Frøken Smilla Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Jeg har en sønn på 20 måneder som i og for seg er en aktiv krabat hvis ting skal utforskes eller hvis ball er involvert. Å gå fra a til b, er han derimot minimalt interessert i. Og går han, er det (naturlig nok) via både x, y og z på veien ;-) Vi har en Emmaljunga City Cross, som jeg er kjempefornøyd med. Bortsett fra et par ting: den tar _hele_ bagasjerommet på bilen, den er ikke lett å slå sammen, og den er litt tung (13 kg) ... I sommer blir det en del småturer hit og dit, forhåpentlig blant annet en storbytur (inkl. fly). I tillegg kommer jeg til å være en del alene med ham mens mannen jobber, og det å handle/ordne praktiske ting med 11 kg unge på hofta begynner å tære på kreftene. Allikevel ender jeg per i dag ofte med å gjøre det fremfor å krangle med vognen for å få den inn i/ut av bilen. Jeg lurer derfor på om vi (jeg) rett og slett skulle hatt en reisetrille. Jeg har vært litt rundt og kikket, men bare funnet en jeg virkelig liker: Babyjogger City Mini. Den er ikke direkte billig, så jeg vil gjerne ha forslag til noen alternativer og/eller noen anmeldelser av Babyjoggeren. Eller evt noen råd om å droppe hele trilla ...?
Gjest Magdalene Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Har babyjogger city mini, GT. Fantastisk fornøyd med vogenen, og veldig glad vi la litt penger i den. Kvittet oss faktisk med "hovedvognen"(tfk jogster twist), etter en mnd med GT.
Frøken Smilla Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2015 Har babyjogger city mini, GT. Fantastisk fornøyd med vogenen, og veldig glad vi la litt penger i den. Kvittet oss faktisk med "hovedvognen"(tfk jogster twist), etter en mnd med GT. Hvor gammelt er barnet? Er litt redd for å kjøpe den, og så er han vognferdig om to måneder, liksom ;-) Ser dog ikke sånn ut foreløpig.
Gjest Magdalene Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Hvor gammelt er barnet? Er litt redd for å kjøpe den, og så er han vognferdig om to måneder, liksom ;-) Ser dog ikke sånn ut foreløpig. Nå er han straks tre år. Bruker den ikke så mye lenger, men den er med på ferier. Kjøpte den for halvannet år siden. Brukte den da til soving, turer, handleturer, ferier etc..
Hymy Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Babyzen yoyo. Vi reiste med denne til Italia i 2 uker og den ble bruk på alt av grus, sand og flyplasser. Pluss for at den går som håndbagasje og passer i hattehylla!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Babyzen yoyo. Se video på YouTube, fantastisk trille Anonymous poster hash: 8f06b...84c
Frøken Smilla Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2015 Babyzen yoyo. Vi reiste med denne til Italia i 2 uker og den ble bruk på alt av grus, sand og flyplasser. Pluss for at den går som håndbagasje og passer i hattehylla! Kikket på Babyzen yoyo i dag, men syntes den kjentes så "skranglete"?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Vi har både babyzen Yoyo og babyjogger city mini gt i tillegg til hovedvogna. Hvis du skal bruke vogna mye (altså stort sett som erstatning for city cross'en dere bruker nå) ville jeg nok ha gått for babyjogger'en. Den er stabil, god å trille, og generelt en veldig ålreit vogn. Et pluss er også at den kan brukes helt opp til 25 (eller er det kanskje 30? ) kg, så gutten vår på straks 3 som veier 16 kg kan fortsatt bruke den på ferieturer fremover. Babyzen yoyo er også utrolig god å trille, men det er en "enklere" trille enn babyjogger'en, og den føles ikke fullt så stødig og solid. Hvis man skal på flyturer med flere mellomlandinger er den imidlertid uvurderlig, siden det er den eneste trilla på markedet som er godkjent å ha med inn i kabinen (den får plass i hattehyllen). Yoyo kan imidlertid kun brukes opp til 15 kg, så en litt stor toåring vil antakelig være for tung for den.Anonymous poster hash: c8ec1...1ea
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Vi har Quinny zapp extra 2 og nettopp vært på ferie med den. Helt herlig trille. Trillet baby i den helt til inngangen på flyet, pakket den oppi hyllen over setene og pakket den opp igjen så snart vi var ute av flyet igjen. SÅ kjekt å kunne trille helt til flyet og slippe å pakke ned vogn i prampack og sånt. Brukte den i storby også, praktisk men litt risting over brostein. Baby sovnet godt i den da den kan legges helt flatt. Går bare til 15 kg da.Anonymous poster hash: d8f74...4ab
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Babyjogger sine vogner er fantastiske altså. Tåler mye vekt, har stor kallesje, enkle å legge sammen og tar liten plass. Vi har babyjogger city mini og brukte den til gutten vår var ca 4år. Han hadde fortsatt plass i den, men det ble litt for knapt og vi gikk over til større vogn fra hjelpemiddelselskap (bruker fortsatt vogn pga nedsatt funksjonsevne). De koster litt, så om dere har planer om å slutte med vogn snart så kan det bli litt dyrt, men kan jo se om dere finner en brukt jeg liker babyjogger så godt at jeg forbanner meg over at de ikke er å få tak i til større barn slik at vi kunne brukt den typen videre. Har ikke sett noen reisetriller som er like geniale som den Anonymous poster hash: 57b91...c33
ablaze Skrevet 7. juni 2015 #11 Skrevet 7. juni 2015 Vi kjøpte Babyjogger City Mini når mini var 10 mnd. Etter den kom i hus har vi ikke brukt den store vogna! Genial!!!!
Hymy Skrevet 7. juni 2015 #12 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er enig i at den ikke fullt ut kan sammenlignes med babyjogger city mini, vi vurderte denne, men ser at yoyo'en dekket vårt behov og vår 2,5åring helst vil gå selv eller sitte i meis/sele i mer ulendt terreng. Lykke til med valget 😊
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Har brukt en sånn vanlig MacLaren i fire år (to barn). Funker ikke i snø eller på sti, men helt ok i by og på ferie. Anonymous poster hash: 92c41...462
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #14 Skrevet 7. mars 2018 Vi er veldig fornøyd med Babyzen Yoyo, og den er en veldig lett og smidig trille. Helt super å ta med seg på ferietur, og kjekk dersom man bare skal en tur på kjøpesenter o.l., da den tar så liten plass i bilen. Du kan lese mer om den her: https://minbabyguide.com/babyzen-yoyo-6/ Anonymkode: 76dd2...ce4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #15 Skrevet 7. mars 2018 Vi har mountain buggy nano, den er vi utrolig fornøyd med! Går også som håndbaggasje på fly. Mulig den har en vektbegrensning men 3 åringen på 18 kg bruker den enda mye! Anonymkode: 05426...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå