AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Hei jeg fikk et brev fra nav i dag. Men skjønte ikke helt hva nav skriver. Hva er arbeidsrettet rehabilitering? Hva må jeg gjøre videre?Anonymous poster hash: bfb0d...e9f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Jobbsøkerkurs eller annet kurs. Anonymous poster hash: 45e7e...bcd
Chizue Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 https://www.nav.no/Individuell+oppf%C3%B8lging,+avklaring+og+arbeidsrettet+rehabilitering.805357747.cms Der står det nederst på siden hva arbeidsrettet rehabilitering er. 1
Hulderen Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Du trenger ikke å ta noe initiativ selv. NAV vil kontakte deg og fortelle hvor den arbeidsrettede rehabiliteringen vil foregå, og når du skal begynne. Antagelig vil du få opptrening på et senter, der de både vil gi deg fysioterapi, gruppetrening og kontakt med arbeidsgiver. Siden du er langtidssykemeldt, vil senteret trolig ha møter med deg og arbeidsgiver for å se på hvordan det kan tilrettelegges slik at du kan komme helt eller delvis tilbake i jobb. Dette er et dagtilbud, så du vil slippe å bo på senteret. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Havner vel på en vernabedrift eller noe sånt hjernedødt.Anonymous poster hash: 3e0a0...2bf
Gjest O___o Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Jeg tolker dette som at du har rett og plikt til å delta på f.eks fysioterapi / opptrening. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Jeg tolker dette som at du har rett og plikt til å delta på f.eks fysioterapi / opptrening. Greit nok det, men ifølge NAV selv er det jo (lang!) ventetid på fysioterapeut. Anonymous poster hash: 0ffde...13d 2
Gjest O___o Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Greit nok det, men ifølge NAV selv er det jo (lang!) ventetid på fysioterapeut. Anonymous poster hash: 0ffde...13d Kommer helt an på. Noen har 6 måneders ventetid, andre har ledig time neste uke. Noen velger å selv betale, for å slippe å gå på NAV i flere måneder.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Greit nok det, men ifølge NAV selv er det jo (lang!) ventetid på fysioterapeut. Anonymous poster hash: 0ffde...13d Pga det er lang ventetid hos fysioterapeut går NAV inn med arbeidsrettet rehabilitering gjennom tiltaket raskere tilbake - https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake. Dvs. hvis det ikke hadde vært lang ventetid, ville ikke TS fått dette tilbudet. Anonymous poster hash: aec22...193 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Pga det er lang ventetid hos fysioterapeut går NAV inn med arbeidsrettet rehabilitering gjennom tiltaket raskere tilbake - https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake. Dvs. hvis det ikke hadde vært lang ventetid, ville ikke TS fått dette tilbudet. Anonymous poster hash: aec22...193 Mer info.: https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake/Du+kan+komme+raskere+tilbake+i+jobb https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake/Mer+om+tilbudene+i+Raskere+tilbake Anonymous poster hash: aec22...193
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Hei jeg vet ikke hvilken fusioterapi dere eller nav snakker om. Fordi jeg går på fysioterapi. En til to ganger i uka. Men går privat selv om det koster litt ekstra. Jeg fikk henvisning fra legen men jeg går til fysioterapi som ligger like ved der jeg bor. Kan ikke gå langt selvom jeg kunne ha spart en del men det blir vanskelig for meg å gå langt med krykker TSAnonymous poster hash: bfb0d...e9f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Hei jeg vet ikke hvilken fusioterapi dere eller nav snakker om. Fordi jeg går på fysioterapi. En til to ganger i uka. Men går privat selv om det koster litt ekstra. Jeg fikk henvisning fra legen men jeg går til fysioterapi som ligger like ved der jeg bor. Kan ikke gå langt selvom jeg kunne ha spart en del men det blir vanskelig for meg å gå langt med krykker TSAnonymous poster hash: bfb0d...e9f Da har NAV basert vedtaket på feil informasjon/misforståelse. Du bør snarest kontakte saksbehandler hos NAV, og gi tilbakemelding om at du har startet opp hos fysioterapeut. Anonymous poster hash: aec22...193
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Hei jeg vet ikke hvilken fusioterapi dere eller nav snakker om. Fordi jeg går på fysioterapi. En til to ganger i uka. Men går privat selv om det koster litt ekstra. Jeg fikk henvisning fra legen men jeg går til fysioterapi som ligger like ved der jeg bor. Kan ikke gå langt selvom jeg kunne ha spart en del men det blir vanskelig for meg å gå langt med krykker TSAnonymous poster hash: bfb0d...e9f Tilføyelse: Jeg har selv hatt "Raskere tilbake" gjennom NAV. Jeg hadde da selv en privat behandler, men tok også mot tllbudet fra NAV. Dette fordi NAV sin behandler skulle rapportere tilbake til NAV, og tiltaket ble brukt målrettet for at jeg skulle komme tilbake til arbeid. Mitt råd er: Snakk med saksbehandler hos NAV. Anonymous poster hash: aec22...193
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Da har NAV basert vedtaket på feil informasjon/misforståelse. Du bør snarest kontakte saksbehandler hos NAV, og gi tilbakemelding om at du har startet opp hos fysioterapeut. Anonymous poster hash: aec22...193 Tusen takk for svaret. jeg skal ta kontakt med NAV på mandag og fortelle dem at jeg går til fysioterapi(privat). Men hvordan blir det da med rehabiliteringen? TSAnonymous poster hash: bfb0d...e9f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Tusen takk for svaret. jeg skal ta kontakt med NAV på mandag og fortelle dem at jeg går til fysioterapi(privat). Men hvordan blir det da med rehabiliteringen? TSAnonymous poster hash: bfb0d...e9f Spør NAV om det. Det kan være at de ønsker at du skal starte med tiltaket "Raskere tilbake", for en mer målrettet rehabiltering. Eller det kan være at de mener det du har startet med er tilstrekkelig. Vanskelig å vite. Lykke til! Anonymous poster hash: aec22...193
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Spør NAV om det. Det kan være at de ønsker at du skal starte med tiltaket "Raskere tilbake", for en mer målrettet rehabiltering. Eller det kan være at de mener det du har startet med er tilstrekkelig. Vanskelig å vite. Lykke til! Anonymous poster hash: aec22...193 Ok takk for svaret. Jeg ta kontakt med dem på mandag ☺Anonymous poster hash: bfb0d...e9f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #17 Skrevet 7. juni 2015 Ok takk for svaret. Jeg ta kontakt med dem på mandag ☺Anonymous poster hash: bfb0d...e9f En annen ting... Det kan være at tiltaket er gratis. Jeg fikk 12 uker med gratis behandler, betalte heller ikke noen egenandel. Og siden du bruker krykker, kan det være at du har krav på å få dekket reiseutgifter. Dette kan du evt. også spørre saksbehandler hos NAV om. Anonymous poster hash: aec22...193 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå