Gå til innhold

Musikken henger når jeg bruker pc'en. grrrrrr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk. Når jeg hører musikk på pc'en, så skurrer lyden hver gang jeg blar ned sider, eller sider åpnes.

Det er akkurat som om musikken blir hengende etter, at man spiller den på sakte fart. Og det skurrer og høres fælt ut. Og slik er musikken nesten hele tiden her, for jeg bruker jo gjere pc'en mens jeg hører musikk.

Så dere kloke hoder: Hva kan det være??? Jeg har holdt ut slik et par år nå. Sukk. Er så lei !!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh :oops: Lydkorter et en sånn greie som er inni maskinen.

Gjest Den utstøtte
Skrevet

Kanskje du skulle skaffe XP For dummies og lære deg å bruke og å forstå PC-bruk?

Du kan også forsøke å klikke Help, og se om du blir litt klokere.

Skrevet

trenger ikke kjøpe en dyr bok for å se etter :)

Nederst bakpå maskinen så er det en masse horisontale striper, i noen er det kort med plugger sitter lydkortet i en av disse?

Hvis ikke, sitter det i den lange vertikale platen med masse tilkoblinger på? (den med mus+tast)

første er ikke integrert, nr2 er integrert.

Skrevet

Kattepus, maskinen min har integrert lydkort, og jeg opplever ofte det samme som deg, nemlig at musikken henger når jeg utfører andre operasjoner, som de du nevner.

Nå er min maskin også kraftig underærnært hva RAM (minne) angår, jeg har antatt at det var dette som var årsaken.

Skrevet

Det er ikke så lett å se synes jeg om det sitter noen kort baki der. Jeg er egentlig bare ledningene som går inn i maskinen. Jeg antar at det er et integrert lydkort. Det sitter iallefall på innsiden. Må jeg åpne for å se etter hvor det er? Det er ikke sikkert jeg ser det likevel egentlig.

Men, det med RAM kan kanskje ha noe å si ja?

Skrevet

se her

http://www.dinside.no/km_bilde/9/133889.jpg

Ca slik ser maskinen din ut bakfra, på venstre side ser du en rektangulær plate som har utrolig mange kontakter. Dette kalles ett I/O Panel, putter du kabelen fra høytaleren inn i ett av hullene her har du integrert lydkort. (du putter den inn i den grønne tenker jeg)

Stapper du ledningen i ett hull som finnes på en av de vannrette platene nedenfra og opp til den store i/o platen har du eksternt lydkort.

Kan du gi meg navnet på pcn hvis det er en pakkepc så finner jeg det kjapt ut selv hvis ikke du ser det på måten jeg nevnte

Skrevet

Takk snille du, nå fant jeg det ut :) Det stemmer det med det grønne hullet tror jeg. Putter ledningen inn der. Så altså integrert. :wink: men dette er en hjemmebygget pc, så jeg har ikke så mye mer opplysninger å komme med.

Men jeg regner med at det er noe galt med lydkortet da kanskje? hva koster det å kjøpe nytt, og går det an å få nytt til en pc som er et par år?

Skrevet

Admin'C: Tror du det kan skyldes RAM, slik jeg tidligere har trodd om mitt liknende problem? Ikke for det, jeg trenger å oppgradere uansett, må bare få ut finger'n... :roll:

Skrevet

Hvor mye RAM er normalt å ha nå i 2004? Hva er passe liksom, eller hva er for lite?

Skrevet

Jeg har 128 MB i min 4 år gamle maskin, og det er stusslige saker. I disse dager er det vel anbefalt med 512 MB, selv om jeg tror 256 også duger greit for de som har maskin til enkel bruk. Prismessig skal det visstnok likevel være gunstig å satse på 512, mener jeg å ha lest.

Skrevet

Jeg har 504 i RAM. Det ble lagt til litt for jeg hadde så lite. Men merket faktisk ikke noen endring etterpå.

Skrevet

Bra du fant ut hva det var, og det kunne egentlig bare skje med en hjemmebygget maskin siden masseproduserte maskiner har ikke råd til slike feil.

Du må rett og slett kjøpe nytt lydkort hvis du ikke vil flytte rundt på nettverkskortet eller hva som forstyrrer. Har hørt om det før og ett nytt er nok det letteste. Spør du han som bygget den har han sikkert ett kort liggende du kan få eller kjøpe billig. Hvis ikke kan du titte på f.eks. komplett.

De dyreste kortene er bare tull, kjøp ett billig sound blaster kort fra creative de er gode. Har hørt at terratec har ett 7.1 kort som også er ganske ok, men har du ikke ett 7.1 system er det bare tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...