Tanuki Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Skal til Norge med junior, drar veldig snart, har flydd med ham før, men da var han så liten at han sov i den kurven vi fikk foran setet. Nå er han 10 mnd å må enten sitte på fanget eller ha eget sete. Hva er best? ser for meg at å ha han på fanget i 10 timer kan bli slitsomt for begge to. og hva med mat? Hva ville dere laget for å ta med til en såpass lang flytur? Første etappe er på 10 timer, så er det ca 4 timers venting, så 2 timer på fly til Norge. uff, kjenner jeg gruer meg veldig, er første gang jeg reiser alene med baby:/ Tar i mot alt av råd og tips!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Vi har nettopp flydd 9 timers tur med vesla på 9 mnd (en nødvendig flytur.) mine beste råd er å ta med mange små interessante ting han kan leke med, gjerne en ny leke eller to. Vi hadde jenta vår på fanget, det gikk bra, men vi var 2 voksne til å bytte på. Vil nok anbefale deg å bestille sete til han og ta med bilstol hvis han greier sove i det? Og en annen ting om du ikke har bestilt enda, vi syntes det var supert å dra om natten for da var hun uansett trøtt og fikk sovet en del, men det KAN jo slå motsatt ut, du kjenner ditt barn best vi hadde med en del snacks, som hun kunne spise selv, men som tok litt tid. Og så fikk hun leke med både mobil og iPad, noe hun normalt ikke får lov til, og det fanget masse av oppmerksomheten hennes lykke til Anonymous poster hash: ee3f4...c55
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Skal til Norge med junior, drar veldig snart, har flydd med ham før, men da var han så liten at han sov i den kurven vi fikk foran setet. Nå er han 10 mnd å må enten sitte på fanget eller ha eget sete. Hva er best? ser for meg at å ha han på fanget i 10 timer kan bli slitsomt for begge to. og hva med mat? Hva ville dere laget for å ta med til en såpass lang flytur? Første etappe er på 10 timer, så er det ca 4 timers venting, så 2 timer på fly til Norge. uff, kjenner jeg gruer meg veldig, er første gang jeg reiser alene med baby:/ Tar i mot alt av råd og tips! Det går nokk over all forventning Prøv å ikke uro deg på forhånd. Ville selv tatt med noen nye leker, 3-4 forskjellige snacks typer, ipad med barnetv og disney filmer, smokk og kos/bamse, bæresele dersom det blir eneste måte å få babyen til å sovne på på flyet.. Ellers gå imellom reolene på flyet dersom han klarer stabbe litt rundt alene mens du holder i hendene, evnt la han krype litt på gulvet for å bevege seg litt.. Smoothier og drikke er godt å få i seg for liten og stor. Har du eget sete til han så kan du kanskje legge han ned der for å hvile litt? (Gikk ikke på jenta vår når vi var ute å fløy sist da, men hun måtte alltid bysses i søvn i den alderen....så et ekstra sete til henne hadde vært unødvendig). Ellers nokk med bleier, våtservietter, sinksalve og evnt babypowder om du bruker det. Kanskje lurt med saltvann/nese dråper dersom han blir tett i nesen av den tørre lufta som kan forekomme i flyet over så lang strekning + ett kles shift. Kanskje pjamas dersom det er midt i en ellers rutinert leggetid? Behagelige klær, pledd/ditt sjal/skjerf til å ha rundt for blir fort kjølig på et fly.. God tur og lykke til Anonymous poster hash: 18fd4...b5c
Chizue Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Er visst en trend å kjøpe en "gavepose" med ørepropper, noe snacks, diverse oppi til de som sitter i setene ved siden av deg Fikk en slik av en familie ved siden av meg fra Beijing-Frankfurt, er jo absolutt ikke noe å bry seg om, men en fin omtanke for personer ved siden av små barn x) 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Vil absolutt anbefale eget sete, det blir tungt og slitsomt å måtte ha ungen på fanget så lenge, og det er gull verdt å ha den ekstra plassen. Og om dere har bilstol dere kan ta med, så er det enda bedre. Min sover som en stein i bil, og med bilstolen på flyet sov hun like godt der også ("bare" 6 timers tur, men vi fløy på kvelden og hun sov i nesten 4,5 time). Vet mange som har god erfaring med denne: http://flyebaby.com/ Men han er kanskje for stor? Ellers er det mange gode tips over her. Men jeg vil anbefale hvertfall 2 ekstra skift jeg, når det er en såpass lang flytur. For sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: 6c53e...10d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Vi flydde langt (2x25t til Australia) med en på 11 måneder. Det var spennende. Hun var i tillegg ikke interessert i iPad men heller opptatt av alle de andre menneskene. Men det gikk over alt forventing. Hvis du kan, ville jeg bestilt bassinet til babyen eller en ekstra sete. Ekstra plass til å sette barnet, leker, matglass, osv er veldig bra. Lykke til! :-)Anonymous poster hash: ba91c...ce0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Vi har flydd til USA t/r med baby da hun var hhv seks og ni mnd. Det gikk fint, men noen avslappende tur for oss voksne var det ikke. Vi var to da, det hjalp selvsagt. Vi prøvde både dag- og nattflight, og ettersom baby sov godt på nattflighten var det greiest. Om du har penger til det, reis businessklasse. Vi tok business ene gangen og økonomi andre, et hav av forskjell. Mye mer plass, ikke skvisa inn blandt 200 andre, slå ned setet til seng, bedre mat, bedre service. Ellers mange gode råd over her. Anonymous poster hash: b71fd...100
Havmus Skrevet 7. juni 2015 #8 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Har du sjekket ut bedbox om kanskje det kan gjøre turen lettere: http://barnombord.no/index.html#!/BedBox®-by-JetKids®/p/48043147/category=4740103 edit: ser nå at dette produktet ikke er på markedet før i august. Endret 7. juni 2015 av Havmus
Tanuki Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2015 Det går nokk over all forventning Prøv å ikke uro deg på forhånd. Ville selv tatt med noen nye leker, 3-4 forskjellige snacks typer, ipad med barnetv og disney filmer, smokk og kos/bamse, bæresele dersom det blir eneste måte å få babyen til å sovne på på flyet.. Ellers gå imellom reolene på flyet dersom han klarer stabbe litt rundt alene mens du holder i hendene, evnt la han krype litt på gulvet for å bevege seg litt.. Smoothier og drikke er godt å få i seg for liten og stor. Har du eget sete til han så kan du kanskje legge han ned der for å hvile litt? (Gikk ikke på jenta vår når vi var ute å fløy sist da, men hun måtte alltid bysses i søvn i den alderen....så et ekstra sete til henne hadde vært unødvendig). Ellers nokk med bleier, våtservietter, sinksalve og evnt babypowder om du bruker det. Kanskje lurt med saltvann/nese dråper dersom han blir tett i nesen av den tørre lufta som kan forekomme i flyet over så lang strekning + ett kles shift. Kanskje pjamas dersom det er midt i en ellers rutinert leggetid? Behagelige klær, pledd/ditt sjal/skjerf til å ha rundt for blir fort kjølig på et fly.. God tur og lykke til Anonymous poster hash: 18fd4...b5c Vil absolutt anbefale eget sete, det blir tungt og slitsomt å måtte ha ungen på fanget så lenge, og det er gull verdt å ha den ekstra plassen. Og om dere har bilstol dere kan ta med, så er det enda bedre. Min sover som en stein i bil, og med bilstolen på flyet sov hun like godt der også ("bare" 6 timers tur, men vi fløy på kvelden og hun sov i nesten 4,5 time). Vet mange som har god erfaring med denne: http://flyebaby.com/ Men han er kanskje for stor? Ellers er det mange gode tips over her. Men jeg vil anbefale hvertfall 2 ekstra skift jeg, når det er en såpass lang flytur. For sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: 6c53e...10d Vi flydde langt (2x25t til Australia) med en på 11 måneder. Det var spennende. Hun var i tillegg ikke interessert i iPad men heller opptatt av alle de andre menneskene. Men det gikk over alt forventing. Hvis du kan, ville jeg bestilt bassinet til babyen eller en ekstra sete. Ekstra plass til å sette barnet, leker, matglass, osv er veldig bra. Lykke til! :-)Anonymous poster hash: ba91c...ce0 Hei, takk for svar! Var ikke meningen å svare så sent, men måtte lese til eksamen:( Jeg har ikke ipad, eller ipod, bare smartphone, men setene har sånne TV skjermer med filmer, kanskje det vil være spennende for ham. Han er som sagt 10 mnd, vanligvis sover han veldig godt om natten, og mener reisen begynner 1 om natta, så håper han sover mye! ....vurderer å holde ham våken til vi drar, vanligvis sover han fra kl.20.30 om kvelden, ,,,noen som har holdt igjen på såvingen før reise? funket det eller ble det bare skriking. Tenker jeg skal ta med: -favoritt snacksen hans, pluss banan, og søtpotetmos, ellers vet jeg ikke hva jeg skal lage til ham for reisen. (tips anyone?) - pysj, og 2 klesskift -bleier -mme -noen leker -hipseat carrier, mye lettere å ha han på fanget da. - reisevogn - zinksalve, pudder, krem, våtservietter, gulpekluter -flasker - teppe/pledd Synd han er for stor for bassinet, var så deilig a ha ham der sist gang, da bare sov han. men skal bestille eget sete for ham i det minste.
Tanuki Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2015 Vi har flydd til USA t/r med baby da hun var hhv seks og ni mnd. Det gikk fint, men noen avslappende tur for oss voksne var det ikke. Vi var to da, det hjalp selvsagt. Vi prøvde både dag- og nattflight, og ettersom baby sov godt på nattflighten var det greiest. Om du har penger til det, reis businessklasse. Vi tok business ene gangen og økonomi andre, et hav av forskjell. Mye mer plass, ikke skvisa inn blandt 200 andre, slå ned setet til seng, bedre mat, bedre service. Ellers mange gode råd over her.Anonymous poster hash: b71fd...100 Blir Blir nattflight paa 10 timer, skulle gjerne flydd business, men er fattig student:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå