Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på en butikk i går og skulle ha en vare. Så hadde ikke de inne det antallet jeg skulle ha. Men de kunne bestille inn, bare at da kom det et frakttillegg som jeg måtte betale. Det er snakk om en vare butikken fører til vanlig, ikke en spesiell bestillingsvare. Men siden de tilfeldigvis ikke hadde nok på lager, så måtte jeg betale frakten. Dette oppererer de med konsekvent på denne butikken.

Ringte så tilsvarende butikk i nabobyen og spurte etter samme vare i dag. Joda, de hadde, men ikke nok på lager. Men det var ikke noe problem. Dette var vare de hadde i sitt faste sortiment (akkurat som den butikken i går) så de skulle bestille inn. Og, neida, det kom ingen frakttillegg på meg som kunde. Skulle bare mangle sien det var en vare de førte. Jeg skulle ikke lide for at de tilfeldigvis ikke hadde nok på lager. Attpåtil så var de en hundrings billigere pr stk enn butikken i går.

Det sier seg jo selv hvor jeg handler da.

Begge butikkene hadde 6 på lager og begge måtte bestille inn minimum 5 så jeg fikk nok. attpåtil måtte de jo bestille inn til eget lager da dette er sesongvare som det går MYE av nå.

Har butikken lov å kreve at kunden betaler frakten (ikke snakk om post, men mest sansynlig nordpost, schencker eller lignende) bare fordi butikken tilfeldigvis ikke har mange nok på lager? Og attpåtil må butikken fylle opp eget lager.

Og skjønner absolutt ikke hvordan den butikken som krever frakttillegg attpåtil var dyrest.

Jeg skulle ikke klagd om det var snakk om en spesiell vare de ikke hadde i sortimentet og som de var behjelpelig med å skaffe.

Anonymous poster hash: 94e9c...cec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har vel lov til hva de vil, men det høres unektlig veldig rart ut, og de fleste vil vel da velge å handle et annet sted. Jeg har aldri opplevd å måtte betale frakt når butikker bestiller inn ting som er utsolgt fordi jeg spør etter det.

Anonymous poster hash: 3b598...71a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og på toppen av det hele så blir kostnaden for å få de fra butikken i nabobyen til å levere den på døra her billigere enn frakttillegget i den lokale butikken.

Skrevet

Haha....Vil de ikke tjene penger den andre butikken? xD

AnonymBruker
Skrevet

Haha....Vil de ikke tjene penger den andre butikken? xD

Det har jeg lurt veldig på, maaaaange ganger.

Skrevet

De har nok lov så lenge de informerer om det på forhånd. Men rart er det jo absolutt. Sikkert noen helt uten forretningssans som tror de lever før telefon og internett ble funnet opp som driver butikken. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...