AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Et vennepar av meg har en datter med brasilianske gener, og hun skriker... hele tiden. Det er ingenting i veien med henne, hun er bare 1. sta og 2. litt bortskjemt. Nå er hun 1 år gammel, og er forferdelig til å hyle. Hun brøøøøler er så sinna hvis hun ikke får viljen sin. Som sagt, ingenting i veien med verken barnet eller foreldrene. Faren til ungen er halvt brasiliansk og moren er helt norsk. Har hørt at barn med eksotiske gener er litt mer "hissigpropper". Stemmer dette?? Er det derfor hun er så innmari SINNA? Anonymous poster hash: eb868...b0d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Alle barn er forskjellige, uansett gener. Anonymous poster hash: 9fca1...4da 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Unnskyld? Du er unnskyldt. Anonymous poster hash: 1bdea...92b 4
Tøytigern Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Du er unnskyldt. Anonymous poster hash: 1bdea...92b Takk. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 De sier at rødhårede er mer sinna. Ikke vet jeg. Men har selv en eksotisk unge, og ja, sinnatagg og bestemt som få. Kanskje det ligger i blodet, kanskje ikke. Alle barn er forskjellige likevel, om de kommer fra frankrike, bahamas, norge eller kina... Anonymous poster hash: 8aa60...21e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Altså, jeg bare lurer! Jeg har ingen fordommer, og ikke rasist (om noen skulle dra den så langt). Jeg er utrolig glad i den lille jenta. Hun er virkelig ei herlig jente! Men foreldrene har liksom skyldt litt på genene, fordi faren var også en skikkelig hissigpropp da han var liten. ts Anonymous poster hash: eb868...b0d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Altså, jeg bare lurer! Jeg har ingen fordommer, og ikke rasist (om noen skulle dra den så langt). Jeg er utrolig glad i den lille jenta. Hun er virkelig ei herlig jente! Men foreldrene har liksom skyldt litt på genene, fordi faren var også en skikkelig hissigpropp da han var liten. ts Anonymous poster hash: eb868...b0d Det trenger jo ikke ha noe med "eksotiske gener" å gjøre, da. Barn ligner gjerne litt på sine foreldre, også på innsiden, selv her i Norge. De har vel ikke sagt at faren skrek som baby fordi han var brasilianer, men at datteren minner om hvordan faren var som barn. Slik barn ikke så sjelden gjør. Uansett lyder jo dette bare som noe man sier litt humoristisk. Anonymous poster hash: cb3f8...232 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Da er det nok fordi faren også var en hissigpropp som barn og at barnet er lik på faren. Det har neppe noe med nasjonaliteten til besteforeldrene å gjøre.. Anonymous poster hash: f9263...82d 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Jeg har ingen fordommer, og ikke rasist [...] Anonymous poster hash: eb868...b0d Dette høres ut som noe rasister pleier å si Anonymous poster hash: 1bdea...92b 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Hvorfor er det da noen som påstår at kvinner fra disse landene er så temperamentsfulle? F.eks Brasil, Spania, Portugal, Chile osv. - ts Anonymous poster hash: eb868...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Dette høres ut som noe rasister pleier å si Anonymous poster hash: 1bdea...92b Du vet aldri på KG! Her blir man stemplet som rasist for det ene og det andre... Anonymous poster hash: eb868...b0d 3
minister-mio Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Eksotiske gener? Altså, jeg har hørt om latino-temperament etc. Og andre ting, som jeg tipper er fordommer, men hva i helvete er eksotiske gener for noe? For en fra Zimbawe er det kanskje eksotisk å være norsk 5
Tøytigern Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Hvorfor er det da noen som påstår at kvinner fra disse landene er så temperamentsfulle? F.eks Brasil, Spania, Portugal, Chile osv. - ts Anonymous poster hash: eb868...b0d Har De hørt om kultur og sosialisering av mennesker? Slik at de tilegner seg særtrekk ved en befolkning i en bestemt del av verden? Som at svensker feks aldri kommer til å si det til deg, hvis du har en synlig buse i nesen, toalettpapir sittende fast under skoen eller spinat mellom tenna. Dette er ikke fordi de er født i Sverige... Forresten ligger Spania og Portugal på et helt annet kontinent enn Brasil og Chile. Bare sånn at det er nevnt. Endret 6. juni 2015 av Tøytigern 7
Tøytigern Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Du vet aldri på KG! Her blir man stemplet som rasist for det ene og det andre... Anonymous poster hash: eb868...b0d På Kg blir folks holdninger identifisert som rasisme ut fra hva de skriver. Bare sånn at det er nevnt, også. Endret 6. juni 2015 av Tøytigern 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Hvorfor er det da noen som påstår at kvinner fra disse landene er så temperamentsfulle? F.eks Brasil, Spania, Portugal, Chile osv. - ts Anonymous poster hash: eb868...b0d Kultur.Anonymous poster hash: 9eeca...3d6 3
LukaFrost Skrevet 7. juni 2015 #17 Skrevet 7. juni 2015 Hvordan kan et barn på ett år bli bortskjemt?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #18 Skrevet 7. juni 2015 Forresten ligger Spania og Portugal på et helt annet kontinent enn Brasil og Chile. Bare sånn at det er nevnt. Du vet at Sør-Amerika ble kolonialisert av Spania og Portugal sant? Så mye av befolkningen i Sør-Amerika stammer fra Sør-Europa/Spaniaområdet. Ergo deler de genetisk opphav. Er jo ikke uten grunn at de snakker spansk og de kalles for latino/hispanic osv... Og det er vel ingen tvil om at kultur har mye å si, men det er vel heller ikke rasistisk å tenke at forskjellige folketyper kan ha noen forskjellige genetiske trekk, som feks at latinoer kan være mer lidenskapelige. Det kan godt hende det kun er fordommer eller kun kulturelt bestemt, men det er vel ikke rasisme å lure på det. Det har jo ingenting med hat eller negativitet å gjøre? Anonymous poster hash: 34fe2...a55 2
BlendaSensitive Skrevet 7. juni 2015 #19 Skrevet 7. juni 2015 Her er barnet også hissigpropp. Det har h*n arvet av meg, påstår min far. Så vidt jeg vet finnes det ikke mye eksotisk i mine gener. Men hvem vet, kanskje jeg er i slekt med henrik den åttende!? (han med konene)
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #20 Skrevet 7. juni 2015 Du vet at Sør-Amerika ble kolonialisert av Spania og Portugal sant? Så mye av befolkningen i Sør-Amerika stammer fra Sør-Europa/Spaniaområdet. Ergo deler de genetisk opphav. Er jo ikke uten grunn at de snakker spansk og de kalles for latino/hispanic osv... Og det er vel ingen tvil om at kultur har mye å si, men det er vel heller ikke rasistisk å tenke at forskjellige folketyper kan ha noen forskjellige genetiske trekk, som feks at latinoer kan være mer lidenskapelige. Det kan godt hende det kun er fordommer eller kun kulturelt bestemt, men det er vel ikke rasisme å lure på det. Det har jo ingenting med hat eller negativitet å gjøre? Anonymous poster hash: 34fe2...a55 Du vet at dette du sier her bare er stereotypier, ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå