Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har den siste tiden fått ordentlig flokete hår. Det er noe jeg aldri i livet har hatt problem med før. Har så og si aldri trengt å børste håret fordi håret floker seg, har alltid pleid å gredd gjennom håret med fingrene etter dusjing og da har det blitt rett og fint. 

Jeg tok keratinbehandling/frizzout for over 1 mnd siden, og det var etter dette at jeg merket at jeg begynte å få ordentlige tugger i bakhodet som er gigantiske, spesielt etter at jeg har vasket håret, uansett om jeg har brukt balsam. Det er utrolig irriterende å alltid måtte bruke såå lang tid på å løse opp disse flokene, da det også sliter på håret å gre dem ut. 

Vet at håret kan bli flokete dersom det er slitt. Vil ikke påstå at jeg har noe spesielt slitt hår, og syns dessuten det er rart at det ikke floker seg i tuppene, men kunn bakhodet. 

Er det noen som har noen tips til produkter, eller noe annet som kan "dempe" dette problemet? Eventuelt om det er noen andre som har tatt keratinbehandling og har fått samme problem? (Aner ikke om dette kommer av behandlingen eller ikke, men problemet startet da jeg tok det).  :dry:  :frown:  :frown:  :frown:

Anonymous poster hash: f7106...ead
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt balsamspray, den for barn. Jeg tror den fremdeles heter kids, den var i gul flaske før i tiden? Tror de nettopp har kommet med en ny flaske som er noe rødt på. I skikkelig ille perioder tar jeg med børsta i dusjen å børster med masse balsam i håret.

Anonymous poster hash: 7e15e...21f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt balsamspray, den for barn. Jeg tror den fremdeles heter kids, den var i gul flaske før i tiden? Tror de nettopp har kommet med en ny flaske som er noe rødt på. I skikkelig ille perioder tar jeg med børsta i dusjen å børster med masse balsam i håret.

Anonymous poster hash: 7e15e...21f

Sliter ikke det mye på håret i og med at det er vått? Har gjort det en gang for lenge siden og følte at halve håret lå igjen på hårbørsten etterpå 😅😅

Ts

Skrevet

Jeg har ikke noe tips til å dempe problemet, men har et tips for å hjelpe til når flokene først oppstår. nemlig Tangle teezer børsten! Den er super for å gre ut floker. Tantejenta mi slet veldig med floker i tillegg til å være hårsår og ville ikke få børsta håret, men etter at Tangle teezern kom i hus har det ikke vært noe problem.

Den fåes bl.a. her: http://www.enklereliv.no/tangle-teezer.html men også på apotek og helsekost har jeg sett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe tips til å dempe problemet, men har et tips for å hjelpe til når flokene først oppstår. nemlig Tangle teezer børsten! Den er super for å gre ut floker. Tantejenta mi slet veldig med floker i tillegg til å være hårsår og ville ikke få børsta håret, men etter at Tangle teezern kom i hus har det ikke vært noe problem.

Den fåes bl.a. her: http://www.enklereliv.no/tangle-teezer.html men også på apotek og helsekost har jeg sett.

Den har jeg hatt, men skal skaffe meg den igjen! Takk for tipset :-)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...