

Jeg hadde masse playmo da jeg var barn, både sykehus, bobil, tivoli og masse greier. Både jeg og venninnene mine elsket det. Jeg lekte vel med det til tiårsalderen, vil jeg tro. 

Anonymous poster hash: 536b1...658
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye Playmobil, stor ridderborg, skute, fengsel, politi. Gutten er 9 og leker fremdeles mye med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Barna mine leker med mine gamle playmoting, som jeg hadde selv for ca 30 år siden! Utrolig hvor godt det meste har holdt seg! :) De er bare 3 og 5 nå, jeg lekte nok selv med det til jeg var godt oppi barneskoleårene...

Anonymous poster hash: 44697...a36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...