AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Vi leier 2. etg. av en enebolig, huseier bor under. Det står i kontrakten min at vi ikke kan bruke hagen, har de egentlig lov til å si det? Vi har så sykt lyst å slippe guttene våre litt ut i hagen en gang innimellom, la de spille litt fotball og få løpt fra seg litt. Nå må vi gå i et kvarter for å komme til nærmeste åpne gresslette, og det er virkelig et ork.... Anonymous poster hash: 95142...fd5
Populært innlegg Miss Lucky Skrevet 6. juni 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 6. juni 2015 Selvfølgelig har de lov til å si det om det er det dere har avtalt og skrevet kontrakt på. 57
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Så finn ett sted med en åpen slette. Anonymous poster hash: b72c5...8d5 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Vi leier 2. etg. av en enebolig, huseier bor under. Det står i kontrakten min at vi ikke kan bruke hagen, har de egentlig lov til å si det? Vi har så sykt lyst å slippe guttene våre litt ut i hagen en gang innimellom, la de spille litt fotball og få løpt fra seg litt. Nå må vi gå i et kvarter for å komme til nærmeste åpne gresslette, og det er virkelig et ork.... Anonymous poster hash: 95142...fd5 Selvfølgelig. Dette burde dere tenkt på før dere valgte å flytte inn der. Anonymous poster hash: 402d1...15c 32
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Er det et ork å gå i 15 minutt?? Hilsen guttemamma uten bil som klarer seg helt fint! Anonymous poster hash: 4ea97...b0a 12
Poserose Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Ja de kan nekte deg å bruke hagen. Men du kan jo spørre huseier om guttene ikke kan leke der når de ikke bruker hagen selv. Og da så klart gå med en gang om de vil bruke hagen. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Selvsagt kan han det når det står i kontrakten! *slårsegipannen* Flytt til et mer barnevenlig område. For ungene sin skyld! Anonymous poster hash: e6f05...7da 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Så mye pepper ts skulle få da! Spør om ikke guttene kan få leke litt i hagen Burde ikke være noe problem. Anonymous poster hash: a0e57...ba3 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 Populært innlegg #9 Skrevet 6. juni 2015 Så mye pepper ts skulle få da! Spør om ikke guttene kan få leke litt i hagen Burde ikke være noe problem.Anonymous poster hash: a0e57...ba3 Selvfølgelig kan det være et problem å ha andres unger løpende rundt i hagen! Det er vel for å unngå det at de har satt det opp i kontrakten. Spille fotball på plena, ballen sparkes hardt og havner i et blomsterbed eller blant noen krukker, så blomster ødelegges. Unger som løper over terrassen. Unger som hyler og skriker akkurat når utleierne skal ha en time på sofaen etter middag. Ser tydelig mange ting som kan være irriterende for utleier. Anonymous poster hash: 50f33...60c 55
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Selvsagt kan han det når det står i kontrakten! *slårsegipannen* Flytt til et mer barnevenlig område. For ungene sin skyld! Anonymous poster hash: e6f05...7da området er veldig barnevennlig, masse stille gater og eneboliger, men det hadde jo vært veldig deilig om man bare kunne slippe guttene ut litt i hagen. Men har de lov til å ha dette i kontrakten? Er det ikke noe krav om uteområde når man leier? TS Anonymous poster hash: 95142...fd5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Ja de kan nekte deg å bruke hagen. Men du kan jo spørre huseier om guttene ikke kan leke der når de ikke bruker hagen selv. Og da så klart gå med en gang om de vil bruke hagen. har spurt, de ønsker ikke at vi oppholder oss i hagen i det hele tatt TS Anonymous poster hash: 95142...fd5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Det er selvfølgelig kjipt, men fullt lovlig og noe dere var innforstått med da dere skrev under kontrakten. Hadde det vært meg, hadde jeg nok sett etter et annet sted med hage, for det ER kjekt med hage til ungene. Men det som jeg nok også hadde følt på, var om huseier egentlig ønsker barnefamilie i huset i det hele tatt... Anonymous poster hash: 7c746...8d5 15
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Av ren nysgjerrighet lurer jeg på følgende: A) Hvorfor tror du at en huseier ikke kan nekte deg bruk av deler av sin egen eiendom? Du har en leiekontrakt som helt eksplisitt forteller at du leier uten adgang til hage. Dette er ikke anderledes enn å skrive "uten garasje" eller "uten kjeller". Hvorfor mener du "uten hage" ikke er lov? B) Hvis du mener en kontrakt er ulovlig, hvorfor signerer du den? C) Hvis du mener at du trenger uteplass slik at barna kan være ute må du gå til nærmeste uteplass eller leie en bolig med adgang til hage. Du kan ikke bare ta deg til rette, slik du holder på å gjøre nå. Noen over foreslo at du bør spørre husvert om dere kan bruke hagen når husvert ikke gjør det. Dette hadde jeg ansett som utrolig frekt med en slik kontrakt dere har. De verken ønsker at dere skal bruke hagen eller spørre de om det, derfor har de satt det i kontrakten. Det må dere respektere eller flytte.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Dere har leid husvære uten hage. Det må dere forholde dere til. Ikke noe urimelig med det.Anonymous poster hash: 656e0...0b2 12
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 området er veldig barnevennlig, masse stille gater og eneboliger, men det hadde jo vært veldig deilig om man bare kunne slippe guttene ut litt i hagen. Men har de lov til å ha dette i kontrakten? Er det ikke noe krav om uteområde når man leier? TS Anonymous poster hash: 95142...fd5 Det er ingen slike krav nei. Hvilke andre krav mener du bør inn? Må ha balkong? Må ha parkeringsplass? Husleieloven er klar på hva som kan leies ut som beboelsesrom og soverom med krav til rømningsveier, takhøyde og størrelse, samt hva som skal være inkludert i husleie. Disse kravene er satt som minimumskrav for å unngå helsefare og at husvert ikke lemper alle slags kostnader over på leietaker. Du kan gå ut og finne det du trenger av uteareal, men det er ikke et krav til leieobjekt at balkong eller hage er inkludert i leieobjektet.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 området er veldig barnevennlig, masse stille gater og eneboliger, men det hadde jo vært veldig deilig om man bare kunne slippe guttene ut litt i hagen. Men har de lov til å ha dette i kontrakten? Er det ikke noe krav om uteområde når man leier? TS Anonymous poster hash: 95142...fd5 Hvordan i all verden mener du krav om uteområde skulle være gjennomførbart? Har du brukt den minste, lille innsats på å tenke over hva det er du sier? Hvordan skulle det i så fall være mulig å leie ut leiligheter i bygårder? Det er slett ikke alle bygårder som har tilhørende uteområder/bakgårder. Anonymous poster hash: bdeab...3ab 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 For en sær utleier. Kjipt men sånn er det når du har skrevet under. Det er imidlertid ikke lov å nekte noen å ha husdyr så skjønner at du spør. Anonymous poster hash: 565c4...9cc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 har spurt, de ønsker ikke at vi oppholder oss i hagen i det hele tatt TS Anonymous poster hash: 95142...fd5 Men hvordan tror du det blir om du hadde prøvd å tvinge gjennom å bruke hagen gjennom loven om det var mulig? Tenker huseier hadde blitt rimelig forbannet da, ja. Anonymous poster hash: eeb4f...b95 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 For en sær utleier. Kjipt men sånn er det når du har skrevet under. Det er imidlertid ikke lov å nekte noen å ha husdyr så skjønner at du spør. Anonymous poster hash: 565c4...9cc Det er det da. Anonymous poster hash: 662a2...208 19
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 (endret) For en sær utleier.Kjipt men sånn er det når du har skrevet under. Det er imidlertid ikke lov å nekte noen å ha husdyr så skjønner at du spør. Anonymous poster hash: 565c4...9cc Da har jeg et spørsmål til deg: ville du signert en kontrakt med ulovlig forbud mot husdyrhold? Det ville ikke jeg fordi jeg da hadde visst at denne husverten bryr seg ikke for hardt om lovverk og jeg risikerer mye tull ved å leie der. Endret 6. juni 2015 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå