AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Hvorfor har alle like hjem for tiden? Alle skal ha de samme pyntegjenstandene, og ellers er det hvitt, litt sort og litt metall som gjelder. Helst så lite som mulig. Er det flere enn meg som synes dette er kjedelig? Selv prøver jeg å innrede med en touch av min egen stil og meg. Bruker de fargene jeg liker og prøver å ha det litt åpent og luftig på samme tid. Hva slags stil liker dere? Tror dere den nordiske minimalistiske stilen er kommer for å bli for alltid? Husker godt da chabby chick var på moten. Da så alle hjem like ut med den stilen.. Lurer på om dere tror vi vil få en ny "in" greie, eller nordisk minimalistisk er kommet for å bli?Anonymous poster hash: 7471d...724 8
Gjest Seajewel Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Trendene skifter, det gjør også smaken, stor forskjell på hva jeg likte som tyveåring og i dag. Enig i at det er mange like hjem, syns jeg ser pynt i sølv og fargene beige, hvitt og Riviera Maison overalt... Et hjem skal man bo og leve i, og ikke innrede for å vise frem, man skal trives også. Derfor er personlige preg på hjemmene mye finere, enn de som ser helt strøkne og "trendy" ut. Endret 6. juni 2015 av Seajewel 5
Wildstar Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Syns det er kjedelig jeg også, kunne aldri pusset det opp slik selv. 1
Anglofil Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Jeg synes helt hvitt er veldig kjedelig. Da vi nylig flyttet inn i ny leilighet malte vi alle vegger, og ingen vegger har hvitfarge, med unntak av én kortside på kjøkkenet som står i kontrast til grå vegger der inne. Skjønner jo at mange velger hvitt fordi det er greit og enkelt. For min del blir det veldig sterilt. Samtidig liker jeg at det relativt stilrent. Ikke for det, vi har valgt grått, brunt og blått i flere rom, og det er jo ikke akkurat de mest spenstige fargene de heller, ihvertfall ikke de vi har valgt (har faktisk også valgt en grårosa farge på et soverom). Noen vil nok sikkert mene det er kjedelig - og det er helt greit. På kjøkkenet, men også ellers, har vi prøvd å live litt opp med litt farger på ting og tang og bilder som skaper litt liv uten at det blir for mye. Mvh Yvonne Endret 6. juni 2015 av Yvonne 1
Perelandra Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Sånn er det vel med alle trender? Jeg husker for eksempel godt hvordan det var på 90-tallet da alle skulle ha sterke farger og furumøbler. 12
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Jeg synes det blir både klaustrofobisk og masete når det blir så mye farger. Føler meg helt kvalt. Gi meg lys og luft og hvite vegger! Anonymous poster hash: a7563...efb 13
Gjest Gaea Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Enig i at det er kjedelig, men det er tydeligvis mange som synes det er pent da. Ikke min stil, men samtidig synes nok mange det jeg liker er fælt, smaken er som baken. Akkurat nå har jeg en litt beige/grå/hvit IKEA-stil ettersom vi leier og jeg ikke prioriterer interiør. Men jeg drømmer om å bo i noe som ser ut som en skikkelig gammeldags, norsk hytte - dvs. gress på taket, tømmervegger, bondefarger, rosemalte detaljer og mye håndlaget treverk m. utskjæringer.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Sånn er det vel med alle trender? Jeg husker for eksempel godt hvordan det var på 90-tallet da alle skulle ha sterke farger og furumøbler. Jammen nå er det jo spesifikke pyntegjenstander som går igjen overalt! Akkurat de samme! Så jeg er helt enig med TS. Er så lei av Kahler-vaser, Hay-bord og puter og de lysestakene med kube av metallstenger. De er jo i 90% av hjemmene til interiørfrelste. Må da være flaut å herme så innmari, og ha det samme som alle andre? Jeg synes Kahler-vasene er fine, men det blir jo så harry når alle har det. På samme måte som Michael Kors-vesker. Anonymous poster hash: 5db68...56a 5
Neeli00 Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Veldig mange er usikre og redd for å trå "feil", derfor safer de med stilen du ser i 90% av leiligheter på Finn. De er redde for å ende opp med noe som ikke er stilriktig, og stripper rett og slett leiligheten for farver og gjenstander i desperasjon. Nordmenn er nok litt verre enn andre der, i de fleste andre land ser du boligannonser som representerer et hjem mer enn en hvit boks. Det er nok saueflokkmentaliteten som er gjeldende her, mer enn en 'trend' (da jeg knapt vil kalle hvitt og tomt en stil). 3
Gjest Elseby13 Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Drit nå i hva andre har av interiør i sitt hus da. Hvorfor irritere seg over noe slikt?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Jeg har ikke funnet egen stil enda. Tar gjerne det som er billigst. Furu er helt ok i min gammeldagse verden. De fleste møblene våre kræsjer i fargenyanser, og vi har ingen stilige møbler/pyntegjenstander her (objektivt sett). Det blir nok først når jeg får en fast jobb at jeg kan tenke slik.. Anonymous poster hash: ab4a9...8d5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Er så lei jeg og. Har lyse vegger da, men ikke hvite. Ellers så kjører jeg på med det jeg liker og ikke det alle andre har. Kjører helt egen stil.Anonymous poster hash: b6ac8...448 2
Persephone Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Jo, jeg bor nok i en av disse hjemmene der flere rom er innredet i shabby chic-stilen eller der alt av kommoder og lignende er hvitt. Heldigvis er det en del annet også, og mye som er arvet eller asiatisk. Men jeg kommer nok til å ta en helomvending fra det hvite søsteren min elsker når jeg flytter for meg selv.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Liker ingen bestemt stil, jeg. Er veldig glad i farger og "etnisk" interiørdetaljer (ikke som hel stil) (dårlig begrep, men er ethnic eller world jeg søker på når jeg søker etter inspirasjon), så vi har hvite vegger og fargerike detaljer. For eksempel fargerike malerier, tepper, puter og pyntegjenstander. Kjøper sjelden pyntegjenstander i Norge, men kjøper på reise, eller bruker ting vi har arvet. Så vi mikser bare det vi liker. Syns også mange har det litt kjedelig, men det gjør jo ikke noe. For oss er det viktigste å ikke ha en spesifikk stil som plutselig er umoderne, eller at vi må bytte ut interiøret hvis vi får lyst på nye gardiner... Og litt stilkræsj er lov! 1
Mus-Katt Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Forskjellig smak men for meg blir det veldig fargeløst og kjedelig. Har selv grønn, blå, hvit, svart
Gjest Jean Valjean Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Er dette virkelig noe å bry seg om ? 1
daemonia Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Vi har nettop kjøpt hus og skal begynne å pusse opp så snart feriepenger og skattepenger kommer inn på konto. Vi kommer til å male alle vegger hvite, men bruker mye farger i interiørdetaljer og i blomster som står rundt. Og vi kjøper ikke bokstaver, ugler, og alt fra Casa Interiør har vi ikke. Noen få ting, men ikke slik at det blir påfallende. Personlig synes jeg at hvite vegger og hvit kjøkkeninnredning er veldig anvendelig og praktisk, for det gir mye flere muligheter for utskifting av interiørdetaljer enn andre farger. 2
hjertesukka Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 Har lyse vegger fordi jeg har så mye fargerike detaljer, bilder og møbler. Uten tanke på hva som er moderne, vil jeg si. Jaja ok, da, noe er moderne, slik som sofa og tvmøbel, men ellers er mesteparten arvet eller funnet på bruktmarked. Virker som om mange er redd for å ha sin egen stil, rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 Enig i at det praktisk med hvitt som base. Men hvorfor har alle de samme pyntegjenstandene? En string hylle med en apekatt hengende f eks. Kopper med bokstaver. Hay bord, tepper og puter. Kähler vaser og hus. Kubus lysestaker. De samme stolene til spisebordet og samme gyngestol. Osv osv... Jeg synes det hadde vært litt småflaut å fylt opp hele huset mitt med disse tingene. Bare for å bevise at jeg eier ikke egen stil og har en svært A4 personlighet.. TsAnonymous poster hash: 7471d...724 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå