Gå til innhold

fikk brev fra nav men skjønte ikke så mye. kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg fikk et brev fra nav i dag. Men skjønte ikke helt hva nav skriver. Hva er arbeidsrettet rehabilitering? Hva må jeg gjøre videre?

Anonymous poster hash: bfb0d...e9f

post-37809-0-74541400-1433615431_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbsøkerkurs eller annet kurs.

Anonymous poster hash: 45e7e...bcd

Skrevet

Du trenger ikke å ta noe initiativ selv. NAV vil kontakte deg og fortelle hvor den arbeidsrettede rehabiliteringen vil foregå, og når du skal begynne. Antagelig vil du få opptrening på et senter, der de både vil gi deg fysioterapi, gruppetrening og kontakt med arbeidsgiver. Siden du er langtidssykemeldt, vil senteret trolig ha møter med deg og arbeidsgiver for å se på hvordan det kan tilrettelegges slik at du kan komme helt eller delvis tilbake i jobb. Dette er et dagtilbud, så du vil slippe å bo på senteret.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Havner vel på en vernabedrift eller noe sånt hjernedødt.

Anonymous poster hash: 3e0a0...2bf

Gjest O___o
Skrevet

Jeg tolker dette som at du har rett og plikt til å delta på f.eks fysioterapi / opptrening. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker dette som at du har rett og plikt til å delta på f.eks fysioterapi / opptrening. 

Greit nok det, men ifølge NAV selv er det jo (lang!) ventetid på fysioterapeut.

Anonymous poster hash: 0ffde...13d

• Liker 2
Gjest O___o
Skrevet

Kommer helt an på. Noen har 6 måneders ventetid, andre har ledig time neste uke.

Noen velger å selv betale, for å slippe å gå på NAV i flere måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Pga det er lang ventetid hos fysioterapeut går NAV inn med arbeidsrettet rehabilitering gjennom tiltaket raskere tilbake - https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake.  Dvs. hvis det ikke hadde vært lang ventetid, ville ikke TS fått dette tilbudet. :)

Anonymous poster hash: aec22...193

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga det er lang ventetid hos fysioterapeut går NAV inn med arbeidsrettet rehabilitering gjennom tiltaket raskere tilbake - https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake.  Dvs. hvis det ikke hadde vært lang ventetid, ville ikke TS fått dette tilbudet. :)

Mer info.:

https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake/Du+kan+komme+raskere+tilbake+i+jobb

https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Raskere+tilbake/Mer+om+tilbudene+i+Raskere+tilbake

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg vet ikke hvilken fusioterapi dere eller nav snakker om. Fordi jeg går på fysioterapi. En til to ganger i uka. Men går privat selv om det koster litt ekstra. Jeg fikk henvisning fra legen men jeg går til fysioterapi som ligger like ved der jeg bor. Kan ikke gå langt selvom jeg kunne ha spart en del men det blir vanskelig for meg å gå langt med krykker

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg vet ikke hvilken fusioterapi dere eller nav snakker om. Fordi jeg går på fysioterapi. En til to ganger i uka. Men går privat selv om det koster litt ekstra. Jeg fikk henvisning fra legen men jeg går til fysioterapi som ligger like ved der jeg bor. Kan ikke gå langt selvom jeg kunne ha spart en del men det blir vanskelig for meg å gå langt med krykker

TS

Da har NAV basert vedtaket på feil informasjon/misforståelse. Du bør snarest kontakte saksbehandler hos NAV, og gi tilbakemelding om at du har startet opp hos fysioterapeut. 

AnonymBruker
Skrevet

TS

Tilføyelse:

Jeg har selv hatt "Raskere tilbake" gjennom NAV. Jeg hadde da selv en privat behandler, men tok også mot tllbudet fra NAV. Dette fordi NAV sin behandler skulle rapportere tilbake til NAV, og tiltaket ble brukt målrettet for at jeg skulle komme tilbake til arbeid.  Mitt råd er: Snakk med saksbehandler hos NAV. :)

AnonymBruker
Skrevet

Da har NAV basert vedtaket på feil informasjon/misforståelse. Du bør snarest kontakte saksbehandler hos NAV, og gi tilbakemelding om at du har startet opp hos fysioterapeut.  Anonymous poster hash: aec22...193

Tusen takk for svaret. jeg skal ta kontakt med NAV på mandag og fortelle dem at jeg går til fysioterapi(privat). Men hvordan blir det da med rehabiliteringen?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svaret. jeg skal ta kontakt med NAV på mandag og fortelle dem at jeg går til fysioterapi(privat). Men hvordan blir det da med rehabiliteringen?

TS

Spør NAV om det. :)  Det kan være at de ønsker at du skal starte med tiltaket "Raskere tilbake", for en mer målrettet rehabiltering. Eller det kan være at de mener det du har startet med er tilstrekkelig. Vanskelig å vite. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Spør NAV om det. :)  Det kan være at de ønsker at du skal starte med tiltaket "Raskere tilbake", for en mer målrettet rehabiltering. Eller det kan være at de mener det du har startet med er tilstrekkelig. Vanskelig å vite. Lykke til! :)Anonymous poster hash: aec22...193

Ok takk for svaret. Jeg ta kontakt med dem på mandag ☺

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for svaret. Jeg ta kontakt med dem på mandag ☺

:)

En annen ting... Det kan være at tiltaket er gratis.

Jeg fikk 12 uker med gratis behandler, betalte heller ikke noen egenandel. 

Og siden du bruker krykker, kan det være at du har krav på å få dekket reiseutgifter. 

Dette kan du evt. også spørre saksbehandler hos NAV om. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...