FantasDick Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Nytt oppsett på gamingrommet "krever" trådløse tastaturer, så lurer på om noen har et å anbefale? Trenger ikke være mekanisk - de er stort sett med tråd uansett, men tenkte å sjekke om det finnes noen brukbare. Er de litt plassbesparende i tillegg er det helt fantastisk! Har ikke budsjett.
-Jiinxs- Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Jeg hadde gått for denne eller denne Du har ikke så veldig stort utvalg når det kommer til trådløse, og hvertfall ikke hvis du vil ha makro knapper på de. Tror ikke det finnes så veldig mange som går under "gaming tastatur" og som er trådløs. Men kanskje andre kommer med noen bedre forslag. Endret 6. juni 2015 av -Leon- 1
Lutetium 71 Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Nytt oppsett på gamingrommet "krever" trådløse tastaturer, så lurer på om noen har et å anbefale? Trenger ikke være mekanisk - de er stort sett med tråd uansett, men tenkte å sjekke om det finnes noen brukbare. Er de litt plassbesparende i tillegg er det helt fantastisk! Har ikke budsjett. Hvorfor? Avstand? Har ikke så mye erfaring med gamingtastatur, men jeg har litt erfaring med rekkevidde på slike tråløse tastatur. Felles for alle sammen ser ut til å være trøbbel om avstanden øker til noe mer enn 1,5/2 meter. Skal du ha noe som er pålitelig over lenger avstand, trenger du noe som er basert på bluetooth. DA er rekkevidden veldig bra (testet 6-7 meter på mitt, kanskje jeg kan få det opp i 10 med fri sikt).
FantasDick Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2015 Jeg hadde gått for denne eller denne Du har ikke så veldig stort utvalg når det kommer til trådløse, og hvertfall ikke hvis du vil ha makro knapper på de. Tror ikke det finnes så veldig mange som går under "gaming tastatur" og som er trådløs. Men kanskje andre kommer med noen bedre forslag. Skal se litt nærmere på det første, men det andre tror jeg blir for "tynt" for meg/oss. Nei, jeg tror heller ikke utvalget er noe særlig, men er lenge siden jeg kjøpte tastatur sist, så tenkte bare å sjekke om noen andre som kanskje er litt mer oppdaterte enn meg hadde noe å anbefale. Kunne jo hende det plutselig hadde kommet flere! Hvorfor? Avstand? Har ikke så mye erfaring med gamingtastatur, men jeg har litt erfaring med rekkevidde på slike tråløse tastatur. Felles for alle sammen ser ut til å være trøbbel om avstanden øker til noe mer enn 1,5/2 meter. Skal du ha noe som er pålitelig over lenger avstand, trenger du noe som er basert på bluetooth. DA er rekkevidden veldig bra (testet 6-7 meter på mitt, kanskje jeg kan få det opp i 10 med fri sikt). Ja, både avstand og utseende. Begge maskinene kommer til å stå omtrent 1,5 meter unna i luftlinje, men må sikkert ha noen meter kabler hvis vi skal bruke det. Tenkte derfor det var lettere å ha trådløst, men samtidig er jeg selvsagt litt usikker på trådløst til gaming. Kommer til å sette spillmaskinene inn på eget teknisk rom, så kommer til å bruke laptop eller mediasenterPC på TV'en til surfing og "vanlig" bruk, derfor skulle vi egentlig hatt noen gode tastaturer til gaminga.
Lutetium 71 Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Ja, både avstand og utseende. Begge maskinene kommer til å stå omtrent 1,5 meter unna i luftlinje, men må sikkert ha noen meter kabler hvis vi skal bruke det. Tenkte derfor det var lettere å ha trådløst, men samtidig er jeg selvsagt litt usikker på trådløst til gaming. Kommer til å sette spillmaskinene inn på eget teknisk rom, så kommer til å bruke laptop eller mediasenterPC på TV'en til surfing og "vanlig" bruk, derfor skulle vi egentlig hatt noen gode tastaturer til gaminga. 1,5m avstand og i et eget teknisk rom? Ok glem de vanlige RF tastaturene ihvertfall. Du må ha bluetooth. Utvalget er ikke så enormt, ihvertfall ikke om du skal ha et noenlunde normalt fullsize tastatur (om du søker, får du mange treff på typiske ipad minitastaturer, tviler på de er egnet for spill). Prisjakt har visst noen. (feil i listene deres, søkte først bare på "bluetooth", og da dukket det opp en haug med kabeltastaturer). Selv har jeg dette. Det fantes ikke lenger på markedet, så jeg rasket til meg ett på ebay. Brukes as we speak, litt til surfing, se film og litt gta med ujevne mellomrom. Akkurat dette har innebygd mus, som er grei nok til nettbruk. Til spillbruk bruker jeg en separat bluetooth-mus, denne.* For å få kontakt med den stasjonære pcen kjøpte jeg en vanlig billig bluetooth usb dongle. Funker som en drøm, med unntak av mangel på numerisk tastatur. og æøå (som man må finne igjen på ;' og { ) *Det som er fint med bluetooth er at man nærmest kan velge og vrake i dingser, man må ikke bruke den mus/tastatur komboen produsenten har bestemt du skal bruke. Denne musa tilhørte egentlig et gammelt logitech mus/tastatur sett. Tastaturet gikk i stykker, og jeg bruker nå bare musa. Ladestasjonen til musa nå brukes bare til ladestasjon, til tross for usb tilkoblingen som egentlig skal plugges i pcen. Endret 6. juni 2015 av Lutetium 71
LoneWolf Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Det skal sies at dette ikke akkurat er et tastatur som er custom til gaming, men jeg bruk det det nå til det og det har fungert utmerket i mange, mange år. Det fungerer også utmerket på flere meters avstand og jeg bytter bare batteri kanskje en gang hvert 2. år eller noe slik. http://support.logitech.com/product/wireless-keyboard-k340(du finner sikkert et på ebay eller lignende steder, tror ikke butikker har det inne lengre ) Jeg har nå alt trådløst; mus, tastatur, headset og det er herlig! De to tingene som er et MUST å ha trådløst er tastatur + headset. Er veldig greit å kunne gå i kjøleskapet mens man er på skype eller ser på film Endret 6. juni 2015 av LoneWolf
FantasDick Skrevet 7. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2015 1,5m avstand og i et eget teknisk rom? Ok glem de vanlige RF tastaturene ihvertfall. Du må ha bluetooth. Jeg tror jeg var litt uklar i forrige post; det vil være omtrent 1,5m avstand, men hele spilloppsettet vils tå på eget rom, inkludert oss - så både tastatur og pc vil stå i samme rom. Jeg skrev for å illustrere at vi trengte noen tastaturer for å (kun) spille med fordi all annen PC-bruk (minus bildebehandling) vil foregå på laptop eller på mediasenter i stua. Trodde de fleste trådløstastaturene nå til dags var bluetooth? Skal se nærmere på linkene dine, takk. Det skal sies at dette ikke akkurat er et tastatur som er custom til gaming, men jeg bruk det det nå til det og det har fungert utmerket i mange, mange år. Det fungerer også utmerket på flere meters avstand og jeg bytter bare batteri kanskje en gang hvert 2. år eller noe slik. http://support.logitech.com/product/wireless-keyboard-k340(du finner sikkert et på ebay eller lignende steder, tror ikke butikker har det inne lengre ) Jeg har nå alt trådløst; mus, tastatur, headset og det er herlig! De to tingene som er et MUST å ha trådløst er tastatur + headset. Er veldig greit å kunne gå i kjøleskapet mens man er på skype eller ser på film Takk for tips! Skulle gjerne fått "tatt på det" før vi kjøpte da vi begge er litt kresne på tastaturene våre, men skal sjekke det opp! Ja, skulle egentlig hatt trådløse headset også, men har nettopp kjøpt nytt. :/ Får se litt.
Lutetium 71 Skrevet 7. juni 2015 #8 Skrevet 7. juni 2015 Jeg tror jeg var litt uklar i forrige post; det vil være omtrent 1,5m avstand, men hele spilloppsettet vils tå på eget rom, inkludert oss - så både tastatur og pc vil stå i samme rom. Jeg skrev for å illustrere at vi trengte noen tastaturer for å (kun) spille med fordi all annen PC-bruk (minus bildebehandling) vil foregå på laptop eller på mediasenter i stua. Trodde de fleste trådløstastaturene nå til dags var bluetooth? Skal se nærmere på linkene dine, takk. Ok. Da kan det være vanlige trådløse tast er greie nok. Det LoneWolf linker til bruker en sk. "Unifying Receiver", noe som betyr at du kan koble på mer enn bare medfølgende utstyr på trådløs dongelen. Dog, dette er hverken bluetooth, eller noen åpen standard. Dvs du kan koble til en del andre logitech dingser, men man kan bare glemme å koble til ei mus fra Microsoft, eller et headset f.eks fra Sony. Om du finner et tastatur som er trådløst, men ikke er merket med "bluetooth", da er det ikke bluetooth. Så enkelt er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå