Gå til innhold

Når ansatte i kafe gir deg feil vare....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og du sier ifra, og de kaster varen de ga deg og gir deg det du ville ha.. Hvorfor ikke bare gi det vi vil ha i tillegg, i stedet for å kaste? Den ble jo ikke betalt for likevel.. Teit.

Anonymous poster hash: e7b51...2c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og du sier ifra, og de kaster varen de ga deg og gir deg det du ville ha.. Hvorfor ikke bare gi det vi vil ha i tillegg, i stedet for å kaste? Den ble jo ikke betalt for likevel.. Teit.

Ofte er det ikke de som bestemmer det, mange har streng beskjed fra sjefen eller i form av kjedens reglement om å ikke gi noe gratis eller ta det selv, til tross for at det kastes. Meningsløst ja, men gjør de det så risikerer de advarsler og til slutt sparken. 

Anonymous poster hash: ec828...331

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ganske så opplagt hvorfor du ikke får det de ga deg først, helt gratis.

Om alle kunne si "Jeg bestilte ikke Cola Light, men Cola" og dermed få en Cola i tillegg, så ville samtlige "fått feil mat" mange nok ganger til å bespise hele vennegjengen, og bare betale for én kaffe...

(Edit: Jeg syns det er mye verre at de skal kaste all den påsmurte maten som er igjen ved stengetid, i stedet for at de kan gi den bort til folk med dårlig råd/narkomane som ikke har mat.)

Endret av Tøytigern
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

(Edit: Jeg syns det er mye verre at de skal kaste all den påsmurte maten som er igjen ved stengetid, i stedet for at de kan gi den bort til folk med dårlig råd/narkomane som ikke har mat.)

Igjen, dette er heller ikke noe den enkelte ansatte kan bestemme selv, ofte har sjefen eller kjeden lagt ned forbud mot å gi noe vekk gratis, selv om det er utgått på dato og/eller skal kastes. 

Skrevet

Igjen, dette er heller ikke noe den enkelte ansatte kan bestemme selv, ofte har sjefen eller kjeden lagt ned forbud mot å gi noe vekk gratis, selv om det er utgått på dato og/eller skal kastes. 

Selvsagt er dette ikke noe som de ansatte bestemmer. Jeg syns bare det er idiotisk bruk av matressurser. Å kaste nydelig, påsmurt mat er en uhyrlighet i en verden der mennesker sulter.

Så jeg syns den politikken er forkastelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er dette ikke noe som de ansatte bestemmer. Jeg syns bare det er idiotisk bruk av matressurser. Å kaste nydelig, påsmurt mat er en uhyrlighet i en verden der mennesker sulter.

Så jeg syns den politikken er forkastelig.

Jada, totalt sett er jeg enig og man burde f. eks. samlet det inn og gitt det ut til de som behøver det. Men fra den enkelte cafe eller matbutikk sitt ståsted kan jeg forstå det, om det blir kjent at man gir fra seg varer som ble levert ut feil eller som har gått ut på dato hele tiden, så vil det dukke opp flere som spekulerer i det, hvilket er dårlig for forretningen. 

Skrevet (endret)

Jada, totalt sett er jeg enig og man burde f. eks. samlet det inn og gitt det ut til de som behøver det. Men fra den enkelte cafe eller matbutikk sitt ståsted kan jeg forstå det, om det blir kjent at man gir fra seg varer som ble levert ut feil eller som har gått ut på dato hele tiden, så vil det dukke opp flere som spekulerer i det, hvilket er dårlig for forretningen. 

På hvilken måte er det dårlig for forretningen at mat som er av utmerket kvalitet, ikke går rett i søpla?

De får passe på at de gir overskuddet til faste, stabile, pålitelige forbindelser.

Sånn det er nå så synder hele verden mot Guds vilje og hiver tonnevis med mat, mens det sitter fattige mennesker, som er like tynne som en sekk med bein, omkring på gatene og dør av underernæring.

DET er dårlig for businessen på planeten.

Kortsiktig vinning av grådighet, er spadtak for å få oss alle fortere i grava.

Edit: Jeg syns det trengtes noen kommaer. Håper de står på riktig plass.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er det dårlig for forretningen at mat som er av utmerket kvalitet, ikke går rett i søpla?

De får passe på at de gir overskuddet til faste, stabile, pålitelige forbindelser.

Sånn det er nå så synder hele verden mot Guds vilje og hiver tonnevis med mat, mens det sitter fattige mennesker, som er like tynne som en sekk med bein, omkring på gatene og dør av underernæring.

DET er dårlig for businessen på planeten.

Kortsiktig vinning av grådighet, er spadtak for å få oss alle fortere i grava.

Edit: Jeg syns det trengtes noen kommaer. Håper de står på riktig plass.

Det er dårlig for forretningen hvis det blir kjent at gratis mat gis ut slik at narkomane og andre som spekulerer i det samles der. 

At det samles inn og sendes et annet sted til utdeling kunne jo derimot vært en fin ting. 

Siden du drar inn religion og Guds Vilje så avslutter jeg denne diskusjonen nå, jeg har ikke mer å si til deg. 

Skrevet

Det er dårlig for forretningen hvis det blir kjent at gratis mat gis ut slik at narkomane og andre som spekulerer i det samles der. 

At det samles inn og sendes et annet sted til utdeling kunne jo derimot vært en fin ting. 

Siden du drar inn religion og Guds Vilje så avslutter jeg denne diskusjonen nå, jeg har ikke mer å si til deg. 

Det var jo ... hyggelig av deg.

Skrevet

Vi kan ikke gi utgåtte varer pga sykdomsfare. Gjorde det før, men måtte slutte etter noen ble dårlige. Pleide å gi vekk alt av bakevarer og utgått pålegg o.l til Frelsesarmeen, Blåkors etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...