Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hver sommer, så går jeg rundt i klær som er full i hvite/gule flekker etter solkrem som smitter av.

http://www.babyverden.no/Nyheter/solkremtest-2015/

Finnes det solkremer som ikke smitter sånn av? Jeg har stort sett brukt nivea eller vichy sine. Men ser av denne testen at de ikke er de beste. Av de som kommer best ut, noen som vet om de smitter av??

Samme hvor lenge jeg venter med å ta på klær etter jeg har smørt på, så ender jeg opp med flekker ila dagen. Eller med samme jeg tar på plagget... Ikke si jeg er den eneste som opplever dette??

Anonymous poster hash: ef51c...a53

Videoannonse
Annonse
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Smører du hele kroppen selv om du skal ha på deg klær eller misforstår jeg?

Ta på deg klær og smør bare de områdene som ikke er beskyttet av klær. Det gjør jeg og har aldri opplevd å bli brent eller at det smitter av.

Skrevet

Denne tråden henger jeg meg på! har flere ganger fått ødelagt klær grunnet solkremen.

men jeg har en liten teori, men om det stemmer vet jeg ikke. Jo høyere faktoren er, jo mer sjans er det for flekkene. For jeg har hatt god erfaring med solkrem som er under 15, men jeg har lys hud og må ha ha 20 eller 30. Tror solkremen med høyere faktor inneholder andre stoffer enn de med indre faktor har. men vet ikke om det stemmer...

AnonymBruker
Skrevet

Smører du hele kroppen selv om du skal ha på deg klær eller misforstår jeg?

Ta på deg klær og smør bare de områdene som ikke er beskyttet av klær. Det gjør jeg og har aldri opplevd å bli brent eller at det smitter av.

Til eksempel da, så smører jeg bena og armene. Venter lenge med å ta på klær, kanskje 30 mim. Så tar jeg på shorts og t-skjorte / kjole / skjørt alt etter som. Men klærne ender altså opp med flekker uansett!! Under/rundt erma, rundt halsen osv.

Skal jeg sole meg eller bade ila dagen, så smører jeg alltid hele kroppen før jeg går ut av huset, og gjentar smøringen etter behov.

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden henger jeg meg på! har flere ganger fått ødelagt klær grunnet solkremen.

men jeg har en liten teori, men om det stemmer vet jeg ikke. Jo høyere faktoren er, jo mer sjans er det for flekkene. For jeg har hatt god erfaring med solkrem som er under 15, men jeg har lys hud og må ha ha 20 eller 30. Tror solkremen med høyere faktor inneholder andre stoffer enn de med indre faktor har. men vet ikke om det stemmer...

Det med høy faktor har jeg ikke tenkt over. Jeg er også svært lys og blir veldig lett brent. Bruker alltid 25+ og skal jeg til sydligere strøk så er det rett på sunblock.

Men har igrunn ikke satt meg helt inn i hva de ulike faktorene betyr heller :P om det går på styrken for beskyttelse eller hvor lenge man kan gå mellom hver gang man smører seg? :P

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Til eksempel da, så smører jeg bena og armene. Venter lenge med å ta på klær, kanskje 30 mim. Så tar jeg på shorts og t-skjorte / kjole / skjørt alt etter som. Men klærne ender altså opp med flekker uansett!! Under/rundt erma, rundt halsen osv.

Skal jeg sole meg eller bade ila dagen, så smører jeg alltid hele kroppen før jeg går ut av huset, og gjentar smøringen etter behov.

Ah, da skjønner jeg hva du mener. Sorry :)

Har du prøvd en sånn mist spray solkrem? Jeg var veldig skeptisk til å prøve det, for det føles ut som at du ikke har på deg noen ting, men det funker faktisk! Kanskje det vil hjelpe på flekker? Siden den trekker inn i huden med en gang mener jeg.

Den her feks

http://cdn1.feelunique.com/img/products/46591/Garnier_Ambre_Solaire_Dry_Mist_SPF20_200ml_1390211793.png

AnonymBruker
Skrevet

Altså, om jeg smører meg før eller etter klærne er komt på har som regel lite å si. Ila dagen så er plaggene flekket. Man svetter jo gjerne litt når det blir varmt også.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fler med lignende erfaring? Finnes det ikke solkrem som er uten disse hormonforstyrrende ulumskhetene, og som ikke smitter av og ødelegger klærne?

Vil ha i pose og sekk altså...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ah, da skjønner jeg hva du mener. Sorry :)

Har du prøvd en sånn mist spray solkrem? Jeg var veldig skeptisk til å prøve det, for det føles ut som at du ikke har på deg noen ting, men det funker faktisk! Kanskje det vil hjelpe på flekker? Siden den trekker inn i huden med en gang mener jeg.

Den her feks

http://cdn1.feelunique.com/img/products/46591/Garnier_Ambre_Solaire_Dry_Mist_SPF20_200ml_1390211793.png

Har vist ikke registrert denne...

Nei den solkremen har jeg ikke hørt om før. Skal sjekke ut den.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle fall god erfaring med cosmica og cliniderm sine solkremer, har ikke opplevd at høyere faktor smitter mer av, bruker stort sett alltid faktor 30 eller 50. Men har merket har vannfaste solkremer veldig ofte lager flekker på klær.

Anonymous poster hash: 3e69e...f25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...